Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Det var en tann det var falt av noe på som det var et dypt hull i, og en visdomstann som måtte trekkes pga hull. Tannlegen trodde ikke jeg behøvde å rotfylle den tanna med dypt hull, så la derfor i en fylling der. Mens han gjorde det kjente jeg at det gjorde vondt mens han holdt på (hadde masse bedøvelse). Trekking gikk greit. Nå en halvtime etterpå kjenner jeg det gjør ganske vondt. Det virker som om det kommer fra den tanna der han la i fylling. Har fortsatt igjen en del bedøvelse, så syns det er litt rart det skal gjøre vondt?! Er det normalt? Trodde liksom smerten skulle bli borte etter jeg hadde vært hos tannlegen😓 Anonymkode: ee3d0...62f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Kan være en kanal der han ikke ser. Normalt har man 2 kanaler, mens noen har 3. Jeg opplevde det selv, at det fortsatte å være vondt etter rotfylling. Det var pga en "gjemt" kanal i tanna... Er det vondt i morgen ringer du bare på nytt! Anonymkode: 84615...af5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Jeg har fremdeles vondt nå og da, over et år etterpå, det er ikke noe galt der. Anonymkode: c9d88...306
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Helt normalt dessverre... kun full dose ibux som hjalp for meg, var vondt i flere måneder etter borring. Snakket med tannlegen flere ganger og var til kontroll. Får fortsatt litt vondt innimellom, nå er det over 1 år siden. Jeg vurderer å trekke tannen for å bli kvitt plagene 😫 Håper du slipper lettere unna enn meg. Men helt normalt at det er vondt en stund etterpå, var beskjeden jeg fikk fra tannlegen. Anonymkode: a9aa3...177
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan være en kanal der han ikke ser. Normalt har man 2 kanaler, mens noen har 3. Jeg opplevde det selv, at det fortsatte å være vondt etter rotfylling. Det var pga en "gjemt" kanal i tanna... Er det vondt i morgen ringer du bare på nytt! Anonymkode: 84615...af5 Jeg har ikke rotfylt. Han mente det skulle gå bra uten, så la bare i en fylling. Hi Anonymkode: ee3d0...62f
Honningmelon Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt normalt dessverre... kun full dose ibux som hjalp for meg, var vondt i flere måneder etter borring. Snakket med tannlegen flere ganger og var til kontroll. Får fortsatt litt vondt innimellom, nå er det over 1 år siden. Jeg vurderer å trekke tannen for å bli kvitt plagene 😫 Håper du slipper lettere unna enn meg. Men helt normalt at det er vondt en stund etterpå, var beskjeden jeg fikk fra tannlegen. Anonymkode: a9aa3...177 Og du rotfylte ikke? Kun borret? Hi
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 17 minutter siden, Honningmelon skrev: Og du rotfylte ikke? Kun borret? Hi Jeg kjente det i et helt år etter fylling... Det er vanlig, nerven som er veldig øm. Anonymkode: 42ed1...850
Honningmelon Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjente det i et helt år etter fylling... Det er vanlig, nerven som er veldig øm. Anonymkode: 42ed1...850 Å, gurimalla🙊 Ja, da skal jeg ikke klage etter en halvtime da, skjønner jeg😅 Men, det gikk bort etter laaaang tid da? Hi
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 Ja, det er vanlig at det er vondt 2-3 dager etter en dyp fylling. Gir det seg ikke i løpet av en uke kan du ringe igjen og høre med han. Anonymkode: b42f4...ba4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 1 time siden, Honningmelon skrev: Å, gurimalla🙊 Ja, da skal jeg ikke klage etter en halvtime da, skjønner jeg😅 Men, det gikk bort etter laaaang tid da? Hi Ja, nå merker jeg ikke noe. I mitt tilfelle var det et veldig dypt hull, det satt så nærme nerven at tannlegen egentlig mente det måtte rotfylling til. Men ettersom jeg ikke hadde kjent noe til dette store hullet, forsøkte hun å borre og fylle. Det tok nok så lang tid fordi det var så nærme nerven. Anonymkode: 42ed1...850
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjente det i et helt år etter fylling... Det er vanlig, nerven som er veldig øm. Anonymkode: 42ed1...850 Slik skal det virkelig ikke være. Anonymkode: f28ea...9d5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 8 timer siden, Honningmelon skrev: Og du rotfylte ikke? Kun borret? Hi Kun vanlig borring ja... Anonymkode: a9aa3...177
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 Hvis du har både borret og trukket en tann kan du forvente å ha smerter i noen dager. Bruk paracet og evnt ibux, ikke vær redd for det. Hvis smertene ikke blir bedre i løpet av noen dager tar du kontakt med tannlegen igjen, så får du hjelp, og hvis smertene blir helt forferdelige kan du få sterkere smertestillende (jeg fikk tramadol da jeg trakk visdomstanna mi). Anonymkode: 1b457...cce
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #14 Skrevet 23. november 2020 Er over 2 år siden for meg. Har fortsatt vondt. Spurte tannlegen om det og han sa det ikke var noe galt, men jeg er sikker på det er noe. Det skal ikke gjøre så vondt i er 2år etterpå. Og det han fiksa gjorde ikke vondt fra før av engang. Altså, det var noe galt og det måtte gjøres noe med, men det var ikke vondt før etter han fiksa den. Og nå over 2år etterpå så har jeg store problemer selv om Tannlegen mener det ikke er noe galt. Få en second opinion om det fortsetter, men gi det litt tid først. Anonymkode: b09d9...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå