Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Er det eg som er prippen, eller skuggeredd? Eg reagerer altså på at folk på store facebookgrupper, her frå ei tvillingside, altså for folk som er foreldre til tvillingar, legg ut bekymring for manglande sexlyst eller sambuar si manglande sexlyst. Er dette normalt? Kan eg be administrator slette dei innlegga, for å beskytte dei som la det ut? Eg hadde iallefall klikka i vinkel om sambuaren min la ut slike problemstillingar med fullt navn og bilde... Anonymkode: 53f80...95a
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Nei, du er ikke prippen. Det er dessverre antageligvis ganske normalt for mange, for altfor mange skjønner ikke forskjell på fortrolige samtaler i små grupper i "real life" og det å utlevere seg på nett. En ting er å beskytte dem som legger det ut, en annen og viktigere ting er å beskytte dem som blir omtalt. Ikke sikkert samboeren synes det er ok. Anonymkode: c1387...f67
Blop Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Du er ikke prippen. Det burde legges inn en advarsel om at man er lett identifiserbar når man skriver i slike grupper. Det burde selvfølgelig ikke være nødvendig da.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Du vil gjøre de fleste en tjeneste om du melder fra. Om du vet hvem som blir omtalt så ville jeg varslet den/de også. Jeg synes det er skremmende at folk som er så korttenkte skal oppdra barn. Anonymkode: 85f39...7db
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Du er ikke prippen, da er vi mange som evt er prippene. Slike steder som her inne hvor en kan være anonym så kan en evt ta slikt, men på facebook der en ikke er anonym og andre enkelt kan finne ut hvem partneren er så er det ikke greit. Det blir for meg det samme om en tar den diskusjonen med kassadama i butikken, det er like åpent egentlig. Jeg er egentlig ganske åpen om det meste, men mange ting så tar en ikke på slike steder. Jeg var sammen med en som ikke hadde slike sperrer og vi hadde så mange diskusjoner omkring dette. Han måtte bli forklart hvor åpent slike steder var, da skjønte han det og angret. Ny sak, og vi måtte ta den diskusjonen igjen. Jeg måtte ta flest slike diskusjoner for ungene hans. For min egen del så brydde jeg meg ikke like mye, men ungene hans syns ikke dette var greit. For selv om det er lukkede grupper, så blir ikke ting lukket kun der inne. En forelder prster med sine unger som kjenner barna og barna snakker igjen med ungene og venner, dermed så vet ungene at han sliter med å komme for tidlig når han har sex. Kjempegøy for en tenåring å få vite fra venner. Anonymkode: 9375c...e73
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Enig! Om man føler for en liten utblåsning om samlivet, så kan man i alle fall gjøre det på et anonymt forum, uten gjenkjennelige detaljer. Anonymkode: 4aad2...d24
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #7 Skrevet 29. november 2020 Jeg er administrator i en ganske stor fb-gruppe for foreldre. Vi godkjenner aldri innlegg som utleverer 3.part, da må de ta det anonymt. Ved anonyme spørsmål er det kun administratorer som ser hvem som legger ut. Vi presiserer også i gruppereglene at det alltid er noen som kjenner noen og at man kan bli gjenkjent også ved anonyme spørsmål, om de er detaljerte. Dette gjør vi for å ivareta personvernet til 3.part på best mulig måte. Men helt enig med deg, det er altfor mange som bretter ut privatlivet sitt (og partnerens) i offentlige forum. Anonymkode: c0541...ec5
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er administrator i en ganske stor fb-gruppe for foreldre. Vi godkjenner aldri innlegg som utleverer 3.part, da må de ta det anonymt. Ved anonyme spørsmål er det kun administratorer som ser hvem som legger ut. Vi presiserer også i gruppereglene at det alltid er noen som kjenner noen og at man kan bli gjenkjent også ved anonyme spørsmål, om de er detaljerte. Dette gjør vi for å ivareta personvernet til 3.part på best mulig måte. Men helt enig med deg, det er altfor mange som bretter ut privatlivet sitt (og partnerens) i offentlige forum. Anonymkode: c0541...ec5 Ja, i det tilfelle eg siktar til, så spurde vedkomande først om der var ei eiga gruppe for smlivsproblem, for så i same innlegget fortelje at ho og partneren hadde problem og at ho frykta det vart slutt snart. Det eg verkeleg reagerte på var at administrator kom og kommenterte at ei slik gruppe hadde dei ikkje, men at det var synd dei strevde. Ikkje eit ord om at det er dumt å legge ut slik info....så då er det igrunn administrator som treng ei oppstramming. Anonymkode: 53f80...95a
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #9 Skrevet 29. november 2020 Du er ikke prippen. Har dessverre blitt vanlig. Og mange sånne grupper har problemer med at folk tar screen shots og poster på andre grupper igjen. Eller sier fra til partner. Andre kjente. Anonymkode: 7b957...ef5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå