Gå til innhold

Mannen slo for første gang ikveld..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det du først må gjøre her er å ta en tur til lege HI, og så forsøke å kommunisere med mannen for å høre hva han sier. Hva han sier har betydning for hva som er rett å gjøre videre, f.eks. om legen hans bør kontaktes osv.

Jeg tenker at vold aldri er greit, men klarer å se for meg at en ikke-voldelig mann går over en grense der han mister besinnelsen og slår tilsynelatende umotivert, f.eks. dersom han er beruset etter en tur på byen akkurat har funnet ut at kona har et forhold på si med bestevennen eller broren. Igjen: det betyr ikke at det er greit.

Anonymkode: cce0c...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at det du først må gjøre her er å ta en tur til lege HI, og så forsøke å kommunisere med mannen for å høre hva han sier. Hva han sier har betydning for hva som er rett å gjøre videre, f.eks. om legen hans bør kontaktes osv.

Jeg tenker at vold aldri er greit, men klarer å se for meg at en ikke-voldelig mann går over en grense der han mister besinnelsen og slår tilsynelatende umotivert, f.eks. dersom han er beruset etter en tur på byen akkurat har funnet ut at kona har et forhold på si med bestevennen eller broren. Igjen: det betyr ikke at det er greit.

Anonymkode: cce0c...4ec

Det første HI må gjøre er å komme seg unna og få barna unna. Hun skal kun kommunisere med mannen via telefon, og når hun er klar for det. Det er ikke hennes oppgave å hjelpe en mann som nettopp har slått henne gul og blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Bestille time kan man ikke, men man kan melde bekymring. Da vil legen forsøke å få vedkommende inn til time. dersom vedkommende ikke vil, og bekymringen anses som alvorlig, kan kommuneoverlegen bestemme at vedkommende skal ha legeundersøkelse på tvang. Vedkommende vil da bli hentet med ambulanse og kjørt enten til fastlege eller legevakt.

Anonymkode: 8b9df...5d6

Jeg er enig med deg. Det var dette som var årsaken til at jeg tidlig i tråden anbefalte HI å ta kontakt med politiet i går kveld. Fordi politiet kan ta kontakt med ham og så vurdere om han bør undersøkes av helsepersonell, om han ikke virker å være i balanse. Ved en så akutt, uprovosert og ukarakteristisk vold hvor kjent gjerningsperson stikker av så vil de ofte forsøke å finne personen, da denne i f.eks. en psykose kan skade andre, eller seg selv.

Anonymkode: 15422...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milfy Way skrev (2 timer siden):

Det første HI må gjøre er å komme seg unna og få barna unna. Hun skal kun kommunisere med mannen via telefon, og når hun er klar for det. Det er ikke hennes oppgave å hjelpe en mann som nettopp har slått henne gul og blå.

Det kan jo hende at HI også er bekymret for mannen sin. Om mannen min ut av det blå hadde dratt til meg, noe som hadde vært så utenkelig og utypisk for han å gjøre, så hadde jeg blitt redd for meg selv, men jeg hadde blitt like redd og bekymret for hva som gikk av han og ønsket at han skulle få hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kunne ønske hi ville skrive noe her jeg, istedenfor alle disse syke kverulantene.

Tenker på deg hi og lurer på hvordan det går med deg...

Anonymkode: bbe85...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...