Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Hei Jeg har ei venninne som nekter eksmannen og få ha barna noe ekstra, for eksempel til jul og ferier, de er hos faren anhver torsdag-mandag og det var fars samværsdag Julaften i år, det er jo den vanlige han har hele året. Men hun har sagt til meg at hun ikke sender så lenge det er Julaften da , men dagen etter. Jeg selv synes det er veldig egoistisk. De har vert fra hverandre i snart 7 år og barna er nesten 8, 11 og 14, far har ny kjæreste og hatt det i 5 år,mens hun har hatt mange,men det har ikke vart. Bør jeg si fra til pappan hva hun planlegger ellers bør jeg ikke legge meg borti det? bør jeg prøve og snakke med venninnen min igjen? Anonymkode: bca79...7e5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Du bør holde deg langt unna. Dette er virkelig ikke noe du skal blande deg i. Anonymkode: b0674...837
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hei Jeg har ei venninne som nekter eksmannen og få ha barna noe ekstra, for eksempel til jul og ferier, de er hos faren anhver torsdag-mandag og det var fars samværsdag Julaften i år, det er jo den vanlige han har hele året. Men hun har sagt til meg at hun ikke sender så lenge det er Julaften da , men dagen etter. Jeg selv synes det er veldig egoistisk. De har vert fra hverandre i snart 7 år og barna er nesten 8, 11 og 14, far har ny kjæreste og hatt det i 5 år,mens hun har hatt mange,men det har ikke vart. Bør jeg si fra til pappan hva hun planlegger ellers bør jeg ikke legge meg borti det? bør jeg prøve og snakke med venninnen min igjen? Anonymkode: bca79...7e5 Du som farens nye kjæreste har ikke så mye med deres samværsordning sånn egentlig. De har sikkert avtalt hvordan de deler jula - annethvert år, hvert år halve dagen hver osv. Ikke noe som andre enn de to skal blande seg i. Anonymkode: 1276b...bf0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hei Jeg har ei venninne som nekter eksmannen og få ha barna noe ekstra, for eksempel til jul og ferier, de er hos faren anhver torsdag-mandag og det var fars samværsdag Julaften i år, det er jo den vanlige han har hele året. Men hun har sagt til meg at hun ikke sender så lenge det er Julaften da , men dagen etter. Jeg selv synes det er veldig egoistisk. De har vert fra hverandre i snart 7 år og barna er nesten 8, 11 og 14, far har ny kjæreste og hatt det i 5 år,mens hun har hatt mange,men det har ikke vart. Bør jeg si fra til pappan hva hun planlegger ellers bør jeg ikke legge meg borti det? bør jeg prøve og snakke med venninnen min igjen? Anonymkode: bca79...7e5 Det har jo faen ikke du noe med! Anonymkode: 3758d...142
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det har jo faen ikke du noe med! Anonymkode: 3758d...142 Venninner som tar parti med ens eks trenger man ikke i livet sitt. Venninner er der for å støtte sin venninne, ikke venninnes eks. Det lyser gjennom at dette er fars nye kjæreste som har masse meninger om samvær og diverse. Anonymkode: 1276b...bf0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Du som farens nye kjæreste har ikke så mye med deres samværsordning sånn egentlig. De har sikkert avtalt hvordan de deler jula - annethvert år, hvert år halve dagen hver osv. Ikke noe som andre enn de to skal blande seg i. Anonymkode: 1276b...bf0 Skjønner du leste feil, siden BW sjeldent klarer å skrive ett eneste ord riktig. Men hun er ikke fars nye kjæreste Anonymkode: d1569...efd
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Skjønner du leste feil, siden BW sjeldent klarer å skrive ett eneste ord riktig. Men hun er ikke fars nye kjæreste Anonymkode: d1569...efd Hun virker som det - for som venninne hadde hun støttet dama, og ikke dømt henne nord og ned og tatt parti med eksen. Anonymkode: 1276b...bf0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Jeg ville snakket med venninnen min. Forutsetter at det ikke er vold eller omsorgssvikt inne i bildet fra fars side. Hvis hun gjør dette kun fordi hun selv ikke orker å være uten barna i høytider og ferier, da har hun ikke barnas beste fremst. Da er hun såpass uselvstendig og egoistisk at jeg mener man som venninne bør si fra om at hun med vilje skader ungene sine. Det er også veldig uforutsigbart for ungene om de tror de skal få feire med far, og så har mor planer om igjen å sabottere dette rett før jul. Jeg ville snakket med henne hva det hun driver med gjør med barna hennes. Hvis venninnen likevel hadde tenkt å trumfe gjennom dette igjen, da hadde min lojalitet ligget hos barna hennes (og dermed indirekte henne, selv om hun nok ikke vil se det slik), og da hadde jeg vurdert om det var andre ting som også var bekymringsfullt rundt hennes omsorg. Så ville jeg nok ha varslet videre, enten til far eller barnevernet. Av og til er det mer omtanke i å gjøre det som er upopulært. Jeg hadde i hvert fall ønsket det av en av mine venninner, hvis jeg ikke så det selv, men over tid tok masse dårlige valg som ikke var til mine barns beste. Anonymkode: 2d42e...d6b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville snakket med venninnen min. Forutsetter at det ikke er vold eller omsorgssvikt inne i bildet fra fars side. Hvis hun gjør dette kun fordi hun selv ikke orker å være uten barna i høytider og ferier, da har hun ikke barnas beste fremst. Da er hun såpass uselvstendig og egoistisk at jeg mener man som venninne bør si fra om at hun med vilje skader ungene sine. Det er også veldig uforutsigbart for ungene om de tror de skal få feire med far, og så har mor planer om igjen å sabottere dette rett før jul. Jeg ville snakket med henne hva det hun driver med gjør med barna hennes. Hvis venninnen likevel hadde tenkt å trumfe gjennom dette igjen, da hadde min lojalitet ligget hos barna hennes (og dermed indirekte henne, selv om hun nok ikke vil se det slik), og da hadde jeg vurdert om det var andre ting som også var bekymringsfullt rundt hennes omsorg. Så ville jeg nok ha varslet videre, enten til far eller barnevernet. Av og til er det mer omtanke i å gjøre det som er upopulært. Jeg hadde i hvert fall ønsket det av en av mine venninner, hvis jeg ikke så det selv, men over tid tok masse dårlige valg som ikke var til mine barns beste. Anonymkode: 2d42e...d6b Varsle barnevernet fordi barna ikke feirer jul med far? Du vet at barnevernet allerede er overarbeidet og ikke får unna VIRKELIGE saker om omsorgssvikt, slike som vold, seksuelle overgrep, psykisk mishandling, total mangel på oppfølging av skole, hygiene, barnas fysiske og psykiske utvikling osv? Saksbehandlingstiden hos barnevernet over hele landet er over dobbelt så lang som den egentlig skal være etter barnevernsloven, fordi man blir bombardert med slike tullemeldinger og ikke har tid til virkelige saker. Og tro meg, hvis en venninne hadde meldt meg til barnevernet med alt det innebærer for familien (også for barna - har du tenkt hvor stor påkjenning det er for dem å bli frittet ut av ukjente voksne damer og måtte svare på masse ubehagelige spørsmål alene i et rom?), ville jeg ha meldt henne til politiet for trakassering. Anonymkode: 1276b...bf0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Varsle barnevernet fordi barna ikke feirer jul med far? Du vet at barnevernet allerede er overarbeidet og ikke får unna VIRKELIGE saker om omsorgssvikt, slike som vold, seksuelle overgrep, psykisk mishandling, total mangel på oppfølging av skole, hygiene, barnas fysiske og psykiske utvikling osv? Saksbehandlingstiden hos barnevernet over hele landet er over dobbelt så lang som den egentlig skal være etter barnevernsloven, fordi man blir bombardert med slike tullemeldinger og ikke har tid til virkelige saker. Og tro meg, hvis en venninne hadde meldt meg til barnevernet med alt det innebærer for familien (også for barna - har du tenkt hvor stor påkjenning det er for dem å bli frittet ut av ukjente voksne damer og måtte svare på masse ubehagelige spørsmål alene i et rom?), ville jeg ha meldt henne til politiet for trakassering. Anonymkode: 1276b...bf0 Du får prøve å lese det jeg skrev en gang til: "Hvis venninnen likevel hadde tenkt å trumfe gjennom dette igjen, da hadde min lojalitet ligget hos barna hennes (og dermed indirekte henne, selv om hun nok ikke vil se det slik), og da hadde jeg vurdert om det var andre ting som også var bekymringsfullt rundt hennes omsorg. Så ville jeg nok ha varslet videre, enten til far eller barnevernet." Jeg antar at det er flere ting som er bekymringsfullt med denne venninnens "omsorg" for barna sine når hun nekter dem samvær med far og selv har hatt mange kjærester. Forstår jeg Hi rett planlegger venninnen å ikke la barna få reise til far i julen, men da gjøre det ved å nekte å la dem få komme til far i siste liten. Da har hun problemer som går utover ungene sine. Det er også en form for omsorgssvikt. Det skader ungene hennes! Anonymkode: 2d42e...d6b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 takk Jeg har sagt fra til faren til barna og nei jeg er ikke fars nye kjæreste. Han har aldri rørt barna sine eller min venninne, og de 2 største har også lyst og bo med far,men mor nekter Anonymkode: bca79...7e5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #12 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): takk Jeg har sagt fra til faren til barna og nei jeg er ikke fars nye kjæreste. Han har aldri rørt barna sine eller min venninne, og de 2 største har også lyst og bo med far,men mor nekter Anonymkode: bca79...7e5 Jeg svarte tidligere og støtter deg fullt ut i at du har snakket med faren. Det du skriver om at barna ønsker å bo mer hos ham kan jo også være et tegn på at de der har det bedre. Hvis de er over 7 år skal de høres, og er de over 12 år skal deres meninger vektlegges i enda større grad mtp. bosted. Så det er ikke sikkert mor kan nekte det heller. Jeg tror du har gjort det rette for disse barna. Det gir i hvert fall far bedre mulighet til å skåne barna og jobbe for å få bedre ordninger for barna. Anonymkode: 2d42e...d6b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #13 Skrevet 27. november 2020 1 minute ago, Anonym bruker said: Jeg svarte tidligere og støtter deg fullt ut i at du har snakket med faren. Det du skriver om at barna ønsker å bo mer hos ham kan jo også være et tegn på at de der har det bedre. Hvis de er over 7 år skal de høres, og er de over 12 år skal deres meninger vektlegges i enda større grad mtp. bosted. Så det er ikke sikkert mor kan nekte det heller. Jeg tror du har gjort det rette for disse barna. Det gir i hvert fall far bedre mulighet til å skåne barna og jobbe for å få bedre ordninger for barna. Anonymkode: 2d42e...d6b Takk for støtte de 2 største er 11 og 14, men far skulle ta kontakt med fvk så håper det order seg og at han sier at de største vil bo hos han Anonymkode: bca79...7e5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #14 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Takk for støtte de 2 største er 11 og 14, men far skulle ta kontakt med fvk så håper det order seg og at han sier at de største vil bo hos han Anonymkode: bca79...7e5 Bra han vil forsøke å få en bedre ordning gjennom fvk. Det kan jo også virke positivt hvis han må gå til sak mot mor for at barna skal få det bedre. Om det også er andre ting han er bekymret for kan han snakke med bv for å få råd om hvordan han bør forholde seg til det, eller hvor ille de mener det er for barna. Håper de finner ut av det, for barnas skyld Anonymkode: 2d42e...d6b
MarshOfDecay Skrevet 27. november 2020 #15 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hun virker som det - for som venninne hadde hun støttet dama, og ikke dømt henne nord og ned og tatt parti med eksen. Anonymkode: 1276b...bf0 Skal man alltid støtte venner selv om man mener de gjør noe som ikke er riktig? Nei, sånn venn vil ikke jeg være. Ikke vil jeg ha sånne venner som bare jatter med, heller. Venninnen må følge samværsreglene, og i år er det altså far som har julaften. Jeg synes det er helt greit å fortelle din venninne det, HI. Men, vær forberedt på at hun ikke tar det så godt..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #16 Skrevet 27. november 2020 MarshOfDecay skrev (16 minutter siden): Skal man alltid støtte venner selv om man mener de gjør noe som ikke er riktig? Nei, sånn venn vil ikke jeg være. Ikke vil jeg ha sånne venner som bare jatter med, heller. Venninnen må følge samværsreglene, og i år er det altså far som har julaften. Jeg synes det er helt greit å fortelle din venninne det, HI. Men, vær forberedt på at hun ikke tar det så godt.. Samme mener jeg. Jeg har også en venninne som oppfører seg som en dritt innenfor eksen og far til barnet. Det er jo barnet det går utover, så hun får null støtte av meg -til tross for at jeg faktisk er en god venninne. Jeg mener hun ble helt eiersyk vedr barnet etter hun og eksen skilte lag. Så som venninne, ville jeg sagt at jeg hørte hva hun sa, men at hun burde legge vekk sine egne følelser og fokusere på barna.. Anonymkode: e3f52...4bf
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #17 Skrevet 27. november 2020 Min venninne gjør også sånn. Nekter far å ha barna på julaften. Så faren feirer jul den 25 med barna og besteforeldre. Men nyttårsaften kan han gjerne få ha barna. For da kan hun feste. Egoistisk synes jeg Anonymkode: 522ac...aec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #18 Skrevet 27. november 2020 Hvem faen er du til å stikke nesa oppi andres saker, hi? Rimelig patetisk liv når du legger deg opp i andres privatliv på den måten der 🙄 Sjarmerende type du kan jeg tenke meg. Anonymkode: f2560...396
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #19 Skrevet 28. november 2020 16 hours ago, Anonym bruker said: Hvem faen er du til å stikke nesa oppi andres saker, hi? Rimelig patetisk liv når du legger deg opp i andres privatliv på den måten der 🙄 Sjarmerende type du kan jeg tenke meg. Anonymkode: f2560...396 det skal du da for lov til og mene, bryr meg virkelig ikke om det. Er glad jeg har sagt fra til far, sånn han har mulighet til og ta det videre til fvk før jula kommer, jeg har selv barn og følger samværsplanen der ,eneste som stopper det er hvis far skal noe, er syk eller vil bytte dag, barna går foran alt her Anonymkode: bca79...7e5
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #20 Skrevet 28. november 2020 17 hours ago, MarshOfDecay said: Skal man alltid støtte venner selv om man mener de gjør noe som ikke er riktig? Nei, sånn venn vil ikke jeg være. Ikke vil jeg ha sånne venner som bare jatter med, heller. Venninnen må følge samværsreglene, og i år er det altså far som har julaften. Jeg synes det er helt greit å fortelle din venninne det, HI. Men, vær forberedt på at hun ikke tar det så godt.. Takk for svar Her har jeg tatt opp det med far, så han skulle ta det videre med en time på fvk, han ringer mandag, så håper det order seg ❤️ Anonymkode: bca79...7e5
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #21 Skrevet 28. november 2020 Dette har da du INGETING med. Jeg vil heller ikke betegne deg som venninne. Anonymkode: 45491...10f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #22 Skrevet 28. november 2020 4 minutes ago, Anonym bruker said: Dette har da du INGETING med. Jeg vil heller ikke betegne deg som venninne. Anonymkode: 45491...10f den meningen kan du bare ha føler meg bedre etter jeg fortalte faren. gjelder barn som har like mye rett med tid med pappan sin Anonymkode: bca79...7e5
ulenissen Skrevet 28. november 2020 #23 Skrevet 28. november 2020 Anonym bruker skrev (På 27.11.2020 den 8.58): Venninner som tar parti med ens eks trenger man ikke i livet sitt. Venninner er der for å støtte sin venninne, ikke venninnes eks. Det lyser gjennom at dette er fars nye kjæreste som har masse meninger om samvær og diverse. Anonymkode: 1276b...bf0 Tull og tøys! Dersom jeg mener mine venninner er urimelige er jeg ærlige ned dem og forteller hvordan jeg opplever dem. Har aldri ført til uvennskap, men derimot har enkelte tenkt seg om en ekstra gang og takket meg i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #24 Skrevet 28. november 2020 Vanlig at høytider og ferier holdes utenfor den ordinære samværsordningen Anonymkode: 42521...381
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #25 Skrevet 28. november 2020 Anonym bruker skrev (På 27.11.2020 den 8.18): Hei Jeg har ei venninne som nekter eksmannen og få ha barna noe ekstra, for eksempel til jul og ferier, de er hos faren anhver torsdag-mandag og det var fars samværsdag Julaften i år, det er jo den vanlige han har hele året. Men hun har sagt til meg at hun ikke sender så lenge det er Julaften da , men dagen etter. Jeg selv synes det er veldig egoistisk. De har vert fra hverandre i snart 7 år og barna er nesten 8, 11 og 14, far har ny kjæreste og hatt det i 5 år,mens hun har hatt mange,men det har ikke vart. Bør jeg si fra til pappan hva hun planlegger ellers bør jeg ikke legge meg borti det? bør jeg prøve og snakke med venninnen min igjen? Anonymkode: bca79...7e5 Betyr det at barna på 8, 11 og 14 ikke vet hvor de skal feire jul i år? Anonymkode: 4f06d...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå