Gå til innhold

Kan barnebarn overnatte hos besteforeldre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Du klarte ikke å lese at jeg skrev, "store rom, gjerne møtes ute", ikke "bare møtes ute"?

Egentlig tror jeg du gjør alle en tjeneste hvis du dropper samvær inntil du har lært å bli litt mer positiv og løsningsorientert.

Anonymkode: 28b49...333

Jeg har ikke noen barnebarn jeg :D Så gjerne dropper samvær med barnebarn til jeg faktisk får noen :D 

Anonymkode: e025d...a7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Så trivelig for barnebarn å skulle leve med å ha smittet bestemor med det hun døde av? Worst case?

Anonymkode: f5bf9...9c8

Må du rull inn

Skrevet
frustrertfrue33 skrev (1 time siden):

Må du rull inn

Det er jo slett ikke en usannsynlig problemstilling. Og det er ikke noe jeg ville utsatt mine barn for, de elsker sine besteforeldre og skal ikke leve med å ha brakt smitten som drepte dem. Men det er jo ikke sikkert du bryr deg om besteforeldregenerasjonen din.

Anonymkode: bba4a...ad8

Skrevet

Ja, her overnatter barnebarna hos bestemor av og til. Ikke så ofte som før, men det hender. Men hun har stort hus med flere rom og de holder avstand og det blir ikke klemming og å sitte på fanget osv. Hos er smittetrykket svært lavt og både vi og broren min er veldig nøye med smittevern ellers. Vi omgår veldig få folk, bortsett fra bestemor er det ingen andre som er på besøk hos oss, vi møter andre folk ute i naturen. Jo, det er selvfølgelig en liten mulighet for at bestemor kan bli smittet, men etter å ha levd så og si i isolasjon de tre første månedene, var også "vår" bestemor veldig klar på at selv om hun er i risikogruppen og hun er redd for å bli smittet, så er hun enda mer redd for å leve sine siste år uten kontakt med sine nærmeste.  Ingen av barnebarna er så små at de trenger stell og hjelp til mat eller påkledning, så de kan fint være i samme hus uten å sitte rett oppi hverandre. 

Jeg forstår veldig godt besteforeldre som vil se barnebarna sine og som får møte dem i "trygge" perioder. Skulle smitten stige her vi bor, blir det nok slutt på overnatting og hjemme-hos-besøk en periode igjen. 

Anonymkode: d9300...abd

Skrevet

Hos oss er ikke overnatting aktuelt. Alle barnebarna liker å være hos mormor og morfar, men de skjlnner selv at overnatte gjør vi ikke nå. Eneste var på hytta i sommer, da hadde jeg noen av tantebarna på besøk når jeg hadde ferie. På den måten kunne foreldrene som jobber i helsevesenet være de som ikke brakte hjem smitte til noen av oss, de var nemlig ikke velkommene på hytta. Da valgte mormor og mormor å komme siden alle ungene bare hadde hatt hjemmeskole før de gikk ut i ferie. De er ikke i noen mer risikogruppe enn at de snart er 70år begge to. 

Nå er det jobb og skole på oss barn og barnebarn, da er det kun korte besøk en sjelden gang igjen. Forrige uke var mamma på besøk, det ble kun litt prat ute siden ene barnet var forkjøla. Ble testet mandagen etter og den var negativ som vi trodde den var. 

For oss så kan overnatting og skikkelig besøk vente, dette går helt fint slik vi har det nå. Ingen av oss vil smitte hverandre. Vi har mye kontakt, men litt anderledes enn før. Postkort i posten er stas for liten og stor, ungene syns det er kjempe koselig å skrive brev til mormor. Så selv om de nå er tenåringer er det like gøy når det dukker opp en konvolutt i posten med en bitteliten sjokolade i. 

Anonymkode: 67dd9...5fb

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

Og barnebarn fra to familier? De blir fem totalt i heimen.

Anonymkode: d82eb...fad

har har de hatt kontakt hele tiden, så Ja

Anonymkode: a28ee...94f

Skrevet

Vi omgås besteforeldre helt som normalt nå. Barna er små og besteforeldrene er i 60-årene. De ønsker selv vanlig omgang med barnebarna. Svigerforeldrene mine bor noen timers reise unna, så de er på overnattingsbesøk en helg i måneden i huset vårt. Mine foreldre koser, leker, skifter bleie, har barnebarn på besøk helt som normalt. 
Her vi bor er det lavt smittetrykk, ingen smitte i vår kommune eller kommunene rundt siste uke foruten en håndfull med kjent smittevei som allerede var i karantene. Jeg kjenner ingen som har hatt korona, og det har ikke vært noen klasser eller barnehager i karantene her. 

Anonymkode: 28698...03a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er jo slett ikke en usannsynlig problemstilling. Og det er ikke noe jeg ville utsatt mine barn for, de elsker sine besteforeldre og skal ikke leve med å ha brakt smitten som drepte dem. Men det er jo ikke sikkert du bryr deg om besteforeldregenerasjonen din.

Anonymkode: bba4a...ad8

Og sjansen for det er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...