Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Kreftregisteret skriver at: "prostatakreft er den hyppigst forekommende kreftsykdommen og utgjør i rundt av 15 prosent av alle krefttilfeller i Norge."...og antallet øker rast. Jeg har flere nærstående som har fått dette og som har tatt opp lån til behandling i Holland hvor de har bra utstyr og langt bedre prognoser enn her i Norge. Altså må det være et stort behov til ressurser her. Oktober er brystkreftmåneden, bra! Kreftforeningen kan igjen gratuleres med vel gjennomført. November er tilsvarende måneden for prostatakreft, men kreftforeningen skriver bare på dine sider: "Blå sløyfe-aksjonen arrangeres ikke i 2020", se her. Hva er årsaken? Hørte om en med blå sløyfe som ble anklaget for åvære mannssjåvinist, så det har kanskje blitt politisk ukorrekt å støtte menn i denne kampen? Anonymkode: 4f5b1...20e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Bedre prognose i Holland? Dette er jo kreftformen med omtrent best prognose av alle. De fleste dør med denne kreftformen enn AV den. Faren min fikk prostatakreft. For en gangs skyld var Google en ok venn Anonymkode: bf73d...ed7
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 Det er klart at vi helst vil at alle menn skal dø raskest mulig, så da gidder vi jo ikke å engasjere oss i den kampen. Hvor mange menn har du sett med blå sløyfe, forresten? Eller rosa, for den del. Anonymkode: b9689...349
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Det kan vel hende at kreftforeningen velger å fokusere på å forske på de formene for kreft der det er høyere dødelighet. Hvi det er det om er bakgrunnen tenker jeg at det er en god ting. Har du linker på at prognosene er bedre i Holland? Har vanskelig for å tro at det skal være så stor forskjell, når det gjelder en krefttype som i utgangpugtet har svært gode prognoser. Anonymkode: 3ac58...ef4
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 I bortimot alle ender av helsevesenet er forskningen vært rettet mot menn. Det er altså en kreftform som rammer menn som får mindre oppmerksomhet enn en kvinnekreftform. Brystkreft oppdages ofte ikke før det er spredning, og da er prognosene dårligere, selv om man i dag lever lenger. Brystkreft rammer også menn. Anonymkode: 31a99...bd1
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Jeg lurer på hvorfor aksjonen ikke arrangeres i år. Man trenger jo ikke akkurat møtes for å gå med blå sløyfe. Men godt å se at Kreftforeningen fortsetter å jobbe for pasientene som rammes av prostatakreft også. Selv om det er en av de minst farlige kreftformene vil sykdommen naturligvis virke inn på livskvaliteten. Anonymkode: d9a4e...793
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Holland og lån og bedre prognose - ærlig talt, har du sluppet opp for ting å klage over? Prostatakreft har 95% overlevelse - HER I NORGE. Anonymkode: ff62a...8e9
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: November er tilsvarende måneden for prostatakreft, men kreftforeningen skriver bare på dine sider: "Blå sløyfe-aksjonen arrangeres ikke i 2020", se her. Hva er årsaken? Hørte om en med blå sløyfe som ble anklaget for åvære mannssjåvinist, så det har kanskje blitt politisk ukorrekt å støtte menn i denne kampen? Anonymkode: 4f5b1...20e Du bare LETER etter krenkelser, du? Hadde det ikke vært lurt å finne en annen hobby? Anonymkode: ceca2...f16
Hengebukksvinet Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 Jeg mistet både min farfar og min far til prostatakreft og ingen av dem ble spesielt gamle, så jeg ønsker fokus på denne sykdommen!
Gjest Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kreftregisteret skriver at: "prostatakreft er den hyppigst forekommende kreftsykdommen og utgjør i rundt av 15 prosent av alle krefttilfeller i Norge."...og antallet øker rast. Jeg har flere nærstående som har fått dette og som har tatt opp lån til behandling i Holland hvor de har bra utstyr og langt bedre prognoser enn her i Norge. Altså må det være et stort behov til ressurser her. Oktober er brystkreftmåneden, bra! Kreftforeningen kan igjen gratuleres med vel gjennomført. November er tilsvarende måneden for prostatakreft, men kreftforeningen skriver bare på dine sider: "Blå sløyfe-aksjonen arrangeres ikke i 2020", se her. Hva er årsaken? Hørte om en med blå sløyfe som ble anklaget for åvære mannssjåvinist, så det har kanskje blitt politisk ukorrekt å støtte menn i denne kampen? Anonymkode: 4f5b1...20e Det står i lenken du har vedlagt at Blå sløyfe var et samarbeid mellom to foreninger de siste åra. Kreftforeningen ønsker fortsatt fokus på prostatakreft og har en egen kampanje gående for å få folk til å teste seg. (Dette har jeg fanget opp på sosiale medier også. Mye fokus på testing i år.) Men det ser ut som om den andre foreningen ikke har noen aksjon gående, så det er nærliggende å tro at grunnen ligger der: Prostatakreftforeningen selv har ikke aktivitet på feltet. På hvilken måte får du det til å bli «politisk ukorrekt å støtte menn»?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 4 minutter siden, Pashla skrev: Det står i lenken du har vedlagt at Blå sløyfe var et samarbeid mellom to foreninger de siste åra. Kreftforeningen ønsker fortsatt fokus på prostatakreft og har en egen kampanje gående for å få folk til å teste seg. (Dette har jeg fanget opp på sosiale medier også. Mye fokus på testing i år.) Men det ser ut som om den andre foreningen ikke har noen aksjon gående, så det er nærliggende å tro at grunnen ligger der: Prostatakreftforeningen selv har ikke aktivitet på feltet. På hvilken måte får du det til å bli «politisk ukorrekt å støtte menn»? Kanskje de rett og slett ikke syns kampanjen har vært så vellykket? Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt om den. Det vil si, jeg har hørt om diverse sløyfeaksjoner, men husker ikke hva som er hva. Hvis mange har det sånn, er det kanskje lurt å finne på en annen type aksjon for å skape oppmerksomhet? Anonymkode: 892bd...81c
Gjest Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kanskje de rett og slett ikke syns kampanjen har vært så vellykket? Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt om den. Det vil si, jeg har hørt om diverse sløyfeaksjoner, men husker ikke hva som er hva. Hvis mange har det sånn, er det kanskje lurt å finne på en annen type aksjon for å skape oppmerksomhet? Anonymkode: 892bd...81c Ja, mulig. Alle har vel fått med seg bartevekst i «movember». Årets aksjon heter visst noe med en finger i rumpa - ikke så smakfullt akkurat, men kanskje gir det en vekker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå