Gå til innhold

Ny arbeidsplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp begynt i ny jobb og er glad for det. 
Men, for det første så er det ingen corona hensyn og folk som er forkjølet er på jobb. Liten bedrift med bare seks ansatte. 
Arbeidstiden er 8-16, men ser de fleste kommer 1-1,5 time før dvs. de jobber gratis hver dag. Ingen overtid, kun avspasering time mot time. Føler meg nesten litt dum som jobber 8-16 da jeg ser de andre jobber mye mer.

Selve jobben virker veldig grei, men kjenner jeg er ikke så interessert i å jobbe 1-1,5 time gratis hver dag.   

Anonymkode: 5bc35...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du jobber jo ikke gratis, det du jobber inn av timer kan du ta ut i avspassering/fri senere. 

Anonymkode: f1158...164

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, for det første så er det ingen corona hensyn og folk som er forkjølet er på jobb. Liten bedrift med bare seks ansatte. 
Arbeidstiden er 8-16, men ser de fleste kommer 1-1,5 time før dvs. de jobber gratis hver dag. Ingen overtid, kun avspasering time mot time. Føler meg nesten litt dum som jobber 8-16 da jeg ser de andre jobber mye mer.

Selve jobben virker veldig grei, men kjenner jeg er ikke så interessert i å jobbe 1-1,5 time gratis hver dag.   

De jobber jo ikke gratis. Jeg har litt det samme som deg - flere kollegaer jobber overtid for så å avspasere. Jeg har ikke mulighet til overtid fordi jeg har små barn. Men føler ikke noe dårlig samvittighet for det, jeg jobber jo like mange timer totalt på ett år. 

Anonymkode: 76031...219

Skrevet

Hva i all verden er det du mener? Hvis folk avspaserer er det da ingen som jobber overtid eller gratis?? Det er jo i praksis fleksitid.. Flott at man har den muligheten!?

Anonymkode: 6d217...445

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ingen som jobber gratis hvis de avspaserer time for time. Det er jo veldig bra at man har mulighet til å legge seg opp litt plusstimer man kan ta ut ved behov (ta en fridag, gå tidligere ved arrangementer i barnehagen ++++). Med forbehold om at det da er greit at man tar timene ut senere uten at det blir "bråk". Hvis du ikke ønsker å jobbe utenfor 8-16 så er jo det helt greit det også, men mange setter pris på mer fleksibilitet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...