Anonym bruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Hun og mannen skilte seg sommeren 2017, og mannen vant barna, da de 2 største var over 12, og minste var barnehage barn den gangen, mor fikk samvær i feriene, siden barna og far flyttet til hans hjemsted. Så til saken : min vennine skulle ha de nå til jul og nyttår,men far sier at de ikke skal komme pga corona. Kan han dette? Venninen min bare gråter og gråter. Hun hadde ikke de i påskeferien pga da var norge nedstengt og i sommerferien dro hun 2 uker til der var bor og i høstferien var de her da far og hans nye samboer skulle treffe noen venner her. Har far rett til og holde igjen? hva bør min venninne gjøre? barna er snart 17,15 og 7 og savner mamman sin, ho snakker nesten hver dag på facetime med de 2 største de ringer og minsten vil ikke alltid snakke da hn blir lei seg. Far holder også igjen pga samboeren er gravid og hun er redd for og bli smittet av corona Anonymkode: 4b1f5...7c8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Det anbefales at samvær går som normalt https://bufdir.no/Foreldrehverdag/korona/samvar_for_barn_med_to_hjem_under_koronasituasjonen/ Anonymkode: a803d...c9d
Anonym bruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Er ikke noe du kan gjøre. I denne situasjonen er det nok riktig at de bare blir hos far. Men har hun ikke sett på lenge? Hvor lenge siden er det sist hun traff dem? Anonymkode: ef67b...462
Anonym bruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 9 hours ago, Anonym bruker said: Det anbefales at samvær går som normalt https://bufdir.no/Foreldrehverdag/korona/samvar_for_barn_med_to_hjem_under_koronasituasjonen/ Anonymkode: a803d...c9d Takk for svar Da viser jeg denne til henne Anonymkode: 4b1f5...7c8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 9 hours ago, Anonym bruker said: Er ikke noe du kan gjøre. I denne situasjonen er det nok riktig at de bare blir hos far. Men har hun ikke sett på lenge? Hvor lenge siden er det sist hun traff dem? Anonymkode: ef67b...462 Nei,men kan likevel stille opp for henne. Faren har vel ikke lov til og holde igjen selv med korona Anonymkode: 4b1f5...7c8
Anonym bruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei,men kan likevel stille opp for henne. Faren har vel ikke lov til og holde igjen selv med korona Anonymkode: 4b1f5...7c8 Er litt usikker på akkurat det, men det står nok i linken til c9d Anonymkode: ef67b...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå