Gå til innhold

Dilemma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har katt som ungene elsker. 
Jeg fikk ifjor påvist husstøvmidd allergi og astma. Alkergien er blitt verre det siste året. 
Vasker og støvsuger masse og prøver å ha katten en del ute. Men likevel blir allergien bare verre og verre.

Allergitesten slo ikke ut på katt, men er redd den har en medvirkende årsak.

Etter at høsten slo inn for fullt har det rett og slett vært fælt å holde seg innendørs her hjemme. Og jeg har vært inne på tanken om å gi bort katten. Men samvittigheten gnager overfor ungene.

De er så glad i katten. 
Vi hadde hund tidligere som vi måtte omplassere pga seperasjonsangst, den taklet ikke å være alene. Og tanken på å måtte omplassere nok et kjæledyr gjør ganske vondt.

Anonymkode: ca75f...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvor plaget du er. Får du stadige astmaanfall, og ikke får puste, er det vel best å omplassere. Men hvis du bare er litt tett, har lettere anfall som kureres raskt med kortison og bare klør i øyne og snufser, er det jo til å leve med. Når en skaffer seg dyr, har en forpliktet seg til å ta vare på de. Og å frata ungene kjæledyret deres er fryktelig, så det bør ha en veldig god grunn. Jeg har det som det siste eksemplet, og jeg syns det er levelig. Man blir vant til å være konstant allergisk.

Anonymkode: c9125...764

Skrevet

Kanskje du trenger andre medisiner.

Anonymkode: 8f2d0...1f1

Skrevet

Har du vurdert vaksine?

Anonymkode: 604c0...cbf

Skrevet

Først må du vel forsikre deg om at det er katten som er problemet? Høres jo ikke slik utdanning? Du bør være veldig plaget før du igjen tar vekk et dyr fra barna altså. 

Anonymkode: 89c9b...ecf

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Dyrene hadde da maks to år igjen da jeg testet positivt for allergi mot dem. Valgte å beholde, men rører ikke dyrene eller tingene dems, får allergimedisin av legen, bruker maske inne når jeg merker det er en dårlig da og har alltid ventolin liggende til dagen hvor brystet tettet seg.

Så begynn med å test at det faktisk er katten du reagerer på.

Anonymkode: 3c3a9...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...