Gå til innhold

Ensom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at ingen bryr seg om jeg står opp i morgen. 

Spiser alt for mye og legger på meg 20 kg. 

Vet at ingen kommer til å ringe meg eller sende meld i morgen. 

Rett å slett ingen kunne brydd seg mindre! 

Sånn er det å leve et meningsløst liv.

Anonymkode: 06477...a2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. 

Jeg vet hva du snakker om. Jeg sitter nå å tenker på hvordan jeg skal komme ut av ensomheten. Mulig jeg må vurdere dating igjen, men fortsatt litt skeptisk. Jeg holder på å gå gjennom i mitt hode hva jeg kan gjøre for å bli en mer interessant person, samtidig som jeg så klart har lyst å komme i kontakt med folk som er litt lik meg. Jeg ønsker å finne venner som får meg til å le så jeg griner. 

Mulig du også kan ha godt av å tenke litt slik? Hvordan finne de menneskene man klaffer godt med. 

En annen ting som jeg er blitt klar over er at samfunnet er blitt kaldere. Vi ringer ikke like mye til hverandre lenger. Folk sender en snapp, legger ut et bilde på insta eller Facebook og tenker at et bilde sier mer en 1000 ord. 

Sender deg en stor klem. Du kan klare dette. Jeg vet alt ser tungt ut nå med vinter, korona, alle tiltakene, men hold utfor det blir bedre. 

Anonymkode: 6ed8a...a28

Skrevet

Kan DU sende melding og ringe? Det er ikke så farlig om det ofte er deg som må ta initiativ, bare du får snakket litt med noen. Og prøv å gå en tur hver dag, minst 30 minutter. Klem!

Anonymkode: 10bed...f74

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sender du melding til noen i morgen? Kanskje noen trenger deg like mye som du trenger dem. 

Anonymkode: f0596...9c2

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har du ingen venner? Har du ikke kolleger? 

Anonymkode: cfbb3...2b4

Skrevet

Har ikke kollegaer nei. Jobber i en liten butikk hvor vi bare er en på jobb omgangen. 

Vil ikke kontakte noen. 

Og menn er bare ute etter sex med en og vil ikke noe seriøst. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vil ikke kontakte noen

Da kan du vel takke deg selv

Og menn er bare ute etter sex med en og vil ikke noe seriøst. 

Det er bare tull... 

Skrevet

Du høres deprimert ut, HI. Snakk med legen din om det og be om hjelp, eller kontakt kommunens lavterskeltilbud (f.eks. psykiatrisk sykepleier).

Du er inne i en negativ spiral, og du trenger å snu om på ting for å få det bedre.

Jeg kunne skrevet akkurat det samme som deg, men jeg er i tillegg for syk til å jobbe. Jeg hadde god hjelp av et kurs à la livsmestringskurs, jeg lærte teknikker for å snu egen tankegang og følelser.

Det kommer ikke av seg selv. Hver eneste dag må jeg jobbe med meg selv og være bevisst på de valgene jeg tar. Jeg er mye dårlig form, men går ut hver eneste dag. Har blitt litt bedre form dette året, og det er ikke en eneste dag jeg ikke har vært ute og gått. Noen ganger veldig korte turer fordi kroppen ikke greier mer den dagen, andre ganger en lenger tur. Men jeg går ut. Ikke alltid like morsomt, men det føles godt etterpå, fordi jeg da også minner meg selv på at jeg gjorde et godt valg for min egen kropp og psyke. Jeg har alltid sunn mat hjemme, da er det lettere å ta gode valg kostholdsmessig også.

Det er ingen som kommer til deg av seg selv, hvis du har lite nettverk. Og enda færre om du ikke sier noe til noen om hvordan du faktisk har det. Du skal ikke bruke andre som psykolog, men det er lov å si at man er ensom og trenger å finne på noe koselig. Om ikke annet, kanskje du kan avtale å møtes for å gå en tur en kveld i uken med en annen. Har du ingen, ta initiativ selv.

Jeg har tatt initiativ til samtaler med folk jeg ikke kjenner, kommer med en kommentar eller et hei der det er naturlig, eller bare et smil. Etterhvert har jeg fått flere jeg egentlig ikke kjenner, men som smiler og hilser til meg, noen kan stoppe og prate litt også. Og av alle ting så har jeg fått en ny venninne i år, mot alle odds akkurat i år. Fordi jeg valgte å komme med en kommentar da vi begge var ute og gikk, og vi kom i snakk. Så det er mulig! :)

Men det kommer ikke av seg selv. Og det kan være tungt om du er veldig deprimert, HI. Jeg har vært det også, så vet hvor tøft det kan være. Men eneste måten å få det bedre på, det er å jobbe med seg selv, gjøre noe som vil hjelpe deg til å få det bra igjen med deg selv.

Anonymkode: eaf86...460

Skrevet

Det er bare tull... 

Hvordan kan du si det? Jeg trenger noen som bryr seg om meg. Og dersom de ikke er der så et jeg alene. 

Min erfaring er at de er ute etter sex og er med deg for bare det. 

Skrevet

Det er bare tull... 

Hva gjør du egentlig på et forum? Om du ikke har noe fint å si så kan du bare trykke tilbake å gå inn på en annen tråd. 

Skrevet

Du høres deprimert ut, HI. Snakk med legen din om det og be om hjelp, eller kontakt kommunens lavterskeltilbud (f.eks. psykiatrisk sykepleier).

Du er inne i en negativ spiral, og du trenger å snu om på ting for å få det bedre.

Jeg kunne skrevet akkurat det samme som deg, men jeg er i tillegg for syk til å jobbe. Jeg hadde god hjelp av et kurs à la livsmestringskurs, jeg lærte teknikker for å snu egen tankegang og følelser.

Det kommer ikke av seg selv. Hver eneste dag må jeg jobbe med meg selv og være bevisst på de valgene jeg tar. Jeg er mye dårlig form, men går ut hver eneste dag. Har blitt litt bedre form dette året, og det er ikke en eneste dag jeg ikke har vært ute og gått. Noen ganger veldig korte turer fordi kroppen ikke greier mer den dagen, andre ganger en lenger tur. Men jeg går ut. Ikke alltid like morsomt, men det føles godt etterpå, fordi jeg da også minner meg selv på at jeg gjorde et godt valg for min egen kropp og psyke. Jeg har alltid sunn mat hjemme, da er det lettere å ta gode valg kostholdsmessig også.

Det er ingen som kommer til deg av seg selv, hvis du har lite nettverk. Og enda færre om du ikke sier noe til noen om hvordan du faktisk har det. Du skal ikke bruke andre som psykolog, men det er lov å si at man er ensom og trenger å finne på noe koselig. Om ikke annet, kanskje du kan avtale å møtes for å gå en tur en kveld i uken med en annen. Har du ingen, ta initiativ selv.

Jeg har tatt initiativ til samtaler med folk jeg ikke kjenner, kommer med en kommentar eller et hei der det er naturlig, eller bare et smil. Etterhvert har jeg fått flere jeg egentlig ikke kjenner, men som smiler og hilser til meg, noen kan stoppe og prate litt også. Og av alle ting så har jeg fått en ny venninne i år, mot alle odds akkurat i år. Fordi jeg valgte å komme med en kommentar da vi begge var ute og gikk, og vi kom i snakk. Så det er mulig! :)

Men det kommer ikke av seg selv. Og det kan være tungt om du er veldig deprimert, HI. Jeg har vært det også, så vet hvor tøft det kan være. Men eneste måten å få det bedre på, det er å jobbe med seg selv, gjøre noe som vil hjelpe deg til å få det bra igjen med deg selv.

Tusen takk for denne 😊 Setter pris på, 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei. 

Jeg vet hva du snakker om. Jeg sitter nå å tenker på hvordan jeg skal komme ut av ensomheten. Mulig jeg må vurdere dating igjen, men fortsatt litt skeptisk. Jeg holder på å gå gjennom i mitt hode hva jeg kan gjøre for å bli en mer interessant person, samtidig som jeg så klart har lyst å komme i kontakt med folk som er litt lik meg. Jeg ønsker å finne venner som får meg til å le så jeg griner. 

Mulig du også kan ha godt av å tenke litt slik? Hvordan finne de menneskene man klaffer godt med. 

En annen ting som jeg er blitt klar over er at samfunnet er blitt kaldere. Vi ringer ikke like mye til hverandre lenger. Folk sender en snapp, legger ut et bilde på insta eller Facebook og tenker at et bilde sier mer en 1000 ord. 

Sender deg en stor klem. Du kan klare dette. Jeg vet alt ser tungt ut nå med vinter, korona, alle tiltakene, men hold utfor det blir bedre. 

Tusen takk for denne 😊Setter pris på. 

Skrevet

Jeg ser ikke helt meningen med å stå opp hver dag. Hva er det som er meningen med livet egentlig? 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for denne 😊 Setter pris på, 

Jeg skal ut og gå en tur nå, HI - bli med? ;)

Her er det drittvær, blåser og stormer og regner. Men det kan også ha sin sjarm. I hele vår gikk jeg med sko og støvler som ikke var tette, så da ble jeg mye våt, men gikk likevel.

Kast på deg klærne, så går vi tur samtidig nå! Jeg går om ti minutter - slå deg med! :)

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du si det? Jeg trenger noen som bryr seg om meg. Og dersom de ikke er der så et jeg alene

Du skriver jo at du ikke vil kontakte noen... 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er at de er ute etter sex og er med deg for bare det. 

Alle menn er ikke slik... 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ut og gå en tur nå, HI - bli med? ;)

Her er det drittvær, blåser og stormer og regner. Men det kan også ha sin sjarm. I hele vår gikk jeg med sko og støvler som ikke var tette, så da ble jeg mye våt, men gikk likevel.

Kast på deg klærne, så går vi tur samtidig nå! Jeg går om ti minutter - slå deg med! :)

Takk for inspirasjon 😊

Har klart å komt meg ut en liten tur før i dag i fult regntøy. Gjorde egentlig godt. Prøver å gjøre dette for vet det kan bedre psyken litt.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle menn er ikke slik... 

Håper så klart ikke det, men vet ikke hvorfor jeg tydeligvis suger til meg menn som er useriøse. Kanskje de ser at jeg er et lett bytte siden jeg ikke er selvsikker og trygg på meg selv. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kanskje destruktivt men jeg trenger å vite at noen er der og ser meg. Vil ikke være byrde. Så dersom de ikke viser interesse så er de ikke interessert da. Da erjeg heller alene. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kanskje destruktivt men jeg trenger å vite at noen er der og ser meg. Vil ikke være byrde. Så dersom de ikke viser interesse så er de ikke interessert da. Da erjeg heller alene. 

Synes du skal begynne å date. Finn deg en snill mann, de finnes. Kom deg ut av bobla di. Begynn å gå turer, kom deg ut. Jeg er også sikker på at du er pen dame. 

Prøv i hvert fall, lykke til.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er jo ikke noe rart i det hele tatt. Å være ensom gjør ofte til at man blir litt skyggeredd, det er ikke lett å ta kontakt når man er ensom og ganske alene. Bare det å ha en telefon, men det er aldri noen som ringer eller sender melding, aldri noen som lurer på hvordan man har det eller om man skal finne på noe.

Anonymkode: 3598d...58c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synes du skal begynne å date. Finn deg en snill mann, de finnes. Kom deg ut av bobla di. Begynn å gå turer, kom deg ut. Jeg er også sikker på at du er pen dame. 

Prøv i hvert fall, lykke til.

Og hvor finner man en snill mann? Jeg har vært singel i over 6 år og har til gode å finne en snill mann som ikke bare er ute etter noen å varme seg litt på. Tips ønskes!

Hi, hvis det er noen trøst, er vi flere.

Anonymkode: 2f9d0...8bf

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor finner man en snill mann? Jeg har vært singel i over 6 år og har til gode å finne en snill mann som ikke bare er ute etter noen å varme seg litt på. Tips ønskes!

Hi, hvis det er noen trøst, er vi flere.

Anonymkode: 2f9d0...8bf

Er jo nok av datingsider og apper. Tinder er jo kjent som en knulle app, greit nok, men det finnes bedre alternativ. Møteplassen for eksempel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...