Gå til innhold

Fins det ingen grenser for menneskers dumhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på det som skjer i Italia, der folk er aggressive mot helsearbeidere - fordi de tror de kan være smittebærere. Eh..hallo. Vil de ikke HA helsearbeidere som kan ta seg av oss når vi er syke og redde livene våre? Kan ikke TRO hvor idiotiske mange mennesker er!

https://www.nrk.no/urix/fra-heltestatus-i-april-til-syndebukker-na--helsearbeider-i-italia-1.15250504

Anonymkode: 39393...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkle svaret på spørsmålet ditt er: Nei. Det finnes ingen grenser.

Anonymkode: b5ec8...dbb

Skrevet

I Hammerfest var det nettopp leger og sykepleiere som spredte smitte, så..... Ikke alltid lett å si hvem som er de største idiotene

Anonymkode: 976de...066

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Hammerfest var det nettopp leger og sykepleiere som spredte smitte, så..... Ikke alltid lett å si hvem som er de største idiotene

Men, de utsetter seg jo for smittefare for å hjelpe oss andre. Ikke si at det er smart å gjøre DEM til syndebukker?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men, de utsetter seg jo for smittefare for å hjelpe oss andre. Ikke si at det er smart å gjøre DEM til syndebukker?

Hva med tilfellet på sykehjemmet på Eidsvoll? En ansatt der har forårsaket at 22 av 23 beboere og 20 av de ansatte har blitt smittet. I tillegg til 6 dødsfall. 

Hvem skal man legge skylden på her? De pårørende har knapt fått besøkt sine gamle pga smittevern, mens de ansatte tar på seg ekstravakter rundt på forskjell sjukeheimer i distriktet.

Anonymkode: 74426...7f6

Skrevet

Å ønske seg helsepersonell som tar ansvaret sitt på alvor er ikke dumt.

Å ta ansvaret sitt som helsepersonell på alvor er heller ikke dumt, særlig ikke under en pandemi.

Å lure på hvorfor folk ønsker seg helsepersonell som tar ansvaret sitt på alvor er derimot meget dumt.

Anonymkode: 8236d...f5c

Skrevet

Det er jo ikke så lett for helsepersonell å unngå å bli smittet når folk i karantene og folk med påvist smitte lyver om at de er friske/ikke i karantene for å komme inn på sykehusene. Kari og Ola Dunk på sitt aller beste.

Anonymkode: b5ec8...dbb

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De var på reise og på fest og utsatte pasienter for smitte. Så mye at sykehuset ble stengt 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De var på reise og på fest og utsatte pasienter for smitte. Så mye at sykehuset ble stengt 

Altså, nå dreide mitt hovedinnlegge seg om at i Italia blir leger og sykepleiere generelt hetset og angrepet av vanlige mennesker. IKKE om den ene (eller de få?) hjelpepleierne i Norge som jobbet på flere enn ett sykehjem samtidig.
Det er DET jeg mener er komplett idioti. 

UANSETT er det ufattelig stupid å angripe den gruppen som jobber livskiten av seg og risikerer sin egen helse ogi siste instans sitt eget liv for å få oss andre gjennom denne skiten av en pandemi.

hi

Skrevet

Det var litt trist i sommer da det var unger som ikke ville være/fikk lov til å være sammen med min datter fordi jeg jobbet med covid19. Jeg skjønner at det er frykt som styrer slike følelser, men det skjønner jo ikke min datter. Hun ble desverre mer isolert enn nødvendig den tiden. Heldigvis hadde har det ordnet seg litt nå når vi har mer kunnskap om sykdommen.

Men det er ikke dumskap, det er frykt, fortvilelse og mangel på informasjon som gjør at det blir slik. Jeg skjønner det godt, vi var også redd og engstelig i begynnelsen. Nå har vi mer kunnskap og mer trygg på hvordan vi forholder oss til dette viruset. Dette er en vanskelig tid for oss alle.

Anonymkode: a9ba5...b75

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker på det som skjer i Italia, der folk er aggressive mot helsearbeidere - fordi de tror de kan være smittebærere. Eh..hallo. Vil de ikke HA helsearbeidere som kan ta seg av oss når vi er syke og redde livene våre? Kan ikke TRO hvor idiotiske mange mennesker er!

https://www.nrk.no/urix/fra-heltestatus-i-april-til-syndebukker-na--helsearbeider-i-italia-1.15250504

Det finnes idioter overalt. Er bare å ta en kjøretur det, så finner du de fleste samlet på en plass - veien. 

Anonymkode: 8544e...53a

Skrevet

Hvor dum går det an å bli? .....de lærde strides! Sitat fra kissa nissemann

Anonymkode: a4b69...9f5

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med tilfellet på sykehjemmet på Eidsvoll? En ansatt der har forårsaket at 22 av 23 beboere og 20 av de ansatte har blitt smittet. I tillegg til 6 dødsfall. 

Hvem skal man legge skylden på her? De pårørende har knapt fått besøkt sine gamle pga smittevern, mens de ansatte tar på seg ekstravakter rundt på forskjell sjukeheimer i distriktet.

Fordi de kun får 36,4% stilling én plass, 12,7% stilling en annen plass. I mars ble sykepleiere pålagt å jobbe på et sted, altså de fikk full stilling. Men det gikk over, gitt. Man skal overleve økonomisk også som helsearbeider.. full, fast stilling kan man skyte en hvit pil etter. Og det er IKKE helsearbeidere som har bestemt at det skal være sånn! 

Anonymkode: 054af...4b4

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke den ansatte i hvert fall

Anonymkode: 9612b...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...