Gå til innhold

Dere som har hytte:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor valgte dere å kjøpe hytte?

Jeg har egentlig hatt lyst på hytte i mange år nå. Jeg er 35, så jeg var tidlig ute med drømmen🤣 Barna begynner å vokse til ( 8 og 10 ), og med det følger også mer oppfølging av aktiviteter osv. I takt med det kjenner jeg at suget etter hytte bare har blitt sterkere og sterkere. Jeg ser for meg at den kan bli en plass uten mas og kjas, der vi bare slapper av og koser oss i helgene og ukedagene om vi vil ( ikke langt å kjøre, maks 30 min ). Klarer dere å finne roen på hytta? Kjeder barna seg? Får dere brukt den så ofte som dere ønsker?

Hytte er jo luksus, og koster deretter. Blir noen dyre døgn for så vidt😅 Men tenker det er noe vi vil prioritere å bruke penger på. Har dere oversikt over hvor mye dere må ut med i måneden - kun på hytta? Hadde vært litt interessant å vite😁

Hilsen dagdrømmer, som er på utkikk etter tomt🤪

Anonymkode: a866b...8c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen ny og fancy hytte men et sommerhus som har gått i arv, nå i mitt eie. Alle ungene ( 5- 27) liker seg der og de eldste inviterer gjerne venner av seg til grillaftener om sommeren. Eneste jeg har av utgifter er renovasjon, strøm, vedlikehold, innbo og eiendomsforsikting :)

Anonymkode: d423c...722

Skrevet

Vi hadde hytte og drømmer om hytte igjen. Det kommer jo an på hvor dyr hytte du skal ha mtp mnd utgifter, vi hadde hytte med lån på 820 000,- og betalte ca 5000,- i mnd på lån. Så kommer det jo evt løypeutgifter, brøyting, strømutgifter, noen steder vel utgifter, eiendomskatt, vann og renovasjon osv..men prisene varierer jo på de forskjellige stedene, også kommer vedlikehold og så klart. Ja, det er luksus og det koster jo, ser jo du vil bygge. Men hytte skal vi ha igjen, er på utkikk :)

Anonymkode: f629b...f6e

Skrevet

Synes det er helt herlig å ha hytte slik at man har mulighet til litt stueskifte og ekstra avslapning innimellom. Vi har et hektisk liv og en del sykdom/skade som gjør det ekstra godt å komme litt bort av og til. Vi har ca 2 timer å kjøre. Jeg synes det er en grei avstand. Vi koser oss sammen i helgene/ferien. Slapper av, spiller spill, går på tur, lager god mat sammen osv. Mye lavere tempo og vi får god tid sammen som familie (barna er 15 og 12). Vi ser naturlig mye mindre på TV og telefon der, selv om det tilbudet er fullgodt. Jeg synes det er greit å være såpass langt unna hjemme at man ikke kan stikke hjem hele tiden. Kjenner noen som har hytte 30 min unna huset og de har ikke samme rolige kosen. Der drar barna mer til og fra og drar ut med venner, foreldrene drar hjem for gjøremål hjemme osv. For dem blir det mer som et hus nummer 2. Fordelen er at de får brukt det mer da de gjerne bor der mer enn en helg og drar på skole, jobb og fritidsaktiviteter derfra. 

Anonymkode: 08482...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...