Gå til innhold

Populære leketøy fra 60-tallet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en far som ønsker å gjenoppleve barndommen, og som ønsker seg små godbiter fra 60-tallet til jul. 
Han har en samling Lærdal Tomte biler i forveien. 
Noen som har gode tips? Hva var gode leker på 60-tallet? Gjerne samleobjekter 😊

Takker for hjelp🙌🏼

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.ark.no/boker/Kristin-von-Hirsch-Barndom-9788292489963?gclid=Cj0KCQiAnb79BRDgARIsAOVbhRq-QTpn1unNBtz-ji7Ges--uOz3hjZk7xeSmbiA0bMRhofVUiUbDbAaAkT3EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ikke helt du spurte om, altså, men bøkene i denne serien er veldig fine, tror du han ville likt en sånn? Jeg har selv kost meg mye med "mitt" tiår.

Anonymkode: e8dc7...c75

Ikke dumt tips, det 😊 Det kan absolutt være en mulighet😊 Takk

Skrevet

Hva med en dampmaskin? Vi har en hjemme som min far hadde som barn. Den er jo livsfarlig, men veldig moro! 

Skrevet
15 minutter siden, Leverpostei skrev:

Hva med en dampmaskin? Vi har en hjemme som min far hadde som barn. Den er jo livsfarlig, men veldig moro! 

Hehe, morsomt du sier det. Jeg foreslo det samme. Føler det var en ganske viktig leke å ha på den tiden😅

Skrevet

Tjorvendukke. Så artig at han ønsker seg leker :) Plastbiler er forresten samleobjekter. Slike ensfargede i tykk, myk plast.

Skrevet
1 minutt siden, prekæs skrev:

Tjorvendukke. Så artig at han ønsker seg leker :) Plastbiler er forresten samleobjekter. Slike ensfargede i tykk, myk plast.

Ja, det er de Lærdal Tomte bilene 😊 (mulig jeg husker navnet feil) Der har han en god samling allerede. 

Skrevet
1 minutt siden, Jordbærblomst skrev:

Ja, det er de Lærdal Tomte bilene 😊 (mulig jeg husker navnet feil) Der har han en god samling allerede. 

Har aldri tenkt på at de har et navn. Broren min hadde mange slike og mannen hadde. Har en til pynt her hjemme :)

Skrevet

Mannen sier han lekte mye med små plastsoldater. Og spilte kurrong.

Skrevet
12 minutter siden, prekæs skrev:

Mannen sier han lekte mye med små plastsoldater. Og spilte kurrong.

Var det en spesiell type soldater? Et merke som var populært den gangen? 😁

Skrevet
8 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Var det en spesiell type soldater? Et merke som var populært den gangen? 😁

Mannen husker ikke, men mulig han kommer på det. De er bare noen få cm høye. Skal sjekke opp.

Skrevet

Meccano byggesett hadde vi hjemme. Broren min hadde dampmaskin og sånn små plastsoldater. Lego kan du nok finne på ebay eller kanskje finn?

Anonymkode: edc44...0db

Skrevet
28 minutter siden, prekæs skrev:

Mannen husker ikke, men mulig han kommer på det. De er bare noen få cm høye. Skal sjekke opp.

Hjertelig 😁🙌🏼

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meccano byggesett hadde vi hjemme. Broren min hadde dampmaskin og sånn små plastsoldater. Lego kan du nok finne på ebay eller kanskje finn?

Anonymkode: edc44...0db

Ja, jeg prøver å lete gjennom Finn nå😊

Skrevet

Nå kom jeg på sånne skihoppere. Ski i tinn(?) og bøyelig kropp. Mulig de er fra 70-talllet, det vet jeg ikke sikkert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...