Gå til innhold

Tepper i oppholdsrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne gjøre stua litt lunere, lysere og dekke til mye av det stygge utslitte gulvet som skal byttes ut når vi får råd. Blir det for mye med tre tepper i en stue? Dele inn hver sittegruppe i hver sin sone? Et under salongbord ved sofaen, et ved lenestol/lesekrok og et under spisestue? Må de i såfall være like? Eller kan det være to like og et tredje i annen farge og stil? 

Anonymkode: 72f70...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på stil på møbler og stil ellers i huset. Og avstanden mellom de ulike gruppene. Med større rom, og matchende møbler mtp farge og stil kan du ta deg større friheter med tepper. 

Men vil du virkelig ha teppe under et spisebord???

Anonymkode: d2221...31d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer helt an på stil på møbler og stil ellers i huset. Og avstanden mellom de ulike gruppene. Med større rom, og matchende møbler mtp farge og stil kan du ta deg større friheter med tepper. 

Det brukes sjelden til spising. Og sjelden det havner mye mat på gulvet ved spising lengre uansett. Gulvet er så stygt at jeg har virkelig lyst til å dekke det til litt. Men er redd det blir for mye. Det er ikke snakk om en veldig stor stue. 

Anonymkode: 72f70...1bf

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle jeg kjenner har teppe under spisestua,det er da ganske vanlig? 

Skrevet
1 time siden, Optatium skrev:

Alle jeg kjenner har teppe under spisestua,det er da ganske vanlig? 

Alle du kjenner faktisk? 
Jeg vet om én familie som har teppe under spisebordet. Fordi de har skifergulv uten varme i, og det blir for kaldt uten. 

Ellers kommer jeg ikke på noen, verken i familie, omgangskrets eller hjem jeg besøker i jobbsammenheng, som har teppe under spisebordet. 

Mange har ikke tepper i det hele tatt. Eventuelt bare under sofa-sittegrupper. 

Skrevet

Jeg synes det høres greit ut med tre tepper for å dekke et stygt gulv. De trenger ikke være like, men bør passe sammen. Om du vil ha teppe under spisebordet er opp til dere. Vi har det, selv om vi har små barn. Det "holder på rusket" slik at det ikke spres utover hele gulvet, pluss at det gir et lunere inntrykk og definerer spisegruppa som en egen sone.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle du kjenner faktisk? 
Jeg vet om én familie som har teppe under spisebordet. Fordi de har skifergulv uten varme i, og det blir for kaldt uten. 

Ellers kommer jeg ikke på noen, verken i familie, omgangskrets eller hjem jeg besøker i jobbsammenheng, som har teppe under spisebordet. 

Mange har ikke tepper i det hele tatt. Eventuelt bare under sofa-sittegrupper. 

Jeg kan ikke komme på noen uten nei, men kan ikke garantere det selvfølgelig. 

Har vært i noen hus uten tepper og syns det er ganske kaldt og stusselig, men hver sin smak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...