Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 Hei, Lang historie kort. Som ble litt lang. Jeg fikk tilsendt på Messenger ønskeliste til jul fra barnas bestemor. De er hennes eneste barnebarn. Barnas far, (hennes sønn) har aldri stilt opp for sine barn, aldri betalt barnebidrag (frivillig) Generelt ikke hatt kontakt med sine barn siste 8 år da jobb og alkohol er viktigere for han. Så bestemor/bestefar har vært flink å følge opp barnebarna sine med ulike opplevelser, hyttetur og shoppingtur. Siste nå var at de på eget initiativ pusset opp barnas soverom. Jeg mener absolutt ikke å være utakknemlig for alt Jeg er veldig glad for at de er tilstede så mye som de er, og alt de gjør før barna. Barna har laget julegave til besteforeldrene i år, og jeg tenkte å fylle opp med ekstra kos i. Men så er det denne ønskelisten... med ønsker jeg synes er grådig dyre. Til eks, parfyme til over 1000 kr flasken, skinn produkter, Ull osv. Også er det dette at jeg føler jeg må kjøpe noe av det, pga alt de har gjort for barna. At jeg skylder henne, på en måte. Det vil da gå ut over andre prioriteringer jeg har, og ønsker. Hun vet jeg bare har 1 inntekt og jobber ekstra dersom jeg, eller barna ønsker oss noe ekstra. Dette ble rotat, håper noen likevel skjønner hva jeg mener. Beklager langt innlegg Anonymkode: 006d9...606
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Ønskeliste er vel nettopp det *ønske* Du må kjøpe etter lommeboka. Barna kommer først. Anonymkode: 66cb5...000
Bjæk Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Hæ, har BESTEMOREN til barna sendt deg en ønskeliste over hva hun ønsker seg til jul? Uoppfordret? Det er det rareste jeg har hørt. Gjør voksne mennesker slikt?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 6 minutter siden, Bjæk skrev: Hæ, har BESTEMOREN til barna sendt deg en ønskeliste over hva hun ønsker seg til jul? Uoppfordret? Det er det rareste jeg har hørt. Gjør voksne mennesker slikt? Dette. Til hi: din takknemlighet ovenfor bestemoren vektes heldigvis ikke i gaver og penger. Gi det du tenker er rimelig ♥️
*Miss Marple* Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Det var da en utrolig merkelig ting å gjøre av et voksent menneske om du ikke har etterspurt ønsker? Gi det du har tenkt å gi, deres hjelp og innsats til dere er ikke er byttemiddel mot dyre gaver.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 Jøjemeg, har du fått ønskeliste av bestemor, som det står hva hun ønsker seg til jul? Det er det rareste jeg har hørt... Si ifra du, bare i en samtale om jul, en opplysning liksom: "Ja, jeg må jo bare si at jeg har ikke så mye penger så gavene herfra er tilpasset min økonomi, jeg håper dere gjør det samme. Så gir du det du hadde tenkt å gi. Ikke bruk over evne på henne altså. Anonymkode: 9a277...2f1
Amalies mamma Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Jeg hadde bare sagt at jeg allerede hadde ordnet med julegave til henne. Problem løst
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei, Lang historie kort. Som ble litt lang. Jeg fikk tilsendt på Messenger ønskeliste til jul fra barnas bestemor. De er hennes eneste barnebarn. Barnas far, (hennes sønn) har aldri stilt opp for sine barn, aldri betalt barnebidrag (frivillig) Generelt ikke hatt kontakt med sine barn siste 8 år da jobb og alkohol er viktigere for han. Så bestemor/bestefar har vært flink å følge opp barnebarna sine med ulike opplevelser, hyttetur og shoppingtur. Siste nå var at de på eget initiativ pusset opp barnas soverom. Jeg mener absolutt ikke å være utakknemlig for alt Jeg er veldig glad for at de er tilstede så mye som de er, og alt de gjør før barna. Barna har laget julegave til besteforeldrene i år, og jeg tenkte å fylle opp med ekstra kos i. Men så er det denne ønskelisten... med ønsker jeg synes er grådig dyre. Til eks, parfyme til over 1000 kr flasken, skinn produkter, Ull osv. Også er det dette at jeg føler jeg må kjøpe noe av det, pga alt de har gjort for barna. At jeg skylder henne, på en måte. Det vil da gå ut over andre prioriteringer jeg har, og ønsker. Hun vet jeg bare har 1 inntekt og jobber ekstra dersom jeg, eller barna ønsker oss noe ekstra. Dette ble rotat, håper noen likevel skjønner hva jeg mener. Beklager langt innlegg Anonymkode: 006d9...606 Det er ingen regel som sier at du må kjøpe alt som står på den lista... Du som mor bestemmer hva de skal få. Du vet hva de trenger også. Anonymkode: 302e4...ba7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #9 Skrevet 22. november 2020 I vår familie lager alle øbskelister og bi har en viss konkuranse om hvem dom har den lengste. Det er på ingen måte bestillingslister og hele lista sendes til alle. Det dyreste som sto på min liste i fjor kostet over 10.000. Det billigste kostet ca 10 kr. Selv om samme liste ble sendt til både narn på 8 år, venner, mann og foreldre var barna aldri i tvil om at ingen forventet at de skulle bruke tusen kr på en gave. Anonymkode: a5baf...104
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #10 Skrevet 22. november 2020 Antagelig har hun laget en ønskeliste og sendt til flere, kanskje noen har bedt henne lage en ønskeliste, fordi de ville vite hva hun ønsket seg. Og du burde jo kjøpe en ordentlig gave, når hun bruker så mye penger på deg og ungene Anonymkode: 6fe37...cf5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Antagelig har hun laget en ønskeliste og sendt til flere, kanskje noen har bedt henne lage en ønskeliste, fordi de ville vite hva hun ønsket seg. Og du burde jo kjøpe en ordentlig gave, når hun bruker så mye penger på deg og ungene Anonymkode: 6fe37...cf5 En ordentlig gave behøver vel ikke å være dyr?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #12 Skrevet 22. november 2020 5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: En ordentlig gave behøver vel ikke å være dyr? Enig med deg i det, men nå har jo farmor laget en ønskeliste, og ønsker seg noe som koster litt penger, dog ikke veldig dyrt Anonymkode: 6fe37...cf5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. november 2020 #13 Skrevet 22. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med deg i det, men nå har jo farmor laget en ønskeliste, og ønsker seg noe som koster litt penger, dog ikke veldig dyrt Anonymkode: 6fe37...cf5 For meg hadde ikke 1000 kr veltet noe budsjett men hi synes det er dyrt utifra sitt eget budsjett.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #14 Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: For meg hadde ikke 1000 kr veltet noe budsjett men hi synes det er dyrt utifra sitt eget budsjett. Og samtidig tar HI i mot shopping og oppussing, hvis hun ikke vil glede farmor med en gave hun ønsker seg, bør hun slutte å ta i mot så mye. Anonymkode: 6fe37...cf5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. november 2020 #15 Skrevet 22. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og samtidig tar HI i mot shopping og oppussing, hvis hun ikke vil glede farmor med en gave hun ønsker seg, bør hun slutte å ta i mot så mye. Anonymkode: 6fe37...cf5 Hun vil jo glede bestemoren men utifra sin egen økonomi
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #16 Skrevet 22. november 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med deg i det, men nå har jo farmor laget en ønskeliste, og ønsker seg noe som koster litt penger, dog ikke veldig dyrt Anonymkode: 6fe37...cf5 Her får kun våre egne barn gaver som koster 1000,- ingen andre. Anonymkode: b10cf...3cd
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #17 Skrevet 22. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og samtidig tar HI i mot shopping og oppussing, hvis hun ikke vil glede farmor med en gave hun ønsker seg, bør hun slutte å ta i mot så mye. Anonymkode: 6fe37...cf5 Hvis bestemor forventer så dyre julegaver for å hjelpe sine egne barnebarn, da må hun informere at det er en betingelse før hun shopper til dem eller hjelper dem med oppussing... Ønsker hun dyre julegaver som betaling så må hun være ærlig om det. Jeg tror jeg hadde oversett den ønskelisten. Du har allerede planlagt gave til henne. Hvis hun hjelper med oppussing eller annet i det kommende året så kan du kanskje be henne på middag utenom oppussingen, og da fortelle henne at du setter pris på den hjelpen du har fått av henne, spesielt siden du har såpass dårlig råd. En annen tanke, ut fra det du har fortalt om hennes sønn skal du heller ikke se bort fra at han kanskje har snakket negativt om deg, og at dette har påvirket henne til å føle at hun fortjener mer i gjengjeld for det hun gjør. Bare ha det i bakhodet. Men det tror jeg du møter best ved å bare vise henne at du setter pris på all hjelp hun har gitt deg og barna, og kanskje også ta initiativ til å møte henne utenom slik hjelp. Anonymkode: b75f8...e32
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #18 Skrevet 22. november 2020 Det er rart at farmor har gjort dette, men jeg ville likevel kjøpt noe på listen hennes og spart inn på noe annet. Alt annet vil føre til en pinlig situasjon. Anonymkode: 3f5a4...a18
Admin Skrevet 22. november 2020 #19 Skrevet 22. november 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå