Gå til innhold

Hadde dere sagt ja til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift i 2 år, sammen i 3 år. Han har ett barn fra tidligere forhold.

Denne moren er singel, og har ingen nye barn. Hun har mye av familien sin i utlandet og min mann mener vi skal be henne til oss. Jeg har aldeles ikke noe lyst til dette. Hun har ikke vært så hyggelig mot meg, på tross av at det aldri var min skyld at de gikk fra hverandre. 

Han mener vi skal gjøre det for barnet sin skyld. Barnet er 13, og synes det er trist at moren må være alene... ja jeg ser den, og må vel svelge den kamelen, men æsj...

Anonymkode: 3ac2d...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi har vært gift i 2 år, sammen i 3 år. Han har ett barn fra tidligere forhold.

Denne moren er singel, og har ingen nye barn. Hun har mye av familien sin i utlandet og min mann mener vi skal be henne til oss. Jeg har aldeles ikke noe lyst til dette. Hun har ikke vært så hyggelig mot meg, på tross av at det aldri var min skyld at de gikk fra hverandre. 

Han mener vi skal gjøre det for barnet sin skyld. Barnet er 13, og synes det er trist at moren må være alene... ja jeg ser den, og må vel svelge den kamelen, men æsj...

ja det gjelder julaften da :) 

Skrevet

Hadde sagt ja. Ingen burde være alene på julaften 

Anonymkode: 79a3b...27e

Skrevet

Hadde nok svelget kamelen og sagt ja. Er skikkelig kjipt for barnet at moren sitter alene,  jeg har vært det barnet . 

Anonymkode: b0019...bae

Skrevet

Ville ikke ha sagt ja. Men kunne gått med på at barnet får velge hvem han vil feire jul hos :) hvis han vil være sammen med moren er det helt ok. 

Anonymkode: ecc37...12b

Skrevet

Jeg ville sagt ja uten å nøle. Samtidig ville jeg elsket mannen akkurat litt ekstra fordi han tenker på både den han en gang var glad i og sitt barns mor. Totalt uproblematisk 

Skrevet

Det hadde jeg uten tvil sagt ja til, hun kan jo ikke sitte alene på julaften...

Anonymkode: cb48a...f58

Skrevet

Jeg hadde sagt ja , uten tvil. 
Kunne aldri latt noen sitte alene på julaften av hensyn til mine egne følelser. 
Tenk, kanskje både du og hun får et annet syn på hverandre etter julaften. 
Min beste venninne i oppveksten hadde skilte foreldre. Moren var gift på nytt. Men faren feiret jul med de hvert eneste år, så han slapp å sitte alene. Husker jeg tenkte det var såå fint når jeg var liten. Og tenker det fortsatt😊 

Anonymkode: c9e5e...192

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden):

Jeg ville sagt ja uten å nøle. Samtidig ville jeg elsket mannen akkurat litt ekstra fordi han tenker på både den han en gang var glad i og sitt barns mor. Totalt uproblematisk 

Dette ☝️

Det er julaften og for alt dere vet kanskje dette blir starten på et enda bedre samarbeid. Ingenting er jo bedre for barnet  enn at mor, far og stemor er gode venner og samarbeider godt.

Anonymkode: 069c6...4ec

Skrevet

Er det SÅ krise for et voksent menneske å sitte alene en enkelt julaften, altså? Skjønner hensynet til barnet, men hun trenger vel ikke å gni det inn at det er synd på henne osv.? Aldri om jeg hadde giddet å feire jul med eksens nye dame, da heller sitte alene ti ganger. Det er jo bare en kveld? 

Anonymkode: 44f1b...002

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ville ikke ha sagt ja. Men kunne gått med på at barnet får velge hvem han vil feire jul hos :) hvis han vil være sammen med moren er det helt ok. 

Anonymkode: ecc37...12b

Har også tenkt på det, men han vil være hos oss. Han har en liten søster hos oss, samt besteforeldre som kommer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det SÅ krise for et voksent menneske å sitte alene en enkelt julaften, altså? Skjønner hensynet til barnet, men hun trenger vel ikke å gni det inn at det er synd på henne osv.? Aldri om jeg hadde giddet å feire jul med eksens nye dame, da heller sitte alene ti ganger. Det er jo bare en kveld? 

Hun har vel ikke klaget på det, men det er sønnen som ønsker det for sin mor.  Vet ikke om hun ville takket ja engang jeg

Skrevet

Ja, absolutt. 💕

Anonymkode: 26395...3bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er snakk om at de inviterer henne, ikke hun som har sagt hun ønsker å komme.
Hun har all anledning til å takke nei.

Og, ja, jeg syns de skal invitere henne.

Skrevet

For mine barns skyld fikk eksen min feire jul med meg og min familie i mange år. Det aller viktigste for meg var at de slapp å bekymre seg for at pappaen deres var alene i jula. Jeg bet det i meg. Det synes jeg du også skal gjøre uten sure miner og klaging. 

Nå når barna mine har blitt eldre har det flere ganger fortalt meg hvor mye det betød for dem ❤️

Anonymkode: b4e5e...962

Skrevet

*de skulle det selvfølgelig stå.

Anonymkode: b4e5e...962

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort.

Anonymkode: e7146...609

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Er så inderlig enig!

Anonymkode: 5d4fa...600

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Er det SÅ krise for voksne folk å vise litt raushet, altså? 

Skrevet

Ja! Det er lov å være raus

Anonymkode: 528db...98a

Skrevet

Jeg hadde sagt ja til å invitere henne. Hun må selvfølgelig da oppføre seg høflig og ordentlig mot deg, ellers hadde det blitt med den gangen!

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

ja det gjelder julaften da :) 

Hvorfor det? Jeg kunne fint hatt en julaften alene.

Anonymkode: dc75a...e6b

Skrevet
Bjæk skrev (11 timer siden):

Er det SÅ krise for voksne folk å vise litt raushet, altså? 

Raushet? Jeg kunne gjerne invitert en eks, men ville ikke kunne forstå at vedkommende sa ja. Hvem orker jul med en mann de er skilt fra? Og den nye kjæresten på kjøpet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Raushet? Jeg kunne gjerne invitert en eks, men ville ikke kunne forstå at vedkommende sa ja. Hvem orker jul med en mann de er skilt fra? Og den nye kjæresten på kjøpet? 

Kanskje fordi barnet ønsker det og de voksne rundt vil skape en god jul for alle. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Kanskje fordi barnet ønsker det og de voksne rundt vil skape en god jul for alle. 

Ja, jeg forstår det. Mitt spørsmål handlet egentlig om hvorfor så mange svarte som om det var en katastrofe at et voksent menneske måtte ha en enkelt julaften alene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...