Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Er alt dette det samme? Det piper noe voldsomt i ørene mine for tiden når det er stille, men har det vanligisv så travelt at jeg legge ikke merke til det i på jobb feks, men med en gang det er stille, så er det ikke stille likevel... Skal til legen for noe annet torsdag, tenkte å nevne det for ham. Men vil gjerne høre andre erfaringer. Og helst at det går over og bare forsvinner av seg selv😉 Anonymkode: 05b65...85f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Det kan være mange forskjellige grunner til øresus, og noen går over igjen Jeg har tinnitus og har vært gjennom masse undersøkelser hos øre nese hals spesialist og resultatet var at de kunne se et "traume" og det forsvinner ikke. Antagelig er det en hjernerystelse jeg hadde som barn som har gitt traumet og øresus som voksen, men helt sikre på årsaken er de ikke. Anonymkode: badac...717
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er alt dette det samme? Det piper noe voldsomt i ørene mine for tiden når det er stille, men har det vanligisv så travelt at jeg legge ikke merke til det i på jobb feks, men med en gang det er stille, så er det ikke stille likevel... Skal til legen for noe annet torsdag, tenkte å nevne det for ham. Men vil gjerne høre andre erfaringer. Og helst at det går over og bare forsvinner av seg selv😉 Anonymkode: 05b65...85f Be om henvisning til øre, nese hals spesialist. Ikke sikkert de finner en løsning men da får du undersøkt Anonymkode: 2d6fc...c4e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Kan også være så enkelt at du er stiv i nakke-skuldre, med stivhet i muskulaturen og/eller låsninger i nakken. Anonymkode: 70f52...d53
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan også være så enkelt at du er stiv i nakke-skuldre, med stivhet i muskulaturen og/eller låsninger i nakken. Anonymkode: 70f52...d53 Har ikke låsing i nakken, men musklane mine er generelt ute og kjøre, og ryggen har feilstillinger i fleng... Kanskje kiropraktoren kan hjelpe meg med det også? Anonymkode: 05b65...85f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Er det nyoppstått? Anonymkode: f64af...4fe
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke låsing i nakken, men musklane mine er generelt ute og kjøre, og ryggen har feilstillinger i fleng... Kanskje kiropraktoren kan hjelpe meg med det også? Anonymkode: 05b65...85f Verdt å prøve, behandle det som gjør at du får skjevbelastninger, behandle ev. låsninger i rygg og muskelspenninger - og så trening selv videre, for å forebygge videre problemer. Med det du forteller - hvis du ikke har en skade på hørselen - så er det gode sjanser for at du kan bli kvitt øresusen Jeg hadde høy tinnitus i årevis etter en nakkeskade, ble fortalt at jeg måtte lære meg å leve med det, og det gjorde jeg på et vis. Så kom jeg i riktig behandling og trening, og øresusen forsvant. Kan få den tilbake innimellom, men da er det på tide å få litt behandling igjen, eller å ta seg sammen og trene nok og riktig igjen Anonymkode: 70f52...d53
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Etter 20 år med tinnitus har det i grunn blitt en vane. Dessverre har plagene økt i insensitet de siste tre-fire årene. Anonymkode: 4a076...d4c
Gjest Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Er alt dette det samme? Det piper noe voldsomt i ørene mine for tiden når det er stille, men har det vanligisv så travelt at jeg legge ikke merke til det i på jobb feks, men med en gang det er stille, så er det ikke stille likevel... Skal til legen for noe annet torsdag, tenkte å nevne det for ham. Men vil gjerne høre andre erfaringer. Og helst at det går over og bare forsvinner av seg selv😉 Anonymkode: 05b65...85f Du kan risikere at det er på livstid. Men noen opplever mer tinnitus når de er stressa, da. Nevn det for legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå