Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Jeg har hatt en lang dag og laget middag til familien. I natt sov jeg dårlig og jeg sa derfor at jeg la meg på sofaen for å sove litt etter middag. Jeg kunne lagr meg i senga me ville ikke sovne for tungt. I det jeg sovner tar han på seg støyisolerende headset og rydder etter middag. I stedet for å bære ut på kjøkkenet og lukke døren, har han den åpen og tar ting litt etter litt. På grunn av headsetet er det umulig å få konakt, og greia er at han bråker normalt ganske mye. Med headset bråker han tre ganger mer fordi han ikke hører det han gjør. Det har jeg prøvd å si før, for så mye støy er veldig stressende. Han nekter for at det kan være sant og blir nok sintere enn de fleste om det blir påpekt. Jeg føler meg lite sett, men samtidig er det jo hyggelig at han rydder. Jeg vet han blir rasende om jeg tar det opp, men er det feil av meg å tenke at han kunne ventet til jeg hadde fått sovet litt? Anonymkode: 7484e...96e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Ja, ærlig talt. Han må få rydde når det passer ham. Du kunne gått på soverommet. Anonymkode: 88b2f...e6c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 https://www.nrk.no/livsstil/xl/hva-skjedde-pa-veien-fra-forelskelse-og-ekteskap-til-skilsmisse_-1.15191279 Les denne 👆 Her tror jeg dere er på vei i en farlig retning. Du er sliten, han tenker han vil gjøre sitt, han rydder slik at du skal slippe slikt senere, han tar på seg headset for å ikke plage deg med musikk. Så får han kjeft fordi han iflg. deg ikke er omtenksom, og så føler han at han blir lite verdsatt, at hans innsats og omtanke ikke blir sett, og så blir han sint. Hadde det ikke vært bedre om du la deg på soverommet med døren åpen eller med radio på og så ba ham komme og vekke deg etter en stund? Anonymkode: b3bda...434
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Om du ikke klarer å sove på sofaen med huslyder rundt deg må du gå på soverommet. Du kunne jo bare satt på alarm om et kvarter så hadde du ikke sovet så lenge Synes du er helt urimelig som mener resten av familien skal være stille fordi du vil sove i stuen Anonymkode: 53bdb...9aa
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Dette kan du ikke i alvorlighetens navn bli sur for. Hele familien kan ikke tilpasse seg kun dine behov. Skjerpings. Anonymkode: d6ce7...250
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Legger du deg på sofaen så må du tåle at det er lyd. Her sier jeg det samme til mannen når han sover på sofaen og mener barna bråker Anonymkode: effb6...b00
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt en lang dag og laget middag til familien. I natt sov jeg dårlig og jeg sa derfor at jeg la meg på sofaen for å sove litt etter middag. Jeg kunne lagr meg i senga me ville ikke sovne for tungt. I det jeg sovner tar han på seg støyisolerende headset og rydder etter middag. I stedet for å bære ut på kjøkkenet og lukke døren, har han den åpen og tar ting litt etter litt. På grunn av headsetet er det umulig å få konakt, og greia er at han bråker normalt ganske mye. Med headset bråker han tre ganger mer fordi han ikke hører det han gjør. Det har jeg prøvd å si før, for så mye støy er veldig stressende. Han nekter for at det kan være sant og blir nok sintere enn de fleste om det blir påpekt. Jeg føler meg lite sett, men samtidig er det jo hyggelig at han rydder. Jeg vet han blir rasende om jeg tar det opp, men er det feil av meg å tenke at han kunne ventet til jeg hadde fått sovet litt? Anonymkode: 7484e...96e Jeg forstår deg veldig godt, han kunne bedt deg legge deg på soverommet eller vært stillere.Han virker lite hensynsfull her. Anonymkode: bb919...da8
Gjest Duali Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 Jeg tror du er ekstra sensitiv fordi du er sliten, du burde ha lagt deg på soverommet og satt på vekkerklokke.
Gjest Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg føler meg lite sett, men samtidig er det jo hyggelig at han rydder. Jeg vet han blir rasende om jeg tar det opp, men er det feil av meg å tenke at han kunne ventet til jeg hadde fått sovet litt? Anonymkode: 7484e...96e Jeg elsker å sove på sofaen, men hvis jeg vil ha det stille, må jeg ut av fellesrommene. Skylddeling her.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #10 Skrevet 13. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Om du ikke klarer å sove på sofaen med huslyder rundt deg må du gå på soverommet. Du kunne jo bare satt på alarm om et kvarter så hadde du ikke sovet så lenge Synes du er helt urimelig som mener resten av familien skal være stille fordi du vil sove i stuen Anonymkode: 53bdb...9aa Jeg tror ikke det er mulig å beskrive hvor mye lyd han lager. Huslyder går helt greit men dette er helt ekstremt, jeg har aldri møtt noen andre som skramler så mye når de fyller en oppvaskmaskin. Jeg kunne faktisk også klart å sove litt med det lydnivået han holder uten headset. Anonymkode: 7484e...96e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #11 Skrevet 13. november 2020 Skjønner faktisk veldig godt hva du mener. Det er lov å ta hensyn Anonymkode: 8dd45...680
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #12 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke det er mulig å beskrive hvor mye lyd han lager. Huslyder går helt greit men dette er helt ekstremt, jeg har aldri møtt noen andre som skramler så mye når de fyller en oppvaskmaskin. Jeg kunne faktisk også klart å sove litt med det lydnivået han holder uten headset. Anonymkode: 7484e...96e Min mann er helt lik. Høres ut som om han kaster bestikket i skuffen Anonymkode: 8dd45...680
gærne ko Skrevet 13. november 2020 #13 Skrevet 13. november 2020 Jeg synes det er en uting å legge seg på sofaen for å sove, og så forvente at resten av familien skal tilpasse seg rundt det. Da må man legge seg på soverommet. Synes det er skikkelig ubehagelig, og føler jeg må liste meg rundt og hysje på de andre.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #14 Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt en lang dag og laget middag til familien. I natt sov jeg dårlig og jeg sa derfor at jeg la meg på sofaen for å sove litt etter middag. Jeg kunne lagr meg i senga me ville ikke sovne for tungt. I det jeg sovner tar han på seg støyisolerende headset og rydder etter middag. I stedet for å bære ut på kjøkkenet og lukke døren, har han den åpen og tar ting litt etter litt. På grunn av headsetet er det umulig å få konakt, og greia er at han bråker normalt ganske mye. Med headset bråker han tre ganger mer fordi han ikke hører det han gjør. Det har jeg prøvd å si før, for så mye støy er veldig stressende. Han nekter for at det kan være sant og blir nok sintere enn de fleste om det blir påpekt. Jeg føler meg lite sett, men samtidig er det jo hyggelig at han rydder. Jeg vet han blir rasende om jeg tar det opp, men er det feil av meg å tenke at han kunne ventet til jeg hadde fått sovet litt? Anonymkode: 7484e...96e Du lever et hardt liv... Anonymkode: f506c...c10
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #15 Skrevet 13. november 2020 Synes soving på sofaen midt på dagen er en skikkelig uting, vil man sove midt på dagen så gå på soverommet! Anonymkode: 0dfa9...97c
Himmel og hav Skrevet 13. november 2020 #16 Skrevet 13. november 2020 Det hender jeg legger meg på sofaen jeg også, men jeg forventer ikke at resten av familien skal være stille av den grunn. Om du virkelig trengte søvn, så burde du tatt på deg støydempende headset eller lagt deg på soverommet.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #17 Skrevet 13. november 2020 Altså stua er fellesrom i mine øyne. Vil man ha fred er det bare å gå på rommet. Det vet gubben her og det vet jeg. Jeg ber ikke 3 unger gå på eggeskall i hovedrommet i huset fordi «far skal sove middag». Eller jeg for den saks skyld. Tenker helt ærlig du er urimelig. Skulle han sitti stille som en mus i 1-2 timer fordi du absolutt skal sove i stuen? Hvis jeg sovner på sofaen her, betyr det at jeg er skikkelig trøtt og sover igjennom det meste av husbråk. Tenker at du da kanskje er overtrøtt og da uansett vil ha problemer med å sove på sofaen . Gå å legg deg i senga ..., Anonymkode: 7519c...18b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #18 Skrevet 14. november 2020 Jeg må ha vekkerklokka i stua for å klare å våkne av den. Og hvis jeg legger meg før mannen, som jeg vanligvis gjør, så må jeg sette døra såvidt på gløtt for å høre klokka dagen etter. Og han bråker like mye som din mann HI... Tror du får mye svar fra folk med store boliger her. Anonymkode: bb919...da8
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #19 Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg må ha vekkerklokka i stua for å klare å våkne av den. Og hvis jeg legger meg før mannen, som jeg vanligvis gjør, så må jeg sette døra såvidt på gløtt for å høre klokka dagen etter. Og han bråker like mye som din mann HI... Tror du får mye svar fra folk med store boliger her. Anonymkode: bb919...da8 Skramler mannen mye med kjeler på kjøkkenet så høres det gjennom soveromsdøra. Anonymkode: bb919...da8
Pobie Skrevet 14. november 2020 #20 Skrevet 14. november 2020 Mannen legger seg av og til for å sove på stua, og jeg går ikke rundt og bråker med vilje når jeg vet han sover. Samtidig nekter jeg å liste meg rundt i eget hus og hysje på tre små barn fordi pappa ligger og sover. Når man legger seg på stua med andre folk i huset må man forvente litt bråk. Hvis det er viktig å få sove legger man seg i senga. Tror jeg ville blitt ganske sur hvis mannen ble irritert for at jeg ryddet huset mens han lå på sofaen og sov altså.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #21 Skrevet 14. november 2020 Her klarer både jeg og mannen å ta hensyn hvis en av oss sovner på sofaen. Det handler ikke om å liste seg rundt, vi ser både på TV, rydder eller annet. Men det handler bare om å nedjustere seg ett hakk. Ikke starte støvsugeren eller skramle som en gal i bestikkskuffen slik hi beskriver. Men vi er glade i hverandre da, og unner hverandre en lur på sofaen uten at den andre tenker det er min rett å bråke i fellesrom! Anonymkode: 8c784...be2
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #22 Skrevet 14. november 2020 Helt objektivt så må du nesten tåle litt bråk hvis du sover på sofaen. Men det høres ut som om dette handler om noe annet? At du ikke føler deg sett generelt? Hør på podcasten Havarikommisjonen fra NRK, veldig lærerik. Anonymkode: 98d59...f42
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #23 Skrevet 14. november 2020 Jo, mannen kan ta hensyn å være litt stillere, men samtidig vet du at han er sånn, så da er det jo bedre at du går og legger deg i senga istedenfor, eventuelt med døra på gløtt eller litt musikk på eller vekkeklokke for å ikke sove for lenge. Her hos oss sover vi på sofaen rett som det er, og vi prøver å ta hensyn til hverandre, men vi forventer ikke at den andre skal liste seg rundt her. Det å ha en partner liggende på sofaen og sove kan tidvis være både slitsomt og irriterende (selv om jeg gjør det selv), så kanskje dere rett og slett skal ta dere en ikke-sint-og-sur samtale om det, og om mannen din synes det er plagsomt og irriterende at du ligger der, så bør du gå å legge deg i senga i stede for. Anonymkode: d132f...720
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #24 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jo, mannen kan ta hensyn å være litt stillere, men samtidig vet du at han er sånn, så da er det jo bedre at du går og legger deg i senga istedenfor, eventuelt med døra på gløtt eller litt musikk på eller vekkeklokke for å ikke sove for lenge. Her hos oss sover vi på sofaen rett som det er, og vi prøver å ta hensyn til hverandre, men vi forventer ikke at den andre skal liste seg rundt her. Det å ha en partner liggende på sofaen og sove kan tidvis være både slitsomt og irriterende (selv om jeg gjør det selv), så kanskje dere rett og slett skal ta dere en ikke-sint-og-sur samtale om det, og om mannen din synes det er plagsomt og irriterende at du ligger der, så bør du gå å legge deg i senga i stede for. Anonymkode: d132f...720 Det er ikke mulig å ha en «ikke sur og sint samtale» med mindre hele fokuset er på hva jeg går galt. Mannen tåler kritikk eller opplevd kritikk svært dårlig. Han tror at han har tatt kritikk bra om han sier at det han har gjort ikke var optimalt, men egentlig er problemet at jeg ikke har lagt til rette eller kontrollert at ting ble riktig. Da snakker vi om ting som å ødelegge klær i vask fordi han ikke gidder å lese vaskelapper, men samtidig insisterer han på å vaske alle klær. Jeg ligger svært sjelden å sover på sofaen, og ga beskjed til mannen om at jeg bare trengte en kort lur for å hente meg inn. Derfor var jeg ikke i forkant, Anonymkode: 7484e...96e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå