Gå til innhold

Spørsmål om spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har tenkt å få satt inn spiral, og har noen spørsmål.
Hva er de vanligste bivirkningen?
Hvordan går man frem, altså, man må har resept for å hente på apoteket, og en lege må sette den inn.
Må man først ha legetime for å få resept, og så ny legetime for å få satt den inn?

Anonymkode: 6fa6c...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg satt inn spiral måtte jeg først ha legetime for resept og deretter legetime for innsetting. Uregelmessige, små blødninger det første halve året, deretter ingen blødning.

Anonymkode: 5148d...638

Skrevet

Kobberspiral er reseptfritt, mens hormonspiral er på resept. Hvis du ikke har snakket med legen om hormonprevensjon, kan det være at legen vil snakke med deg først. Kanskje kan det holde med digital konsultasjon over helenorge. Med kobberspiral trenger du bare time til innsetting. Generelt sett opplever mange kraftigere blødning med kobberspiral, mens mange opplever spotting og evt. manglede menstruasjon med hormonspiral. 

Anonymkode: 9523f...c72

Skrevet

Jeg bestilte time hos min gynekolog til spiralinnsett. Da hadde han spiralen, og satte den inn.

Skrevet

Bivirkninger er veldig inviduelt. Men for min del hadde jeg mensen i de 9 mnd jeg hadde den. Det er ikke for alle. Noen synes det er helt fantstisk . Men ta en prat med legen din 

Anonymkode: 3771c...140

Skrevet

Jeg ville lest meg opp om spiral. Det finnes flere forskjellige hormonspiraler, med forskjellig størrelse og styrke. Jeg har den minste, kyleene. Den er minst både på størrelse og hormoninnhold. Merker ingenting til den. Bivirkningene har vært at jeg har fått bedre hud, null mensensmerter og nesten ingen mens. 

Anonymkode: c6195...b36

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kobberspiral er reseptfritt, mens hormonspiral er på resept. Hvis du ikke har snakket med legen om hormonprevensjon, kan det være at legen vil snakke med deg først. Kanskje kan det holde med digital konsultasjon over helenorge. Med kobberspiral trenger du bare time til innsetting. Generelt sett opplever mange kraftigere blødning med kobberspiral, mens mange opplever spotting og evt. manglede menstruasjon med hormonspiral. 

Anonymkode: 9523f...c72

Er hormonspiral jeg tenker på

Anonymkode: 6fa6c...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...