Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #26 Skrevet 16. november 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja den skjønner jeg. Er bare redd for at de sier at ungene må flytte til far. Da han er oppegående og ikke syk. Men han har aldri stilt opp for ungene utenom de avtalte annen hver helg dagene. Og de har ikke mye lyst å reise ut til han heller lengre. Der er her de har nettverket sitt, venner, skole, fritid osv. han bor i en annen kommune og de hadde mistet alt her hvis de måtte flytte. ja det er det som er viktig for meg også, at de har det bra Anonymkode: 9157a...1c8 Så lenge far har samvær og tar litt oppfølgning, så holder det nok for dem å vite at barna kan være der dersom du skulle få en dårligere periode. Anonymkode: 04de7...fa2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #27 Skrevet 16. november 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg er veldig fortvilet nå! Etter 8 år med samboer så ønsker jeg å bryte ut. Jeg orker ikke mer! Vi er så ulike og krangler mye. Jeg har og ME. Og er ikke mye jeg klarer i løpet av dagene. Jeg har 2 barn fra ett annet forhold. Barna vil ikke ut til far, da de føler de ikke blir sitt eller hørt osv. Så da blir jeg alenemor med 2 barn og ME. Jeg er livredd for å miste barna mine. Hva skal jeg gjør? Jeg er så lei av denne situasjonen jeg er i😢😢 barna er 13 og 10 Anonymkode: 9157a...1c8 Dersom barna trives med stefar, og han følger de opp i hverdagen så synes jeg faktisk du bør holde ut. (Så lenge han er snill og ikke voldelig på noen måte). Han har vært i livet til barna i 8 år, og du ligger på sofaen det meste av dagen pga sykdom. det er ikke lett å være pårørende til noen som er syk. Det er ikke lett å være den som kommer sliten hjem fra jobb og så må ta seg av alt hjemme mens samboer ligger på sofaen hele dagen. har dere prøvd å gå i terapi? Prate skikkelig sammen om hvordan dere begge har det? Hvorfor dere krangler så mye og hva begge må gjøre for å snu dette? Barna dine fortjener at du prøver.... Anonymkode: f732e...d86
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. november 2020 #28 Skrevet 16. november 2020 Hva går kranglene i? Synes han det er tungt at situasjonen er slik den er? Føler han det blir for mye på han? Jeg tenker du bør vurdere veldig nøye hvorfor du vil bryte ut. Det er langtfra sikkert det blir noe bedre med å være alene med barna. Du har nok ikke krav på hjelp siden det er en annen voksen i hjemmet, så mulig du har krav på mer hjelp om du hadde vært alene. Men det ville jeg ha sjekket ut nøye før jeg hadde gjort noe overilt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #29 Skrevet 16. november 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du overforenkler noe veldig her. Tror ikke du skjønner hva ME er. Anonymkode: 04de7...fa2 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du vet åpenbart enormt lite om hvor stor variasjon det kan være på dem med samme diagnose. Selv om ikke det gjelder HI, så finnes det folk med ME som må ligge rett ut i et mørkt rom mesteparten av dagen. Anonymkode: 04de7...fa2 Min beste venn har ME. Og har hatt det i snart 20 år. Så dette har jeg sett på nært hold. Og som du selv sier: HI ligger ikke rett ut i et mørkt rom det meste av dagen. Hun beskriver greit i tråden hva hun gjør og ikke gjør, og hvordan der påvirker henne. Jeg har også vært syk i noen år av noe annet, men som kan gi lignende utslag. Og jeg lover deg: det å ha en tiåring da, er noe ganske annet enn å ha en treåring! Anonymkode: 39583...954
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #30 Skrevet 16. november 2020 Tror ikke at det offentlige stiller opp når barna faktisk har en far altså. Han kan vel fortsette å følge opp trening, kamper og kjøring? Han kan ikke abdisere som far selv om dere skiller lag, særlig ikke når du har begrenset kapasitet på grunn av kronisk sykdom. Familievernkontor neste, de kan hjelpe deg med å snakke med store bokstaver til ham dersom det et det som trengs. Anonymkode: c1398...cfe
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #31 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke at det offentlige stiller opp når barna faktisk har en far altså. Han kan vel fortsette å følge opp trening, kamper og kjøring? Han kan ikke abdisere som far selv om dere skiller lag, særlig ikke når du har begrenset kapasitet på grunn av kronisk sykdom. Familievernkontor neste, de kan hjelpe deg med å snakke med store bokstaver til ham dersom det et det som trengs. Anonymkode: c1398...cfe Mulig jeg misforsto. Samboer er ikke barnas far? Uansett, FAR MÅ PÅ BANEN. Anonymkode: c1398...cfe
Eliseflisa Skrevet 16. november 2020 #32 Skrevet 16. november 2020 Du skriver du savner at kommunen stiller opp for denne gruppen mennesker.. at det er for lite hjelp og støtte. Hva mener du at du skulle hatt hjelp til? Du har mann og barna har en far... Jeg har selv en kronisk sykdom som hemmer meg ganske så mye, men ville aldri tenkt at det offentlige skulle på banen. Hadde du hatt babyer som var for små til barnehage kunne jeg skjønt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå