Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Det er nå et mulig smitteutbrudd på skolen til eldste (vgs). 4 påvist korona og det skal massetestes elever i morgen. De vet ikke hvor smitten kommer fra og hvor mye det kan ha spredt seg. Sønnen min er ikke i karantene, men har hjemmeskole. Jeg jobber på sykehjem, og sendte mld til leder i dag om jeg burde være hjemme fra jobb i dag pga at jeg i går kveld ble kriblete i brystet og småhostet litt innimellom. Dette er ikke uvanlig for meg egentlig, for jeg har ofte litt hoste som plutselig kommer og så går over. Men, nå ble jeg jo ekstra engstelig pga smitte på skolen, og jeg vet jo ikke hva som er hva. Leder mente at så lenge dette var litt vanlig for meg, og jeg ikke ble verre utover dagen, så kunne jeg komme. Så da måtte jeg jo dra. Skal på jobb i morgen tidlig og, og er ikke syk, er i din form, har ikke blitt verre, men fortsatt kribling i brystet og småhosting innimellom. Det er jo sikkert bare den vanlige hosten, men jeg blir så nervøs! Tenker dere at leder har vurdert riktig? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d8c24...281
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Jeg ville bestilt test og vært hjemme til svaret forelå. Man ser jo hva som har skjedd på Eidsvoll nå... Anonymkode: 67e25...3db
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er nå et mulig smitteutbrudd på skolen til eldste (vgs). 4 påvist korona og det skal massetestes elever i morgen. De vet ikke hvor smitten kommer fra og hvor mye det kan ha spredt seg. Sønnen min er ikke i karantene, men har hjemmeskole. Jeg jobber på sykehjem, og sendte mld til leder i dag om jeg burde være hjemme fra jobb i dag pga at jeg i går kveld ble kriblete i brystet og småhostet litt innimellom. Dette er ikke uvanlig for meg egentlig, for jeg har ofte litt hoste som plutselig kommer og så går over. Men, nå ble jeg jo ekstra engstelig pga smitte på skolen, og jeg vet jo ikke hva som er hva. Leder mente at så lenge dette var litt vanlig for meg, og jeg ikke ble verre utover dagen, så kunne jeg komme. Så da måtte jeg jo dra. Skal på jobb i morgen tidlig og, og er ikke syk, er i din form, har ikke blitt verre, men fortsatt kribling i brystet og småhosting innimellom. Det er jo sikkert bare den vanlige hosten, men jeg blir så nervøs! Tenker dere at leder har vurdert riktig? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d8c24...281 Riktig vurdering. Du kan dra på jobb. Anonymkode: b0cac...ed0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #4 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Riktig vurdering. Du kan dra på jobb. Anonymkode: b0cac...ed0 Har ringt coronatelefonen om det samme før, du behøver ikke testes Anonymkode: b0cac...ed0
soleia Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er nå et mulig smitteutbrudd på skolen til eldste (vgs). 4 påvist korona og det skal massetestes elever i morgen. De vet ikke hvor smitten kommer fra og hvor mye det kan ha spredt seg. Sønnen min er ikke i karantene, men har hjemmeskole. Jeg jobber på sykehjem, og sendte mld til leder i dag om jeg burde være hjemme fra jobb i dag pga at jeg i går kveld ble kriblete i brystet og småhostet litt innimellom. Dette er ikke uvanlig for meg egentlig, for jeg har ofte litt hoste som plutselig kommer og så går over. Men, nå ble jeg jo ekstra engstelig pga smitte på skolen, og jeg vet jo ikke hva som er hva. Leder mente at så lenge dette var litt vanlig for meg, og jeg ikke ble verre utover dagen, så kunne jeg komme. Så da måtte jeg jo dra. Skal på jobb i morgen tidlig og, og er ikke syk, er i din form, har ikke blitt verre, men fortsatt kribling i brystet og småhosting innimellom. Det er jo sikkert bare den vanlige hosten, men jeg blir så nervøs! Tenker dere at leder har vurdert riktig? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d8c24...281 Når eg har vore i liknande situasjon har eg ikkje spurt leiar om råd, men informert om at eg hadde symptom og ville ta test. Det er du som kjenner kroppen din og symptoma dine, det er ikkje så lett for leiar å vurdere. Det er vanskelege tider, og eg forstår du er nervøs. Eg slit med jevnlige halsproblem, og har testa meg fleire gonger. To gonger har eg varsla om fråver på jobb. Det er ikkje kjekt, men slik er det no, med ein slik jobb som vi har.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Siden det er noe du pleier å ha tror jeg du har vurdert riktig. Anonymkode: c421c...d58
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #7 Skrevet 26. november 2020 Siden du jobber på sykehjem ville jeg bedt om en test. Da er du i karantene frem til svaret foreligger. Anonymkode: 1f438...0ff
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #8 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Det er nå et mulig smitteutbrudd på skolen til eldste (vgs). 4 påvist korona og det skal massetestes elever i morgen. De vet ikke hvor smitten kommer fra og hvor mye det kan ha spredt seg. Sønnen min er ikke i karantene, men har hjemmeskole. Jeg jobber på sykehjem, og sendte mld til leder i dag om jeg burde være hjemme fra jobb i dag pga at jeg i går kveld ble kriblete i brystet og småhostet litt innimellom. Dette er ikke uvanlig for meg egentlig, for jeg har ofte litt hoste som plutselig kommer og så går over. Men, nå ble jeg jo ekstra engstelig pga smitte på skolen, og jeg vet jo ikke hva som er hva. Leder mente at så lenge dette var litt vanlig for meg, og jeg ikke ble verre utover dagen, så kunne jeg komme. Så da måtte jeg jo dra. Skal på jobb i morgen tidlig og, og er ikke syk, er i din form, har ikke blitt verre, men fortsatt kribling i brystet og småhosting innimellom. Det er jo sikkert bare den vanlige hosten, men jeg blir så nervøs! Tenker dere at leder har vurdert riktig? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d8c24...281 Jeg hadde gått på jobb. Anonymkode: c6d9d...857
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #9 Skrevet 26. november 2020 Det er godt å lese at flere mener at leder har vurdert riktig. Men, det kribler fortsatt i brystet, og jeg klarer ikke la være å bekymre meg😓 Jeg er så nervøs. Ser for meg skrekkscenarioet ved at jeg har dratt smitte inn på sykehjemmet. Jeg har jo vært på jobb i 2 dager med dette. Og nå har jeg satt meg i en situasjon der jeg krisemaksimerer. Jeg er kvalm og uvel. Tenker å ringe for å bestille time til testing i morgen, kanskje. Jeg kjenner nå at jeg ikke vet om jeg orker å jobbe mer på sykehjem. Jeg vil bare være hjemme til vaksinen kommer. Hadde aldri trodd denne frykten for å smitte andre kom til å bli så belastende😥 Hi Anonymkode: d8c24...281
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 Jeg kan kjenne på noe av det samme ansvaret - som leder. Jeg ville aldri gitt deg et svar på hva som er riktig når det gjelder korona, rett og slett fordi jeg som leder ikke ønsker å være ansvarlig for disse vurderingene. Jeg er ikke smitteekspert, heller ikke lege, og kan ikke og vil ikke bestemme om folk skal komme på jobb eller ikke. Når jeg får spørsmål av typen «kollegaen til mannen min har testet positivt på korona, kan jeg komme på jobb da?» henviser jeg alltid til smittetelefonen. Det samme gjør jeg når ansatte beskriver symptomer og lurer på om de skal holde seg hjemme. Unntaket er hun som åpenbart er hypokonder, hvis hun skulle ringt smittetelefonen hver gang hun følte seg syk, hadde hun ikke vært på jobb. Her har jeg inntrykk av at alle som ringer og beskriver symptomer blir testet og må holde seg hjemme mens de venter på svar. Anonymkode: c2f63...364
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 Kjenner på det samme selv, hi, hvis jeg tipper handler dette om psykisk belastning og kjente symptomer som blandes. Det er forferdelig vanskelige tider. Jeg hadde tre barn i karantene pga de var nærkontakter men måtte selv gå på jobb i hjemmesykepleien. Jeg visste jo at sannsynligheten for at jeg hadde noe hvis mine barn hadde noe var høy. Men vi kan ikke alle bli hjemme, heller. Selvfølgelig må du bruke kunnskapen om din egen kropp som mål, men prøv å ikke la frykten bestemme. Det er vanskelig. Anonymkode: 6041f...fdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå