Gå til innhold

Du som er tannlege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har en fluor tablett virkning? Jeg fikk beskjed om at om jeg var redd for at minstemann ikke fikk pusset tennene godt nok, så gi en fluor tablett. 

Men hvor mye virkning har den? Så mye at den en kveld kan erstatte tannpussen? Et godt alternativ utenpå min pussing? Et godt alternativ utenpå pussingen til minstemann? 

Bivirkninger med fluor tabletter? På sikt? 

Anonymkode: de4dd...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fluor kan aldri erstatte tannpuss. For en merkelig ting å si...? Du pusser så godt du kan med fluortannkrem, da er det som regel ikke nødvendig med fluortablett i tillegg. Er ikke alltid tannpussen blir like bra, det er sånt som skjer. Hvis det er umulig å pusse bra nok må du passe på at barnet spiser lite sukker, ikke drikker jus, osv for å beskytte tennene. 

Tannpuss er ikke valgfritt. Min eldste kjempet mot tannpussen hver kveld i ett år. Jeg prøvde alt, bestikkelser, belønning, gjøre det gøy med lydeffekter og tøysing osv osv. Tannpussen tok lett en halvtime hver kveld. Så etter ett år sa jeg bare at nok er nok, tannpuss er noe som MÅ gjøres, så da fikk han valget mellom å samarbeide eller så bare holdt jeg han mens jeg pusset skikkelig. Han gråt de første par gangene men etter det har vi ikke hatt noe problem. 

Endret av Pobie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...