Gå til innhold

Astma barn-hoster så😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 7 år som hoster og hoster dagen lang selv når hun bruker alle astmamedisinene sine.Hun bruker ventoline, flutide og bricanyl:Jeg føler ikke at det hjelper nå på høst/vinteren.

Står på innkalling til sykehuset, men hun må ha hjelp nå tenker jeg.Hun sliter fryktelig.

Er det noen som vet noe om dette?Jeg får så vondt for henne😢

Anonymkode: e0c0b...6d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da må du få time hos legen. Enten legevakt hvis du føler det er akutt nå, eller hastetime på legekontoret i morgen. Hun bør jo enten få trappe opp de medisinene hun har, eller prøve noe nytt. Atrovent? Forstøver? Det er opptil foreldre å stå på og ikke gi seg. Forklar legen nøyaktig hvor ille det er.

Anonymkode: 32c47...899

Skrevet

Ta kontakt med sykehuset der hun har time og forklar situasjonen, kanskje de kan fremskynde timen hennes. 

Anonymkode: 36270...463

Skrevet

Bruker hun pulver eller spray? Store forskjeller på hvordan de brukes, anbefaler dere å få gjennomgang av inhalasjonsteknikk på apoteket da svært mange bruker det feil og dår dårlig effekt av medisinen. Spray (aerosol) med inhalasjonkammer er bedre ved astmaforverring (evt forstøver hvis hun er veldig tett), og evt øke på med kortison (flutide) i dårlige perioder (avtal maksdose/vedlikehold med lege). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...