Gå til innhold

Jeg greier ikke å gå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har over lengre tid utsatt meg for psykisk vold. Vi har hatt et stort oppgjør, med FVK, parterapi og hele greia. Jeg har flere ganger sagt at jeg er ferdig og vil skilles, men han greier alltid å lure meg tilbake! Vi gjorde det slutt en periode på over en uke, der vi utarbeidet samværsavtale osv. Men han fikk meg til å komme tilbake. Mår han er på sitt beste, er han fantastisk, og det er selvfølgelig tanken på barna også. 
Nå er det nok. Han drikker altfor mye, slenger dritt til meg (senest i dag sa han at jeg har ligget i senga hele helgen. Jeg rydder, vasker, lager mat, handler, tar meg av barna og han sitter og ser på sport og drikker. ). Jeg greier ikke mer!! 
Men hvordan skal jeg forhindre meg selv i å gå tilbake? Jeg tenkte å holde ut til over jul sv hensyn til barna, men det gjorde jeg forrige jul også (!). Det ble en grusom jul! 
Tenkte å bare ordne meg en leilighet, men av praktiske grunner kan jeg ikke gjøre det uten å ha han med i prosessen. Skal jeg bestille mekling på FVK? Avtale at de ringer han en spesiell dag og at jeg innen da har snakket med han? Hjelp! 

Anonymkode: 4fc07...303

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt fvk snarest. Fortell at du opplever situasjonen kritisk og at det haster.

Og nå vet jeg ikke detaljer i situasjinen din. Men saker med psykisk vold og rus blir prioritert, så sikkert lurt å nevne dette. Lykke til❤️

Anonymkode: 52482...f58

Skrevet

I tillegg til familievernkontoret så kan du kontakte nærmeste krisesenter, HI.

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

De kan hjelpe deg. Du kan få et sted å bo, men om du ikke bor der så kan de også støtte deg i prosessen mens du går fra ham, og tiden etterpå.

Ring også legen din og få en time der, vær ærlig med legen og si at du trenger støtte fremover for å komme deg unna volden hjemme.

Anonymkode: 76f63...546

Skrevet

Du drar på det nærmeste krisesenter sammen med barna NÅ.
De kan hjelpe deg videre, og hjelpe deg til å ikke dra tilbake igjen.
Ikke vent til over jul, men gi barna dine en riktig god jul i år.

Anonymkode: aced2...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...