Gå til innhold

Nå begynner jeg å bli nervøs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært så mye smitte i vår kommune, så har vært veldig rolig. Men, nå er det et mulig smitteutbrudd på skolen til eldste som går på vgs. Hele skolen skal nå ha fjernundervisning i allefall ut uka.

Jeg er ikke nervøs for å få korona selv egentlig. Men, jeg jobber på sykehjem og er livredd for å få dratt det med meg inn dit ved å være frisk smittebærer. Dette begynner nå å gå litt på psyken for min del. Det kan jo være at eldste for eks. har lite/ingen symptomer som så smitter det videre. Så drar jeg på jobb da, uten å vite at jeg er smittet.

Noen som kan komme med noen råd eller trøstende ord? For nå kunne jeg virkelig ønske jeg ikke jobber det jeg jobber...

Anonymkode: bb9e5...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er viktig at dere som familie snakker sammen, oppfrisker smittevernreglene og også snakker om hva følgene kan bli for både dere selv og for andre dere er glade i og for andre uskyldige (som de du jobber med), om dere slurver. Og viktig å si fra hvis noen av dere har det minste lille symptom. Om noen av dere får det helt uten symptomer så er det jo ikke noe dere kan gjøre med det.

For din egen del så tror jeg noe av det samme gjelder, minn deg selv og kolleger om å bli enda nøyere med smittevern og hygiene, la det være et godt miljø for å minne hverandre på å ikke stå for nær, sprite, sprite, sprite. Snakke med de eldre som er klare om at de også må hjelpe dere med å følge reglene. Og snakk positivt med hverandre, både kolleger og beboere.

Skulle du være symptomfri bærer av viruset så er det jo ikke noe som helst som gir deg mistanke, ikke noe du kan reagere på. Derfor tror jeg det er viktig at du minner deg selv på at du virkelig gjør ALT du kan for å ikke dra smitte med deg, at du overholder alle smittevernregler, at du gjør ditt beste. Mer enn det kan du faktisk ikke gjøre. Ikke så enkelt, men viktig at du aksepterer det og forsøker å finne en ro i det. Og den roen tror jeg ligger i det å være pinlig nøye med alt du skal og må gjøre ang. smittevern (uten å lage stress på det heller, forsøk å bare se på det som nye rutiner), da vet du at du har gjort alt du kan for å hindre det.

Anonymkode: fa48f...c1a

Skrevet

Ta en test. Begge to

Anonymkode: 15151...5dd

Skrevet

Kan du ikke ta regelmessig test i det minste? Snakk med arbeidsgiver om dette? Jeg forstår absolutt redselen din. 

Anonymkode: 12e5e...546

Skrevet

Nå vet jeg ikke hos dere, men vi bruker munnbind, smittefrakk og briller ved all pasientkontakt nettopp av denne grunn - For å beskytte pasientene. Gjør du dette så har du gjort alt du kan. 

Anonymkode: 6cbd5...902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...