Gå til innhold

Så matlei!! Hva skal vi ha til middag i kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten etter uka på jobb. Så må vøre enkelt. Er økonomisk, så ikke svindyrt.

Meg, tenåringer og en litt kresen 10-åring.

Vi er lei pizza, lasagne og taco.

Anonymkode: cf21a...7e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pai.

Enkel tapas.

Baconsurret kyllingbryst 

Fajitas 

Biff 

Løvbiff, pitabrød og grønnsaker 

Chili con carne

Anonymkode: 2c1da...e1b

Skrevet

Hjemmelaget hamburger

Pølser og potetstappe og salat

Blomkålsuppe med sprøstekt spekeskinke og hvitløksbaguetter

Lapskaus

Hjemmelaget fiskegrateng

Anonymkode: bbb56...85e

Skrevet

Når vi skal ha noe enkel kosemat, blir det ofte pølser og pommes frites med ost og dressing/grillsaus. Når pommes fritesen er stekt, fordeles den og varme grillpølse på fat, legg på skivet ost og smelt i mikroen. Serveres med et dryss av grillkrydder og dressing (evnt grillsaus). Dette er gatekjøkkenmat fra 90-tallet, som vi har brukt til kosemat siden da.

Anonymkode: dfc70...83d

Skrevet

her blir det hjemmelaget hamburger med forskjellige grønnsaker, egg,bacon, sopp og ost ( dere kan jo lage deres versjon da )

og har enten fløtegranierte eller pom frites til

Anonymkode: 907b6...313

Skrevet

Vi skal ha pita med marinerte kyllingstrimler. Stimler kyllingbryst og legger det i kyllingmarinade, steker det godt, men når de ser litt for godt stekt ut har jeg i vann som dekker bunnen av stekpannen, men ikke mye. Lar dette fosskoke så vannet nesten er vekk. Har ett barn som liker mye smak og en som ikke vil ha så mye smak, så dette er løsningen som de begge liker. Jeg syns også dette blir best, for det kan fort bli tørt, men ved å ha litt vann og koke ut panna gjør kjøttet enda mørere og enda saftigere. 
Har salat, ulike grønnsaker, ost og rømme/aioli til. Lager dette med tacolefser også, jeg og ene barnet blir fort lei tscosmaken, så dette passer godt som en avveksling. 

Vi er skikkelig matleie her i huset også, eller vi har lyst på middagen, men det å finne på hva vi skal lage er vi lei av. Jeg jobber i matbutikk og jeg har skjønt jeg ikke er alene om å være lei av å finne på middag for tiden. Vi som jobber sammen spør hverandre nesten hver dag hva vi skal ha til middag, for vi mangler ideer til hva vi skal lage og ungene våre er akkurat samme. Så noen dager kan vi være en haug som har det samme til middag, da kom vi på noe godt vi fikk lyst å lage. 

Anonymkode: 90267...735

Skrevet

Brødskiver med leverpodtei eller makreøø i tomat + agurk. Den som ikke vil ha kan vente med mat til frokost.

Anonymkode: 9f780...26c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Brødskiver med leverpodtei eller makreøø i tomat + agurk. Den som ikke vil ha kan vente med mat til frokost.

som fredagsmiddag? stakkars de som bor med deg 🙈🙈🙊

Anonymkode: 90492...fd9

Skrevet

Er så matlei at jeg kan spy. Vil gjerne leve på knekkebrød i fjorten dager, kanskje jeg får lyst på middag igjen etter det. 🤢

Anonymkode: 0f816...150

Skrevet

Vi hadde bakt potet med masse godt tilbehør 🙂

Anonymkode: bcf22...799

Skrevet

Ostesmørbrød. Billig loff (eller dyr loff), tynt lag med smør, tynt lag med chilisaus / ketchup/ tomatpure med litt krydder, røkte pølser i skiver (enten på langt eller på tvers), purre (eller løk/vårløk), ost (i skiver eller revet) og krydder på toppen (oregano / basilikum / piffi eller hva du vil). 200 grader til osten har smeltet. 

Tar 10 minutter eller noe sånn å sette dem sammen og kanskje 15 å steke dem. Noen ganger steker jeg pølseskivene først, da blir det litt mer smak. Men stort sett bruker vi ostesmørbrød når vi vil ha noe i full fart. Og ønsker man noen litt mer luksus, så er det jo bare å ha på andre ting man ønsker, bruke hvitløkssmør i stedefor vanlig smør/margarin eller serverer litt salat ved siden av. 

Anonymkode: d80cb...3f0

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

som fredagsmiddag? stakkars de som bor med deg 🙈🙈🙊

Anonymkode: 90492...fd9

Er du matei og kresen tremger du enkel mat og å bli sulten. Det skjer gjerne hvis du aldri blir sulten og bestandig skal ha noe godt og spenmende. En uke med havregrøt og uten mellommåltider er gjene nok til å få lyst på mye annet.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde bakt potet med masse godt tilbehør 🙂

Hva hadde dere til?

Anonymkode: b1c08...8b1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva hadde dere til?

Anonymkode: b1c08...8b1

Ytrefilet, oppi poteten hadde vi rømme, bacon, ost, og mais 🙂. Litt grønn salat på siden av 🙂. 

Skrevet

Vi hadde kremet pasta med reker toppet med sprøstekt spekeskinke , parmesan og bladpersille .

i dag skal vi ha gyros i pita med pomme frites, tsaziki, tomat og rødløk. ( gresk junkfood)

Anonymkode: f7966...b7b

Skrevet

Biff med fløtepoteter, brokkoli og sopp-og løkstuing 😋😋 Gleder meg til i kveld 🙏🏻

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde kremet pasta med reker toppet med sprøstekt spekeskinke , parmesan og bladpersille .

i dag skal vi ha gyros i pita med pomme frites, tsaziki, tomat og rødløk. ( gresk junkfood)

Anonymkode: f7966...b7b

Har du oppskrift på den pastaretten?

Anonymkode: f7862...9df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...