Gå til innhold

Linduk til spisebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du hatt det? Blir det vanskelig å stryke den? Kanskje greit å legge den på bordet våt.....

Anonymkode: 7e372...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker linduk på spisebordet. Du kan fint legge den på bordet når den er nyvasket og la den tørke der. Personlig liker jeg at linen ikke er helt strøket. Jeg liker strukturen og "livet" i en strøket linduk. Nystrøket er fint til finere middager.

Anonymkode: f5ba3...d4d

Skrevet

Som regel blir linduker mye penere om du ruller dem enn om de strykes. Jeg har flere. Lin er mye penere enn bomull eller syntetiske duker, men de er litt mer krevende å få pene. Jeg synes ikke det blir bra å tørke dem på bordet. Da blir de småkrøllete og ikke glatte.

Anonymkode: 85306...3b3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som regel blir linduker mye penere om du ruller dem enn om de strykes. Jeg har flere. Lin er mye penere enn bomull eller syntetiske duker, men de er litt mer krevende å få pene. Jeg synes ikke det blir bra å tørke dem på bordet. Da blir de småkrøllete og ikke glatte.

Takk for svar. Hvordan ruller du de?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker linduk på spisebordet. Du kan fint legge den på bordet når den er nyvasket og la den tørke der. Personlig liker jeg at linen ikke er helt strøket. Jeg liker strukturen og "livet" i en strøket linduk. Nystrøket er fint til finere middager.

Anonymkode: f5ba3...d4d

Takk for svar 😊

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hvordan ruller du de?

Bruker en gammel manuell rulle. En persom sveiver og en person leder tøyet.

Vask, senrifuger, strekk, brett, rull 2 ganger, heng til tørk, rull en gang til og brett pent. 

Det er en litt omstendelig prosess men det blir fine duker. Spesielt damaskduker får fint skinn og tydelig mønster på denne måten. Grovere duker holder det egentlig å rulle før de tørkes.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bruker en gammel manuell rulle. En persom sveiver og en person leder tøyet.

Vask, senrifuger, strekk, brett, rull 2 ganger, heng til tørk, rull en gang til og brett pent. 

Det er en litt omstendelig prosess men det blir fine duker. Spesielt damaskduker får fint skinn og tydelig mønster på denne måten. Grovere duker holder det egentlig å rulle før de tørkes.

Hm, sånn rull skulle jeg hatt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...