Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Har dere noen gode ideer til hyggelige ting vi kan gjøre for andre til jul i år? Jeg har begynt å skrive julekort til fler enn jeg pleier, kjøpt inn noen løkblomster til driving som jeg skal gi som en hilsen til noen og så lager jeg ekstra mye konfekt slik at det blir litt til både kolegaer, venner og familie vi ikke får truffet og som vi ikke pleier å gi gave til. Jeg regner med at det vil være ekstra viktig å tenke på andre i år. Hva tenker dere? Anonymkode: d9cc5...111
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 I år har jeg bestemt meg for å hjelpe noen av de på finn.no som legger ut at de ikke har råd til julegaver til ungene sine i år. Vi har en grei økonomi så hadde vært kjekt å hjelpe en familie som virkelig trenger det til å få en fin jul. Anonymkode: 734d0...daf
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: I år har jeg bestemt meg for å hjelpe noen av de på finn.no som legger ut at de ikke har råd til julegaver til ungene sine i år. Vi har en grei økonomi så hadde vært kjekt å hjelpe en familie som virkelig trenger det til å få en fin jul. Anonymkode: 734d0...daf Akkurat det passer ikke for meg, men jeg sal tenke på om det er mulig å gjøre noe for de narkomane. Jeg kan kjøpe noen magasiner og gi bort i hvertfall. Anonymkode: d9cc5...111
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 Jeg har akkurat sendt avsted en kjempestor pakke med strikkede ting til strikkedugnaden, så det jeg har gitt mitt bidrag til slikt i år. Vi pleier å gi gave til Ensomt juletre søker, men det blir det nok ikke i år. Er i grenseland økonomisk selv, så holder med alt jeg strikka. En nabo skal få mye kaker. Hun har fortsatt ikke fått all energi tilbake etter hun avsluttet kreftbehandlingen for ett år siden, og med bytting av hytte så vet jeg hun setter pris på at kakeboksene blir fult uten at det suger energi fra henne. Hun satte veldig pris på det i fjor, da kunne hun bruke den lille energien hun hadde til å bake ett slag med ungene og kose seg med det. Men egentlig er det også pga at jeg og ungene syns det er så koselig å bake, men ikke spiser så mye kaker. Så det passer å giifra seg det meste. Mamma pleier å få noen slag fra meg, og jeg får to slag fra henne (de kom idag, etter min mening alt for tidlig) Min søster får ofte julekaker i bursdagsgaver siden hun har bursdag i desember. Hun spiser lite kaker, men de hun bor med er skikkelig kakemonser, så hun blir veldig glad for å få kaker for da slipper hun å høre maset fra de hun bor med. Ingen liker nemlig å bake der, men spise liker de. Før så fikk en grantante alltid mye julekaker. Hun hadde ingen barn, men barna og deres familier til hennes åtte søsken har alltid sett på henne som en tante og hun hadde mye besøk slik at kaker gikk unna der. Etter hvert som hun ble eldre, ble det å bake ett mer og mer ork og kjøpekaker var helt uaktuelt for henne. Så jeg fylte opp kakeboksene hennes til desember hvert år. Ett slag måtte jeg bake, hele familien bruker hennes oppskrift på kokosmakroner, men resten varierte utifra hva jeg fikk lyst til å bake. En liten sak for meg, men gledet nok ganske mange som var innom henne og hun sleit seg ikke ut. Tenkt etter om du har noen naboer du vet har ett lite nettverk eller ensomme av en eller annen grunn. Spør om de vil være med å bake, få kaker eller gå en tur. I noen år hadde vi ett søskenpar som var med på mye av det vi gjorde i desember. Det ene barnet gikk i klassen til mitt ene barn, kom fra irak, bodd på ulike mottak før de etter noen år havnet her. Moren mente st de bodde i norge og da skulle de også ta del i norske tradisjoner, selv om de kanskje kom til å gjøre sin egen vri på dette. Så ungene var med når vi baka og fikk med seg kaker hjem. Mine unger var hos de og bakte og fikk med ting hjem. De laget mye god konfekt, nesten så jeg må presse ungene til å stikke bortom de i år, men nå er de tenåringer alle sammen så deg er vel kleint. De gjør fortsatt mye sammen, men ikke akkurat dette. Anonymkode: f6cc3...b39
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Skriver kort for hånd til flere enn jeg pleier. Sender flere små oppmerksomheter i posten. Leverer gaver til den lokale julehjelpen. Skal bake for eldre familiemedlemmer. Anonymkode: ce328...b51
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Akkurat det passer ikke for meg, men jeg sal tenke på om det er mulig å gjøre noe for de narkomane. Jeg kan kjøpe noen magasiner og gi bort i hvertfall. Anonymkode: d9cc5...111 Nei å hjelpe de som trenger det mest,er ikke for alle 🙄 Anonymkode: 734d0...daf
sug lut Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei å hjelpe de som trenger det mest,er ikke for alle 🙄 Anonymkode: 734d0...daf Jøss. Hi, god tråd!
HeiteH Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei å hjelpe de som trenger det mest,er ikke for alle 🙄 Anonymkode: 734d0...daf Finnes vel knapt mindre trygg måte å sikre seg at hjelpen går til noen som trenger det. Så jeg kan også si at det er ikke for meg! Jeg har lagd krans på døren (i dag faktisk) til to venninner som trenger en oppmuntring i år. Og så skal jeg levere julekaker og julepålegg til en nabo som er under behandling for kreft. Jeg sender også alltid et ekstra bidrag til to hjelpeorganisasjoner vi støtter ellers i året også.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 20 hours ago, Anonym bruker said: Har dere noen gode ideer til hyggelige ting vi kan gjøre for andre til jul i år? Jeg har begynt å skrive julekort til fler enn jeg pleier, kjøpt inn noen løkblomster til driving som jeg skal gi som en hilsen til noen og så lager jeg ekstra mye konfekt slik at det blir litt til både kolegaer, venner og familie vi ikke får truffet og som vi ikke pleier å gi gave til. Jeg regner med at det vil være ekstra viktig å tenke på andre i år. Hva tenker dere? Anonymkode: d9cc5...111 har nok med meg selv, så får ikke hjelpet andre i år Anonymkode: 9d1cd...628
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: har nok med meg selv, så får ikke hjelpet andre i år Anonymkode: 9d1cd...628 Men da kan du jo holde deg unna hi sin tråd? Jeg sender julekort, baker til mormor, gir litt ekstra i gryten til Frelsesarmeen og planlegger å pynte litt ekstra på jobben. Anonymkode: d5034...f6e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 Jeg skal sende ekstra mange julekort i år, håndskrevne og personlige, ikke ferdigtrykte. Det gjør jeg forresten aldri, men i år skal jeg ta meg ekstra flid og tenke over om hvem andre enn dem på den faste lista mi som jeg kan sende noen ord til. Og så blir det kanskje noen ekstra blomster eller en og annen pakke i posten til noen jeg ellers ikke sender pakker til. Det oppfordrer jeg alle til å gjøre! Anonymkode: cec6a...0fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå