Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Jeg begynner i ny jobb etter nyttår pga dårlig arbeidsmiljø der jeg er over laaaang tid, år, det har ikke blitt bedre selv om det har blitt tatt opp. Det sliter psykisk, og fysisk. Mye å gjøre, mangler 1 person og gjort det i 1 år nå, så har blitt veldig mye på oss to som er igjen. Ledelsen behandler oss dårlig, snakker nedlatende til oss, vi får ting tredd nedover hodene våre. Det er veldig mye mer og, men kan ikke skrive alt. Dette har gått utover søvn, familie, humør osv, gruet meg til å gå på jobb, gråter før jeg legger meg osv. Nå er jeg så "heldig" at jeg har blitt forkjølet, potte tett, sliten, feber osv, så er blitt sykmeldt, endelig litt fri som er godkjent hvis du skjønner, alikevel blir man mast på, om man kan hjelpe vikar over tlf, sa at jeg ikke orket. Hørte ikke noe mer. Jeg har god dialog med legen min og hun vet godt om jobbsituasjonen og har flere ganger tilbudt meg sykemelding tidligere, men jeg har ikke tatt den i mot, nå mener hun at jeg kan ha godt av å være sykmeldt ut året så jeg er fit for fight når jeg begynner i ny jobb. Jeg har en samvittighet som gnager så inn i granskauen, skjønner ikke hvorfor ,da man aldri får noe igjen, bare påpakk hvis noe er feil osv, aldri hyggelige ord. Så hva ville du gjort? Fortsatt dratt på jobb og sliti psykisk, eller virkelig tatt det med ro før ny jobb og kun tenkt på deg selv? Skal sies at jeg aldri er sykmeldt, skjedd et par ganger igjenom 16 år på dette stedet. Takk for at du leste. Anonymkode: 7e3ec...818
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Du hører selvsagt mer på legen din enn fremmede på nettet. Du skylder ingen noen ting i den jobben. Anonymkode: 6e12b...36d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du hører selvsagt mer på legen din enn fremmede på nettet. Du skylder ingen noen ting i den jobben. Anonymkode: 6e12b...36d Jo, selvfølgelig, det vil jeg gjøre. Og jeg vet nok hva jeg vil gjøre, men kjenner det gnager inni meg for jeg er ikke sånn at jeg bare blir sykmeldt. Takk, nei, jeg gjør jo ikke det. Takk for svar. Hi Anonymkode: 7e3ec...818
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Vær sykemeldt, du. Og legg vekk den dårlige samvittigheten! lykke til i ny jobb! Anonymkode: 967bf...6ad
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Det er flink pike-syndromet som snakker, og vi gidder ikke høre på sånt tull. Ta imot sykemelding og hvil frem til nyåret. Det har du faktisk fortjent! Anonymkode: a42f8...52f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 Jeg ville gått på jobb når jeg var frisk fra forjølelsen. Konflikter på jobb, arbeidsmiljø ol er ikke sykmeldingsrunn. Så lenge du faktisk ikke er syk skal du selvfølgelig arbeide ut oppsigelsetiden. Noe annet er skulk. Anonymkode: 2d00a...ecd
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 Takk for svar dere. Ja, jeg vet det er flink pike-syndrom, ligger dessverre til familien. Hi Anonymkode: 7e3ec...818
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville gått på jobb når jeg var frisk fra forjølelsen. Konflikter på jobb, arbeidsmiljø ol er ikke sykmeldingsrunn. Så lenge du faktisk ikke er syk skal du selvfølgelig arbeide ut oppsigelsetiden. Noe annet er skulk. Anonymkode: 2d00a...ecd Konflikter over tid gjør at man blir psykisk syk, det har jeg skrevet litt om øverst. Men takk for svar. Ville høre begge meninger. Hi Anonymkode: 7e3ec...818
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Konflikter over tid gjør at man blir psykisk syk, det har jeg skrevet litt om øverst. Men takk for svar. Ville høre begge meninger. Hi Anonymkode: 7e3ec...818 Hvis du faktisk er for syk til å gjøre jobben din, det vil jo også si at du får en psykisk diagnose i journalen, må du jo bli sykmeldt, men ikke hvis det bare er slitsomt og ubehagelig å gå på jobb. Anonymkode: 2d00a...ecd
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #10 Skrevet 25. november 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis du faktisk er for syk til å gjøre jobben din, det vil jo også si at du får en psykisk diagnose i journalen, må du jo bli sykmeldt, men ikke hvis det bare er slitsomt og ubehagelig å gå på jobb. Anonymkode: 2d00a...ecd Ja, du vet nok bedre enn legen til HI. Anonymkode: a42f8...52f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #11 Skrevet 25. november 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis du faktisk er for syk til å gjøre jobben din, det vil jo også si at du får en psykisk diagnose i journalen, må du jo bli sykmeldt, men ikke hvis det bare er slitsomt og ubehagelig å gå på jobb. Anonymkode: 2d00a...ecd Om jeg får en psykisk diagnose bryr ikke jeg meg om, dette går på psyken, så da er jo det riktig uansett. Er veldig mye mer enn det jeg har skrevet her og, og ting går på psyken, det er trakassering og utfrysing over tid. Men jeg hører uansett på legen, hun kjenner meg godt og vet hva jeg har holdt ut med over tid. Hi Anonymkode: 7e3ec...818
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #12 Skrevet 25. november 2020 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Om jeg får en psykisk diagnose bryr ikke jeg meg om, dette går på psyken, så da er jo det riktig uansett. Er veldig mye mer enn det jeg har skrevet her og, og ting går på psyken, det er trakassering og utfrysing over tid. Men jeg hører uansett på legen, hun kjenner meg godt og vet hva jeg har holdt ut med over tid. Hi Anonymkode: 7e3ec...818 Hverken trakasering eller utfrysing er sykmeldingsgrunn i seg selv, bare hvis du er syk. Hvis du faktisk er det kan du jo få sykmelding, men det skal mye til at en lege kan sykmelde for mer enn 14 dager av gangen. Det er heller ingen automatikk i at de akkurat blir frisk til du skal begynne i ny jobb. Anonymkode: 2d00a...ecd
Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #13 Skrevet 25. november 2020 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hverken trakasering eller utfrysing er sykmeldingsgrunn i seg selv, bare hvis du er syk. Hvis du faktisk er det kan du jo få sykmelding, men det skal mye til at en lege kan sykmelde for mer enn 14 dager av gangen. Det er heller ingen automatikk i at de akkurat blir frisk til du skal begynne i ny jobb. Anonymkode: 2d00a...ecd Nei, vet det. Skjønner ikke helt hva du vil med dette, jeg blir syk av jobben. Kjenner godt til lover og regler, jobber med det selv. Men jeg snakker med legen min som vet best. Hi Anonymkode: 7e3ec...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå