Gå til innhold

Tung kveld


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, sitter med veldig dårlig samvittighet etter en episode med sønnen min på snart 6 år. Han og lillebror fikk beskjed om å bli med på badet for å starte kveldstellet. Eldste sier da "nei, har ikke lysst". Prøver et par ganger til mnn får bare nei, vil ikke, til svar. Jeg begynner å true med at vi ikke kommer til å gjenta det kjekke vi gjorde i dag, hvis dette er takken. Han tar med seg lillebror inn på rommet og begynner leke. Jeg går inn og tar leken fra ham og legger den på gulvet, og sier "inn på badet". Da sier han "jeg liker ikke deg", så sier lillebror "jeg liker ikke deg". Kjenner jeg blir så lei meg. Er vant til å høre dette fra eldste, men synes det var trist at lillebror skulle lære dette. Må jo si at vi har et fantastisk forhold, med mye lek og kos og nydelige samtaler. Masse "er gla i deg, elsker deg, osv" Jeg går da ut, men snur og kommer inn igjen og drar han etter genseren og setter han i sakkosekken. Han skriker, delvis fordi det sikkert ikke var noe hyggelig å bli dratt, men også fordi han er kjempe sint. Sier han hater meg. Da bærer jeg lillebror inn på badet og setter han i gang med tannpuss. Går inn til eldste som skriker til meg og er kjempe sint. Så tar jeg tak i armene hans og klemmer til, mens jeg tvinger han ned i sakkosekken igjen. Han sier masse slemme ting, og jeg holder han nedi sakkosekken ved å holde ham på magen så sier jeg "dritt unge". Oh my god! Tårene triller etter dette og jeg setter meg ned for å si unnskyld. Han stiller seg bak gardinene og vil ikke ha noe klem. Jeg sitter og venter til han er klar, så kommer han inn i armene mine. Jeg gråter og gråter og sier unnskyld for at jeg gjorde deg vondt. MEN, jeg kan ikke ta det tilbake. Hadde mest lysst å kjøre vekk og si fra meg mammarollen. Resten av leggingen gikk greit, men samvittigheten har fått seg en stygg rift... Vet ikke hva jeg vil med dette, sikkert få bekreftelse på at jeg er elendig. Klarer ikke se meg i speilet, føler sånn avsky..

Anonymkode: 727f9...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste gang han sier jeg liker ikke deg, må du overse og ikke gå inn i en følelsesmessig rolle. Du blir testet. Det er sikkert naturlig. Du er uansett den voksne og har ansvaret for hvordan du reagerer og hvordan slike situasjoner utarter seg. 

Anonymkode: 35f3c...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja, jeg blir mye testet av eldste og stor sett klarer jeg meg veldig bra. Vanligvis mye latter og lek på badet og en koselig stund, men hvordan kommer man seg videre etter dette? Har en så stor klump i magen nå. 

Anonymkode: 727f9...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Off ikke en god følelse, men det renner nok over for alle en gang i blant. Jeg gjorde noe av det samme med 4 åringen for litt siden, han testet grenser å pushet meg til de grader, jeg fikk bare nok å skreik "nei vel" de høyeste jeg kunne. Han ble redd, begynte å gråte og kom springende i armene mine, jeg fikk ganske dårlig samvittighet å følte meg som en skikkelig monstermamma. 

Anonymkode: 6ac39...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...