Gå til innhold

Sjalu på mine vegne? Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort forttalt, jeg og mannen har en nær venninne. Hun er gudmor på vårt barn, kjent henne lenge og vi ble kjent med henne samtidig, altså ikke min eller hans venninne fra før. Hun er singel og har to barn. Hun trengte å få satt opp en vegg og min mann hjalp henne. Han er snill, så hvorfor ikke. 

Så fortalte jeg dette på jobb når vi snakket sammen i lunsjen. Det ble en stor greie og "alle" rundt bordet mente at hun var ute etter min mann. Ingen av dem hadde latt sin mann dra til en singel dame flere kvelder på rad for å sette opp en vegg. Det var vist det samme som å gi han tillatelse til å være utro. De forsto ikke at jeg ikke ble kjempe sint for dette. 

Men herregud da, en mann greier da vel å sette opp en vegg uten måtte knulle den som trenger veggen. Er det bare jeg som stoler på at min mann er trofast? 🤔

Anonymkode: be810...6d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg har vært i lengre forhold med har jeg kunnet stole på.

Noen menn kan man stole på, andre kan man ikke stole på, men da ville man nok ha kjent på det lenge før det ble aktuelt å sette opp en vegg.

Min erfaring er at de som hisser seg opp på "dine vegne" egentlig selv sliter med sjalusi og egen usikkerhet. Som singel er jeg mange ganger blitt møtt med holdningen at jeg er en trussel for alle forhold, og at det at jeg ikke er interessert i deres menn har lite med saken å gjøre, for de er jo også redd for at deres menn kan tro at jeg er interessert, eller se på meg som en attraktiv dame, eller prøve seg på meg. Det har ingenting med meg å gjøre, kun med deres egen usikkerhet og sjalusi som igjen gjør at de ikke stoler på mennene sine.

Jeg tenker det er enkelt, jeg velger å stole på en person så lenge den ikke har gitt meg gode grunner for å ikke stole på ham/henne. Gidder ikke leve livet mitt i frykt.

Anonymkode: 3af9f...f68

Skrevet

Hadde faktisk ikkje tenkt over det ein gong. Og kan faktisk ikkje tenke meg at kollegaene eller veninnene mine hadde tenkt slik heller.

Sambuaren min er faktisk snekkar og set opp veggar og anna hjå single kvinner rett som det er. 

Anonymkode: 048eb...d93

Skrevet

Herregud for noen mennesker 😅 Det er deres egen usikkerhet som er problemet. Tenk å være så håpløs. 

Flott at dere er mer oppegående enn som så❤️

Anonymkode: 9ef6b...bdc

Skrevet

Min mann har flere venninner, som han en gang i blant møter over en middag eller går tur med.

Han har flere mannlige venner han gjør det samme med forøvrig.

Min aller beste venn (foruten om mannen min) er en mann. 

Ingen av oss har et problem med det. Vi møter også disse vennene sammen noen ganger.

Ingenting unormalt med å hjelpe en venn(inne) med å sette opp en lettvegg spør du meg.

Anonymkode: 6fecf...bfe

Skrevet

Denne historien har jeg hørt før 🤔

Anonymkode: 5d8b8...053

Skrevet

Flott, ikke bare jeg som er gal altså 😂 ser virkelig ikke problemet med at min mann hjelper en annen person, selv om det er en singel kvinne. 

Jobber i et typisk kvinneyrke, med bare damer. 

053: det skjedde i dag, så ikke hørt det fra meg.

Skrevet

Jeg er oppvokst i ett nabolag og mine foreldre venners som syns dette er en helt naturlig måte å gjøre ting på. Jeg er også slik og det er det meste av min vennekrets også, så mine unger lo rått når det begynte å gå sladder i borettslaget her jeg bor: jeg hadde fått meg en gift samboer. En god nabo av meg som ikke bor i borettslaget, men i samme gate som hadde overhørt dette. Han lo like mye som ungene, for han viste jo hvem de snakket om. Ja, han er gift, vi har barn som gikk i samme korps og kjærringa sender han til meg når hun er gretten på han eller han er gretten. Hun kan være med, dattra kan være med, kona kan komme alene osv. Ja, han var her mye når jeg flytta inn, jeg måtte ha litt mannehjelp med ting jeg ikke kunne. 

Mannen til sjefen har jeg vært mye hjemme hos og hjulpet. Han er ikke praktisk anlagt så han har funnet ut at det er veldig praktisk når jeg syns det er gøy å bygge sammen flatpakkede møbler. Jeg blir som en unge på julaften når jeg kan bygge slikt. Min sjef sa han hadde syntes dette var veldig rart den første gangen jeg var hos de og hjalp, han var ikke vant med slike vennetjenester og enda mindre av det motsatte kjønn. Men det gikk fort over. 

Jeg har alltid hatt flest venner av det motsatte kjønn, så for meg er det en fremmed tanke å tenke på sex og utroskap npr noen hjelper venner og bekjente. Jeg syns det høres fryktelig slitsomt ut å tenke slike tanker også.

Anonymkode: 0213b...a98

Skrevet

Det der var bare merkelig. Hadde aldri blitt sjalu over noe sånt.

Skrevet
17 minutter siden, Pashla skrev:

Det der var bare merkelig. Hadde aldri blitt sjalu over noe sånt.

Hva hadde du blitt sjalu over da? 

Anonymkode: 64811...ff8

Skrevet

Hvordan folk jobber du med egentlig? Bare unge mennesker?

Det er helt vanlig å hjelpe slik. Min venninnes mann kom hjem til meg og hjalp meg da jeg hadde prolaps. Min venninne var høygravid og kunne ikke hjelpe. Så han måkte snø for meg en hel vinter. Løftet inn matvarer fra bilen og gjorde litt forefallende for meg.
Nå er jeg gift og mannen min kan fint hjelpe mine venninner uten meg tilstede. 

Anonymkode: 4e18b...1a5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan folk jobber du med egentlig? Bare unge mennesker?

Det er helt vanlig å hjelpe slik. Min venninnes mann kom hjem til meg og hjalp meg da jeg hadde prolaps. Min venninne var høygravid og kunne ikke hjelpe. Så han måkte snø for meg en hel vinter. Løftet inn matvarer fra bilen og gjorde litt forefallende for meg.
Nå er jeg gift og mannen min kan fint hjelpe mine venninner uten meg tilstede. 

Anonymkode: 4e18b...1a5

De er rundt 10 og 20 år eldre enn meg 🙈 jeg "drittungen" på jobb.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva hadde du blitt sjalu over da? 

Anonymkode: 64811...ff8

Jeg blir sjelden sjalu hvis jeg er i et forhold som jeg opplever er trygt. At mannen hjelper til med noe praktisk er i alle fall ikke del av bildet. Hvis han signaliserte at han oppsøkte personen fordi han var forelsket eller interessert i henne på et romantisk plan, så kanskje. Men jeg blir ikke sjalu av at andre syns jeg burde bli det. Tilliten endrer seg ikke av deres meninger. 

Skrevet

Jeg vet ikke om det er de eldre som tenker slik. Jeg fortalte min mor at mannen var hos noen kamerater å så på fotballkamp på tv. Det var fredag kveld. Hun fikk nesten sjokk. Når man er sammen skal man da være sammen i helgene også, ikke være med andre. Sånt gjorde man ikke i hennes tid. Hun var 40år da hun fikk meg, 65 år da dette ble sagt. Hvis jeg er ute uten mannen får jeg samme reaksjon å det er uhørt når jeg sa at jeg fikk gubben til å hente venninna mi på togstasjonen. Han sluttet først på jobb å skulle kjøre forbi så jeg spurte han. For hun tenkte at da kan noe skje. Både jeg og mannen kan fint sitte alene med våre venner av det motsatte kjønn. Vil gubben være utro er han det uansett tenker jeg. 

Anonymkode: 98abd...91e

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kort forttalt, jeg og mannen har en nær venninne. Hun er gudmor på vårt barn, kjent henne lenge og vi ble kjent med henne samtidig, altså ikke min eller hans venninne fra før. Hun er singel og har to barn. Hun trengte å få satt opp en vegg og min mann hjalp henne. Han er snill, så hvorfor ikke. 

Så fortalte jeg dette på jobb når vi snakket sammen i lunsjen. Det ble en stor greie og "alle" rundt bordet mente at hun var ute etter min mann. Ingen av dem hadde latt sin mann dra til en singel dame flere kvelder på rad for å sette opp en vegg. Det var vist det samme som å gi han tillatelse til å være utro. De forsto ikke at jeg ikke ble kjempe sint for dette. 

Men herregud da, en mann greier da vel å sette opp en vegg uten måtte knulle den som trenger veggen. Er det bare jeg som stoler på at min mann er trofast? 🤔

Herregud, kollegene dine er infisert. Skaff deg en bedre jobb HI.

Anonymkode: 37088...70d

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klassisk hylekor av dramaqueens med lav selvtillit... 

Anonymkode: bbebb...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...