Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Er du fortsatt med og oppdrar du barna dine i den katolske kirka? Hvorfor eller hvorfor ikke? Har vokst opp med statskirka men har alltid kjent ei dragning mot den katolske kirka. Lurer på å "konvertere". Dine erfaringer? Anonymkode: 35fed...b9d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Mannen min vokste opp som katolikk, men barna oppdras som protestanter,æ. Det passer oss bedre. Mannen trives også bedre i den norske kirken enn han gjorde i kirken han kommer fra. Vi har ikke hatt noe problem med familie eller andre om fet er det du lurer på. Anonymkode: 9dd6c...a82
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Mannen min vokste opp som katolikk, men barna oppdras som protestanter,æ. Det passer oss bedre. Mannen trives også bedre i den norske kirken enn han gjorde i kirken han kommer fra. Vi har ikke hatt noe problem med familie eller andre om fet er det du lurer på. Anonymkode: 9dd6c...a82 Er han omskåret? Anonymkode: 39e61...686
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Mannen min vokste opp som katolikk, men barna oppdras som protestanter,æ. Det passer oss bedre. Mannen trives også bedre i den norske kirken enn han gjorde i kirken han kommer fra. Vi har ikke hatt noe problem med familie eller andre om fet er det du lurer på. Anonymkode: 9dd6c...a82 Takker for svar... Nei tenkte ikke på å bli utstøtt eller noe. Bare ute etter erfaringer med samfunnet. Anonymkode: 35fed...b9d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Er han omskåret? Anonymkode: 39e61...686 Er katolikker det da? Anonymkode: 35fed...b9d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er katolikker det da? Anonymkode: 35fed...b9d Det var det jeg ble litt usikker på... Spiller egentlig ingen rolle, lurte bare på hvordan det var å ha sex med en som var omskåret...🙈 Anonymkode: 39e61...686
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det var det jeg ble litt usikker på... Spiller egentlig ingen rolle, lurte bare på hvordan det var å ha sex med en som var omskåret...🙈 Anonymkode: 39e61...686 Du vil konvertere fordi du vil være med en mann som er utsatt for kirurgisk overgrep? Helt frisk eller? Anonymkode: cb69b...553
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Jeg er vokst opp som katolikk, men er ikke lenger medlem av kirken, fordi jeg ikke tror på Gud. Det strider mot mine prinsipper om likestilling at kvinner ikke får lov å være prester, og jeg er ikke fan av kirkens syn på homofili. Bortsett fra det så har jeg opplevd den katolske kirken som raus og inkluderende. Jeg opplever at det er et ønske om at alle skal ha plass i kirken. Da jeg var liten pleide kirken å ha filmklubb for ungene i nabolaget, der var det et stort anntal muslimske barn som deltok. Jeg opplever at det er mer høytid over en katolsk messe enn det har vært i de få lutherske jeg har vært tilstede ved. Og synes den katolske versjonen gir mer ro. Men det er jo snakk om personlig smak. Omskjæring er ikke en katolsk skikk. Anonymkode: 5e779...b56
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er katolikker det da? Anonymkode: 35fed...b9d Nei, det er ikke katolsk, men kan være områdeavhengig. Anonymkode: 6842c...753
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du vil konvertere fordi du vil være med en mann som er utsatt for kirurgisk overgrep? Helt frisk eller? Anonymkode: cb69b...553 Tidlig på an med treliteren i dag? Anonymkode: b81f9...4bc
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du vil konvertere fordi du vil være med en mann som er utsatt for kirurgisk overgrep? Helt frisk eller? Anonymkode: cb69b...553 Det er bare jeg, hi, som har snakka om å kanskje bytte til den katolske kirka. Hun som snakker om omskjæring har vel ikke sagt noe om det... Takk for svara. Anonymkode: 35fed...b9d
beef sister Skrevet 27. november 2020 #12 Skrevet 27. november 2020 10 hours ago, Anonym bruker said: Er du fortsatt med og oppdrar du barna dine i den katolske kirka? Hvorfor eller hvorfor ikke? Har vokst opp med statskirka men har alltid kjent ei dragning mot den katolske kirka. Lurer på å "konvertere". Dine erfaringer? Anonymkode: 35fed...b9d Nei, jeg tror ikke på Gud. Derfor er heller ikke barna mine en del av den katolske kirke. Kan ikke trekke frem så fryktelig mange gode erfaringer. Skal ikke nekte for at det å delta i messe eller å oppsøke et kirkebygg gir meg en ro jeg ikke klarer å finne andre steder, men det veier ikke helt opp for alt det andre den katolske kirke fronter - spesielt ille er den skamfølelsen som påføres medlemmene. Det er direkte skadelig. Men det er jo mine subjektive opplevelser, og det skal nevnes at jeg har vokst opp i et konservativt miljø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå