Gå til innhold

Samarbeid mellom foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille familie består av en 6-åring og et barn på under året, og barnefar. Dessverre opplever jeg stor frustrasjon mellom meg og samboer. Vi har svært ulike syn på barneoppdragelse og fordelinger av oppgaver i hjemmet. 

Per i dag går jeg i full stilling, turnus. Han er hjemme fulltid frem til over nyttår. Jeg har forventet at han går tur med støvsugeren og ellers rydder opp etter seg. Alt annet husarbeid har jeg selv tatt hånd om. Jeg opplever i stor grad at han er misfornøyd med at jeg forventer at han støvsuger. Han kommer med en del kommentarer på at jeg ikke gjør noe. 

Hvordan har dere fordelt det hjemme? Er dere enige om barneoppdragelsen?

Anonymkode: f2116...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har robot støvsuger.. men nå det er sagt, så hadde jeg forventet at han gjorde alt annet!

Anonymkode: 5eb69...458

Skrevet

Hadde krevd at han måtte gjort mye mer! 

Anonymkode: 94145...020

Skrevet

Jeg ønsker jo en litt mer lik fordeling, for å være ærlig. Men vi er ikke så flinke til å kommunisere. Jeg er spiss og direkte, han lar seg overkjøre fordi han synes det er lettere. Og det forstår jeg egentlig! Har forsøkt å snakke med han uten at han skal føle seg angrepet, men da blir jeg ikke tatt på alvor...

Vi har lurt på å få oss en robotstøvsuger når feriepenger kommer😄

Skrevet

Er han en voksen mann? 
Da sier det seg selv at han støvsuger uten å måtte bli bedt om det, og uten å gnåle. 

Skrevet

Vi er forholdsvis 32 og 37. Han har bodd i en leilighet i huset til sin mor, har nok mottatt en del «hjelp» i form av husvask og middag. Han er bortskjemt til de grader.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er forholdsvis 32 og 37. Han har bodd i en leilighet i huset til sin mor, har nok mottatt en del «hjelp» i form av husvask og middag. Han er bortskjemt til de grader.

Jeg pleier ikke å rette skrivefeil, men her blir det veldig feil å bruke forholdsvis. Henholdsvis er nok ordet du skulle brukt?

Ellers så er det jo den som er hjemme som vanligvis tar det meste av husarbeidet, selv om du også selvsagt skal bidra når du har fri. Men at han sutrer over å "måtte" støvsuge er jo bare så usjarmerende. Du får spør om han tenker at du syns det er sexy med en mann som oppfører seg som en trassig tenåring? 

Anonymkode: aec54...0df

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min lille familie består av en 6-åring og et barn på under året, og barnefar. Dessverre opplever jeg stor frustrasjon mellom meg og samboer. Vi har svært ulike syn på barneoppdragelse og fordelinger av oppgaver i hjemmet. 

Per i dag går jeg i full stilling, turnus. Han er hjemme fulltid frem til over nyttår. Jeg har forventet at han går tur med støvsugeren og ellers rydder opp etter seg. Alt annet husarbeid har jeg selv tatt hånd om. Jeg opplever i stor grad at han er misfornøyd med at jeg forventer at han støvsuger. Han kommer med en del kommentarer på at jeg ikke gjør noe. 

Hvordan har dere fordelt det hjemme? Er dere enige om barneoppdragelsen?

Barneoppdragelsen er vel ditt minste problem her. Voksenoppdragelsen ser ut til å være mer brysom! 

Skrevet

En slik diskusjon hadde jeg i heimen for mange år siden, jeg skreiv en lite over hva som må gjøre daglig, en ukentlig og en for ca en gang i mnd. Når jeg sa vi nå skulle fordele dette jevnt fikk pipen en helt annen lyd, for det var ekstremt mye hm ikke ante jeg gjorde. Han så ikke jeg rensa filteret på aircondition, støvsamler nr 2 på tørketrommelen, sluk i dusjen, sjekket om sluk måtte renses feks. Hver gang jeg tok ukesvasken tok jeg en ting på den lista som ikke måtte taes så ofte, på den måten hadde jeg kontroll på dette og det endte aldri opp med at vasken på badet rant dårlig ellerr en unge laget oversvømmelse i dusjen (med fem jenter i hus og en dusj, sier det seg selv at det blir endel hår tenker jeg, men det tenkte ikke han) 

Så når vi valget ut lik arbeidsfordeling, fikk han fart på seg og ikke en eneste klage etterpå. Han begynte å gjøre mer og mer når han hadde litt tid til overs og begynte å holde mer orden enn han hadde gjort før. Han var flink i veldig mange år, men falt tilbake til gamle synder før vi gikk fra hverandre. Hans ekskone hadde gjort akkurat det samme med han sa hun etter det ble slutt mellom oss, han var flink i endel år før han ble totalt ukbrukelig som hun sa. 

Anonymkode: 15ec8...818

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...