Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Har havnet i en situasjon der jeg har vært noen minutter nær en som har påvist smitte. Jeg har hjulpet denne personen på med en jakke, eller ikke så nær. Vi hadde munnbind på. Når jeg testet meg i kveld sa de jeg måtte i karantene, uansett svar. Sjefen min mener jeg skal stille på jobb straks jeg har fått negativt testsvar. Jeg jobber med mennesker, men friske folk. Hva er rett? Anonymkode: cd675...b58
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har havnet i en situasjon der jeg har vært noen minutter nær en som har påvist smitte. Jeg har hjulpet denne personen på med en jakke, eller ikke så nær. Vi hadde munnbind på. Når jeg testet meg i kveld sa de jeg måtte i karantene, uansett svar. Sjefen min mener jeg skal stille på jobb straks jeg har fått negativt testsvar. Jeg jobber med mennesker, men friske folk. Hva er rett? Anonymkode: cd675...b58 Du er jo ikke regnet som nærkontakt med mindre du har vært mindre enn to meter unna en person i mer enn femten minutter. Anonymkode: b69b2...ab9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har havnet i en situasjon der jeg har vært noen minutter nær en som har påvist smitte. Jeg har hjulpet denne personen på med en jakke, eller ikke så nær. Vi hadde munnbind på. Når jeg testet meg i kveld sa de jeg måtte i karantene, uansett svar. Sjefen min mener jeg skal stille på jobb straks jeg har fått negativt testsvar. Jeg jobber med mennesker, men friske folk. Hva er rett? Anonymkode: cd675...b58 Du hører på ekspertene, og med mindre din sjef har utdanning eller erfaring innenfor smittevern er det ikke ham du hører på. Anonymkode: aa1b0...965
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du hører på ekspertene, og med mindre din sjef har utdanning eller erfaring innenfor smittevern er det ikke ham du hører på. Anonymkode: aa1b0...965 Syns dette er snodig. Skolen jeg jobber på er tett fulgt opp av bydelsoverlegen. I den ene klassen hadde vi tre smittetilfeller. Ikke alle lærere ble satt i karantene, selv om vi ikke hadde holdt to meter avstand. Anonymkode: b69b2...ab9
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er jo ikke regnet som nærkontakt med mindre du har vært mindre enn to meter unna en person i mer enn femten minutter. Anonymkode: b69b2...ab9 ...eller i fysisk kontakt med. Som når man kler på noen. Anonymkode: b83ba...344
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er jo ikke regnet som nærkontakt med mindre du har vært mindre enn to meter unna en person i mer enn femten minutter. Anonymkode: b69b2...ab9 Man regnes som nærkontakt hvis man har hatt direkte kontakt. Anonymkode: 0f8ae...dd6
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 Smitteteamet triumfer arbeidsgiver, så jeg ville tatt kontakt med smitteteamet i kommunen for revurdering. Det er forskjell om en ansatt på testsenteret sa dette eller selve "smittesporingsteamet" /kommuneoverlegen. Anonymkode: 479e1...475
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Du skal ALLTID høre på smittevernteamet. Sjefen din kan ta seg ei bolle. Anonymkode: f83f6...949
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 Å hjelpe noen på med jaken vil så vidt jeg forstår regnes som direkte kontakt. Da er du regnet som nærkontakt. Anonymkode: 2b055...c51
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Det er absolutt smittevernteamet du skal høre på. Du kan bli bøtelagt om ikke. Anonymkode: 5cad1...18d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Takk for svar. Blir litt stressa. Har en sjef som ikke liker å bli motsagt. Hun sier hun har snakket med høyere hold innen smitte. Men tror jeg har fått et svar som passet henne best. hi Anonymkode: cd675...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå