Gå til innhold

Pynter du tidligere til jul enn du pleier i år?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det?
Ønsker ikke bli lei julen før den egentlig starter

Anonymkode: 931aa...bc9

Skrevet

Nope, her holder vi oss til normalen, enten 1 desember eller 1 søndag i advent. Ser ingen grunn til å pynte tidligere. 

Skrevet
Akkurat nå, Daquiry skrev:

Nope, her holder vi oss til normalen, enten 1 desember eller 1 søndag i advent. Ser ingen grunn til å pynte tidligere. 

Da pynter jeg til advent, til jul pynter jeg 22., eller 23. desember

Anonymkode: 931aa...bc9

Skrevet

Ja. Jeg trenger jul tidligere i år! 2020 har vært smertefullt, og jeg trenger litt ekstra lang jul. 

Jeg begynner en uke tidligere enn vanlig. Det vil si helgen som kommer nå

Anonymkode: 54b02...6ca

Skrevet

Nei, dette er et år som trenger all normalitet det kan få.

Skrevet

Nei. Og jeg blir faktisk litt lei meg av å se alle julelys og sånt folk henger opp og plugger i. La nå jul være jul.

Skrevet

Å langt der i fra. Liker definitivt huset best uten julepynt. Å ha fram pynten fra november hadde kvælt meg.

Skrevet

Adventstjerne og svibler er på plass. Resten kommer 1 desember 

Skrevet

Nei, men jeg kommer nok tol å bruke litt ekstra adventspynt. Julepynten kommer sent 23.desember.

Anonymkode: 19cf5...f81

Skrevet

Nei, men jeg gleder meg ekstra mye til å sette i gang når tiden er inne. 

Skrevet

I år blir det å pynte 12.desember, og så skal vi ha en liten «julaften» 13.desember, med julemiddag, dessert, julebakst, og ett par pakker. Mannen reiser på jobb etter dette, og kommer hjem igjen på nyåret, så da ønsker vi å ha litt jul med han (har aldri testet ut dette tidligere år han har jobbet, men hører flere andre praktiserer det slik, så vi tester ut).

Anonymkode: bdc55...c1a

Skrevet
2 timer siden, HeiteH skrev:

Klør i fingrene her..

Nei, hvorfor skulle det være annerledes i år? 

Anonymkode: 7acba...8ce

Skrevet

Nei. Her pynter vi til advent første søndag i advent. Og til jul den 23. Desember. Denne tradisjonen vil også ungene på 4 og 7 år ha. 

Skrevet

Ja! En stjerne er oppe og to digre lyskranser, begge henger ute🎅🏻🎁🎄

Anonymkode: ac76b...5d5

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? 

Adventsbelysning kommer på plass 1. søndag i advent, julepynt rett før jul, det vil si lille julaftens  kveld og julaftens formiddag. 

Anonymkode: fead2...553

Skrevet

Det er jo ikke jul uansett hvor tidlig man pynter! Syns dette tullet med julepynt og lys i midten av november ødelegger adventstida og jula. Dessuten: julepynt skal opp etter at huset er vaska og alt er strøkent! Må jo bli gorrskittent frem mot jul. Og da er julepynta hus blidd det "vanlige" og stasen og magien er borte.

Anonymkode: 692e2...e73

Skrevet

Det kommer ikke noe frem før første advent. Hos oss pleier jula å være borte til nyttårsaften, da er vi ferdig med jula og vil ha ting klart for noen bursdager som kommer noen dager etter. Selv om det ikke er så mye styr nå som ungene ikke har barnebursdager. Var viktigere før når vi hadde fire barn i huset som hadde bursdag i jula og like etterpå. 
Sirupsnipper blir bakt den siste uka i november. Greit å grise på kjøkkenet før det vaskes og pyntes. Meg og mamma baker sammen siden vi baker for oss og for endel familie. Også jobber jeg mer i desember enn vanlig, så den ene tingen som tar lang tid tar vi sammen før. 

Det har vi også blitt enige om på jobb også at vi pynter til advent og ikke før. Det er mye jul i butikken med julevarer, men pynting til jul som vi pleier tar vi til advent/1desembr som vi pleier. Det er julelys i trærne ute, det skulle være julellys men har blitt fast når mørket kommer. Parkeringsplassen er litt mørk, så med disse lysene blir det mye bedre. Så de blir aldri tatt ned og strømmen blir kuttet når det er lyst i hele åpningstiden vår. 
Vi vil at det skal være litt forsjell på desember. Vi har hatt julevarer i butikken i over en mnd nå, så for oss er dette nesten vane. Det vil vi ikke skal skje med julepynten, det skal bli noe kundene kan glede seg til og få nye blikkfang.

Jeg kan være med på at det er hyggelig med utelys, men adventsstaker osv blir jeg bare irritert over når jeg ser i vinduene til folk nå. Jeg syns ikke det er noe hyggelig, det er noe av det en gleder seg til i desember, nå forsvinner den gleden. 

Anonymkode: 735f3...5fb

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg gjort det? Jula kommer på samme tid i år som alle andre år.

Anonymkode: 4641e...c2d

Skrevet

På ingen måte. Lys, stjerne og nissene i karmen kommer opp 1 advent/1 desember. Det lurer seg nok inn noen elementer i løpet av desember, men det pyntes ikke til jul før bittelille julaften. 

Stjerner og staker i vinduene nå bare irriterer meg og jeg tenker i mitt stille sinn at de ikke har skjønt poenget med julestemning. Folk gjør som de vil og jeg tenker hva jeg vil om dem. 

Skrevet

Nei, men jeg gleder meg ekstra i år til å henge opp lysene ute til første søndag i advent. Det er jo bare 13 dager til. Julepynten kommer ikke opp før 22. eller 23. uansett.  

Skrevet

Nei, vil jo ikke være dritt lei av julen når den kommer. Når man bare er hjemme blir man jo gående å se på det hele dagen også..

Anonymkode: fa5d8...007

Skrevet

Jeg syns perioden med julepynt blir for kort dersom jeg ikke pynter før lille julaften. Dere som pynter på en bestemt dag kan ikke ha mye julepynt? Jeg bruker flere dager. I dag har jeg lagd krans til døren 😍

Skrevet
4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Adventstjerne og svibler er på plass. Resten kommer 1 desember 

Dere kjører 6 søndager i advent altså? 😂

Anonymkode: 5a160...12d

Skrevet

Jeg pynter til advent første søndag i advent (henger de opp på lørdagen og tenner de på søndagen), og pynter til jul 22. eller 23. desember.

Anonymkode: 5a160...12d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...