Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Trives godt i jobben men har det siste halve året blitt sterkt plaget av hodepine. Jobber med de yngste barna og det er mye høy skriking iløpet av dagen. I dag var det svært høyt lydnivå og jeg kjente at hodepina kom. Da jeg kom hjem kastet jeg opp pga hodepinen. Er redd at også denne helga er ødelsgt..Noen som kjenner seg igjen og kan komme med tips? Anonymkode: 2b495...361
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trives godt i jobben men har det siste halve året blitt sterkt plaget av hodepine. Jobber med de yngste barna og det er mye høy skriking iløpet av dagen. I dag var det svært høyt lydnivå og jeg kjente at hodepina kom. Da jeg kom hjem kastet jeg opp pga hodepinen. Er redd at også denne helga er ødelsgt..Noen som kjenner seg igjen og kan komme med tips? Anonymkode: 2b495...361 Da skulle du prøvd å jobbe på storbarnsavdelingen der er det ekstremt høye lyder hele tiden. Har så vondt i hodet at kjennes ut som skal sprenges. Men kaster heldigvis ikke opp. Anonymkode: 7296a...39c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Takk, men jeg har jobbet over ti år på storbarnsavd og vet at det er krevende. Er på mitt sjette år hos småbarna nå, men skrikingen er ekstrem. Er to barn med spesielle behov på avd, de har et ekstremt skrikevolum. Hi Anonymkode: 2b495...361
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Du bør få sjekket om du har migrene så du kan få noe mot det Anonymkode: cbb71...1af
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 Sjekk om det er migrene, å kaste opp er typisk for den. Mitt tips er at hvis du ikke får kontroll på det, så skift jobb. Ikke nøl i det hele tatt. Anonymkode: 01cf2...d79
Direkte Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk, men jeg har jobbet over ti år på storbarnsavd og vet at det er krevende. Er på mitt sjette år hos småbarna nå, men skrikingen er ekstrem. Er to barn med spesielle behov på avd, de har et ekstremt skrikevolum. Hi Anonymkode: 2b495...361 Ta kontakt med verneombud. Greit at barn skriker, men dere har faktisk krav på et levelig arbeidsmiljø dere også. Hvis det er ekstremt nå kan det være arbeidsgiver må gjøre tiltak. https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2006-04-26-456
Anonym bruker Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Jobber på storbarn, der vi har 2 autister. Her har vi faktisk fått utdelt ørepropper som vi blir oppfordret til å bruke når vi er sammen med de, siden de kan komme med uventede hyl. Jeg er ikke helt komfortabel med å bruke de, men her er ikke tinnitusen langt unna, så de må brukes lell. Anonymkode: a9f4d...17b
Anonym bruker Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Skjønner deg godt. Er i samme situasjon selv. Det er helt grusomt. Pedagogisk leder på 10 året på småbarn. Aldri vært plaget med hodepine før. Nå har jeg hatt kronisk hodepine siden juni. Får oppfølging av nevrolog ifh til hvordan type hodepine det kan være. Få en henvisning av fastlegen din. Tar også naproxen og en paracet før jeg reiser på jobb. Hjelper noe☺️ hodepinen blir dempet for så å komme tilbake igjen. Lykke til.❤️ Anonymkode: 4c512...7ee
Anonym bruker Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner deg godt. Er i samme situasjon selv. Det er helt grusomt. Pedagogisk leder på 10 året på småbarn. Aldri vært plaget med hodepine før. Nå har jeg hatt kronisk hodepine siden juni. Får oppfølging av nevrolog ifh til hvordan type hodepine det kan være. Få en henvisning av fastlegen din. Tar også naproxen og en paracet før jeg reiser på jobb. Hjelper noe☺️ hodepinen blir dempet for så å komme tilbake igjen. Lykke til.❤️ Anonymkode: 4c512...7ee Ta det på alvor og bytt jobb hvis det ikke blir bedre, ikke push det for langt, det er ikke verdt det. Jeg pusha det for langt og har endt opp med kronisk migrene og er utenfor arbeidslivet. Det er ganske mange barnehageansatte og tidligere ansatte som sliter med hodepine. Anonymkode: 01cf2...d79
the amazing spidermamma Skrevet 21. november 2020 #10 Skrevet 21. november 2020 Mannen min jobber i barnehage og bruker ørepropper. Ikke sånne som stenger all lyd ute, men det tar toppene, sånn at lyden ikke blir så gjennomtrengende. Vet ikke om det kan hjelpe deg, men kanskje det kan gjøre situasjonen bittelitt bedre?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 Ville brukt ørepropper. Også for ikke å bli hørselsskadet. Anonymkode: 72ef4...5ec
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #12 Skrevet 22. november 2020 Jeg jobber på småbarnsavdeling og kan ikke skjønne hvorfor det hyles så mye hos dere? vi har det stille og rolig, barna leker med oss voksne og vi er tilstede, ikke mer hyling hos oss enn hjemme. Anonymkode: fa069...aec
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #13 Skrevet 22. november 2020 Men i alle dager... hvorfor i alle fager er det så høyt lydnivå i barnehagen? Lærer dere ikke opp barna til å ikke skrike og bælje? Uansett, dere som jobbe i barnehage har rett på vern som alle andre. Kontakt verneombud, Arbeidstilsynet om det ikke hjelper. Anonymkode: a5a02...f65
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #14 Skrevet 22. november 2020 Mannen min jobber også på småbarnsavdeling og der er det ikke så høy lyd. Ungene lærer å ikke skrike inne. Samme på stor barn avdeling. Anonymkode: e5e15...44c
Superdolly Skrevet 22. november 2020 #15 Skrevet 22. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber på småbarnsavdeling og kan ikke skjønne hvorfor det hyles så mye hos dere? vi har det stille og rolig, barna leker med oss voksne og vi er tilstede, ikke mer hyling hos oss enn hjemme. Anonymkode: fa069...aec 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men i alle dager... hvorfor i alle fager er det så høyt lydnivå i barnehagen? Lærer dere ikke opp barna til å ikke skrike og bælje? Uansett, dere som jobbe i barnehage har rett på vern som alle andre. Kontakt verneombud, Arbeidstilsynet om det ikke hjelper. Anonymkode: a5a02...f65 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min jobber også på småbarnsavdeling og der er det ikke så høy lyd. Ungene lærer å ikke skrike inne. Samme på stor barn avdeling. Anonymkode: e5e15...44c Leste dere tråden? Hi har skrevet at de har to barn med spesielle behov og at det er disse barna som skriker høyt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #16 Skrevet 22. november 2020 Jeg har ingen råd, men jeg tenker jo også at dette er et uholdbart hverdagsmiljø for barna. Hva sier ledelse og foreldregruppe? Verneombud? Anonymkode: 45191...4c0
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #17 Skrevet 22. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mannen min jobber også på småbarnsavdeling og der er det ikke så høy lyd. Ungene lærer å ikke skrike inne. Samme på stor barn avdeling. Anonymkode: e5e15...44c Avdelinger kommer i alle varianter og størrelser, noen har opptil 30 små sammen store deler av dagen, andre har kanskje 9 små sammen. Anonymkode: 01cf2...d79
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #18 Skrevet 22. november 2020 Det er mye høyere volum på barna nå enn det var for få år siden. Ingen skal korrigere barna for man skal ikke si nei. Hørte de lærte på barnehagelærer skolen nå at det var ikke nødvendig å justere volum på barna for de ville orde det selv 🤷🏼♀️🤯😳. Tenker den læreren som kom med den teorien har ikke mye erfaring med å jobbe i en bhg.. husker for få år siden var det mye fokus på volum både for hørselen til ansatte , men også på barna selv. De fant ut at mange barn gikk rundt med tinnitus. Da drev de å hang opp det øret som varslet om volumet på avd ble for høyt. Men nå skal alle barn få holde på som de ønsker selv.. Anonymkode: 4fd50...6bc
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #19 Skrevet 22. november 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mye høyere volum på barna nå enn det var for få år siden. Ingen skal korrigere barna for man skal ikke si nei. Hørte de lærte på barnehagelærer skolen nå at det var ikke nødvendig å justere volum på barna for de ville orde det selv 🤷🏼♀️🤯😳. Tenker den læreren som kom med den teorien har ikke mye erfaring med å jobbe i en bhg.. husker for få år siden var det mye fokus på volum både for hørselen til ansatte , men også på barna selv. De fant ut at mange barn gikk rundt med tinnitus. Da drev de å hang opp det øret som varslet om volumet på avd ble for høyt. Men nå skal alle barn få holde på som de ønsker selv.. Anonymkode: 4fd50...6bc Har du noe som helst dokumentasjon på dette eller er det en teori du har laget helt på egenhånd? Anonymkode: 148b1...124
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #20 Skrevet 22. november 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er mye høyere volum på barna nå enn det var for få år siden. Ingen skal korrigere barna for man skal ikke si nei. Hørte de lærte på barnehagelærer skolen nå at det var ikke nødvendig å justere volum på barna for de ville orde det selv 🤷🏼♀️🤯😳. Tenker den læreren som kom med den teorien har ikke mye erfaring med å jobbe i en bhg.. husker for få år siden var det mye fokus på volum både for hørselen til ansatte , men også på barna selv. De fant ut at mange barn gikk rundt med tinnitus. Da drev de å hang opp det øret som varslet om volumet på avd ble for høyt. Men nå skal alle barn få holde på som de ønsker selv.. Anonymkode: 4fd50...6bc Her maser vi hull i hodet på ungene om innestemme men 1 minutt etterpå er det glemt igjen,å ungene hyler og roper like mye igjen. Anonymkode: 7296a...39c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #21 Skrevet 22. november 2020 På 20.11.2020 den 21.56, Anonym bruker skrev: Trives godt i jobben men har det siste halve året blitt sterkt plaget av hodepine. Jobber med de yngste barna og det er mye høy skriking iløpet av dagen. I dag var det svært høyt lydnivå og jeg kjente at hodepina kom. Da jeg kom hjem kastet jeg opp pga hodepinen. Er redd at også denne helga er ødelsgt..Noen som kjenner seg igjen og kan komme med tips? Anonymkode: 2b495...361 Dere må jobbe med lydnivået inne. Det viktigste er at de voksne må ha 100% fokus på barna og ikke snakke med hverandre. Jeg ser at når vi voksne mister fokus på ungene så stiger volumet veldig raskt. vi deler barna inn i smågrupper så snart vi har mulighet. Vi tar en gruppe inn på lekerommet, en går i garderoben (bruker god tid til å kle på seg-vi sier det er for å øve på å kle seg selv men egentlig er det for å få ro inne på avdelingen for dem som leker der😉) dersom ungene blir veldig høylytte og jeg ikke får kontakt skrur jeg av lyset på avdelingen (vi har store vinduer så det blir ikke mørkt😉) på den måten får jeg oppmerksomheten deres og om dra dem med på en roligere aktivitet (synge en rolig sang, tegne, finne frem noe spennende å leke med) Det er veldig viktig at de får komme seg ut å leke for å få brukt opp litt energi. Anonymkode: 148b1...124
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #22 Skrevet 22. november 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere må jobbe med lydnivået inne. Det viktigste er at de voksne må ha 100% fokus på barna og ikke snakke med hverandre. Jeg ser at når vi voksne mister fokus på ungene så stiger volumet veldig raskt. vi deler barna inn i smågrupper så snart vi har mulighet. Vi tar en gruppe inn på lekerommet, en går i garderoben (bruker god tid til å kle på seg-vi sier det er for å øve på å kle seg selv men egentlig er det for å få ro inne på avdelingen for dem som leker der😉) dersom ungene blir veldig høylytte og jeg ikke får kontakt skrur jeg av lyset på avdelingen (vi har store vinduer så det blir ikke mørkt😉) på den måten får jeg oppmerksomheten deres og om dra dem med på en roligere aktivitet (synge en rolig sang, tegne, finne frem noe spennende å leke med) Det er veldig viktig at de får komme seg ut å leke for å få brukt opp litt energi. Anonymkode: 148b1...124 Herregud de voksne må kunne snakke sammen! Noe det er viktig at barn lærer er jo nettopp å ikke avbryte når noen snakker,å lære at de ikke får 110 % oppmerksomhet hele tiden. Anonymkode: 7296a...39c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #23 Skrevet 22. november 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud de voksne må kunne snakke sammen! Noe det er viktig at barn lærer er jo nettopp å ikke avbryte når noen snakker,å lære at de ikke får 110 % oppmerksomhet hele tiden. Anonymkode: 7296a...39c Når en er tre-fire voksne og 12 ett-toåringer er det ikke rom for at de voksne snakker med hverandre nei. Dersom de voksne er opptatt med hverandre mister de kontrollen på disse små! Skal love deg at i på en småbarnsavdeling vil INGEN av barna få 110% oppmerksomhet. Anonymkode: 148b1...124
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #24 Skrevet 22. november 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud de voksne må kunne snakke sammen! Noe det er viktig at barn lærer er jo nettopp å ikke avbryte når noen snakker,å lære at de ikke får 110 % oppmerksomhet hele tiden. Anonymkode: 7296a...39c Hvordan vil du få ned volumet på en småbarnsavdeling? Anonymkode: 148b1...124
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #25 Skrevet 22. november 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan vil du få ned volumet på en småbarnsavdeling? Anonymkode: 148b1...124 Ikke med å oppdra de til å bli drittunger som tror hele verden bare handler om de. Det er viktig å lære barna at de voksne kan også snakke sammen,det er ikke sånn at ungene skal ha 110 % oppmerksomhet hele tiden. Anonymkode: 7296a...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå