Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Jeg har en datter på ungdomsskolen som har tabbet seg ut på en stor innleveringsoppgave. De hadde fått beskjed om at det var lurt å hjelpe hverandre og samarbeide og så tolket de det som at de kunne levere en oppgave sammen. 3 stykker har jobbet bra sammen og kevert en felles oppgave. Læreren hadde ment at de måtte levere selvstendige oppgaver som skulle vurderes, men hun forsto at det dreide seg om en misforståelse og ikke et forsøk på juks. De får derfor velge om de vil "lav måloppnåelse" eller levere ny oppgave om en uke. Det er greit. Spørsmålet er i hvor mye de må gjøre om oppgaven. De har jo funnet svarene og de skal jo sån sett ikke endres. Spørsmålene er av typen : "Hvordan kom kongefamilien seg ut av landet da tyskerene invaderte Norge?", altså ikke en oppgave der de velge temaet selv. Anonymkode: dd38c...357
Optatium Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Mitt råd er å legge bort tidligere oppgave og skrive en ny. Bruk gjerne informasjonen de har funnet, men åpne et tomt dokument som de skriver nytt i. Da er størst mulighet for å få en oppgave som skiller seg fra den forrige både med tanke på oppbygging og språk.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Optatium skrev (1 time siden): Mitt råd er å legge bort tidligere oppgave og skrive en ny. Bruk gjerne informasjonen de har funnet, men åpne et tomt dokument som de skriver nytt i. Da er størst mulighet for å få en oppgave som skiller seg fra den forrige både med tanke på oppbygging og språk. Takk. Anonymkode: dd38c...357
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå