Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Hei, er det noen som vil gi meg et nøkternt matbudsjett for meg og min familie? Jeg er alenemor til 2 små på 3 og 5 år, fast. Og så har jeg tenårings gutter på 12 og 13 år annenhver uke. Jeg setter opp et skikkelig budsjett, og har faktisk ikke tenkt på hva jeg handler inn for tidligere. Nå må jeg spare meg opp litt mer egenkapital for å komme inn på kjøpers marked igjen, siden vi nå leier. På forhånd takk for alle svar 👍 Anonymkode: f8ebb...15e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #2 Skrevet 25. november 2020 Du må nesten bare sette deg ned å lage en oversikt. Hva liker dere, hva trenger dere? Jeg har et veldig stramt budsjett, men å dele det blir litt feil da jeg ikke spiser det samme som mange andre. Men tips: havregrøt er mettende. Mine barn elsker det, med en dæsj syltetøy på. Evt kanel. Omelett, bruk rester, ikke kast mat. En halv kyllingfilet kan brukes i en omelett i stedet for å kastes etc. Ikke kjøp brus og godteri i store mengder, skal man spare penger så kan man leve med first price potetgull til 12 kr i stedet for mårud til 30 kr. Liker du bønner og linser, bruk det. Hvis ikke, dropp det. Man må ikke ha kjøtt hver dag. 1 pølsepakke og grønnsaksblanding blir god suppe, putt oppi potetmospulver så blir det lapskaus. Bruk rimelig pålegg en periode. Vann som tørstedrikk. Saft, juice osv må man ikke ha til samtlige måltider. Anonymkode: 52bb5...a36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå