Gå til innhold

Skaffe oss katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tilbud om å få oss en kattunge på nyåret.vi har hatt katt tidligere, så vet jo sånn sett hva det går i. Forskjellen nå fra før, er likevel stor.

Vi fikk oss katt før vi fikk unger. Ungene, som nå er tenåringer, har dermed hatt katt mer eller mindre hele livet. Kun de siste to årene de ikke har hatt. De er veldig ivrige på å få oss ny. De har lest seg opp på argumenter om bedre psykisk helse i hjem med katt/ hund. Ja, vi ser absolutt det. Videre har vi økonomi til å ta katten med til årlig dyrlegekontroll. Vi har også råd til å ta den med ved skader ol. Mat og utstyr er ikke problem.

Det som blir utfordringen, er ferieboligen vår i utlandet. Der vil vi ikke ta led katten, av praktiske årsaker. Så sommerferien er eneste grunnen til å ikke anskaffe oss katt. Vi har råd til å ha katten på kattehotell, men er det «greit» for katten? Er det bra nok? Noen som har erfaring?

Anonymkode: dc455...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vill ha hatt katten på kattehotell, men heller forsøkt å få noen venner, familie eller bekjente til å passe i feriene. Det går også an å få sånne på Finn.no - batre pass på at dere blir godt kjent med passerne først.

Jeg har god erfaring med dette, men med hund.

Jeg syns det høres ut som dere godt kan få dere en ny katt.

Anonymkode: d5aa8...c62

Skrevet

Hei, veldig fornuftige tanker. Forøvrig så kan dere f.eks. via ulike grupper på Facebook også finne noen som kan passe katten når dere er på ferie. Selv har vi en katt  men i sommer hadde vi 2 andre katter her også som vi passet mens eierene var på ferie, det var i grunn bare gøy. Jeg har også hatt venninner som har lånt leiligheten mot at de tar seg av katten... Ikke alle som vil til syden om sommeren. 

Nå har jeg lagt ut på Facebook-gruppen i borettslaget at vi gjerne passer katter til naboer og der er det flere som har hengt seg på. 

Det finnes altså mange muligheter der ute. Når det gjelder oppbevaring av katt på kattehotell så ville jeg sjekket det grundig først. Vår katt måtte sitte en uke i karantene og DET var ikke den beste plassen for han, tror det er lettere for hunder som de kan gå tur med osv. 

Anonymkode: 44e00...541

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vill ha hatt katten på kattehotell, men heller forsøkt å få noen venner, familie eller bekjente til å passe i feriene. Det går også an å få sånne på Finn.no - batre pass på at dere blir godt kjent med passerne først.

Jeg har god erfaring med dette, men med hund.

Jeg syns det høres ut som dere godt kan få dere en ny katt.

Jeg mente "ville IKKE" hatt katten på kattehotell.

Skrevet

De fleste jeg kjenner har snakket med ungdom i nabolaget som har kommet innom for å fylle på med mat, gi friskt vann og kose litt med katten mens de har vært borte.

Har selv jobbet på kennel, og ville ikke ha plassert katten min der

Anonymkode: c63b9...7b7

Skrevet

Kattehotell er helt greit, bare finn et som er bra. Men enda bedre hvis dere har venner eller familie som stikker innom en eller to ganger om dagen og gir mat og kos hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...