Gå til innhold

...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva les du av... Etter ei setning? Eg tolkar då det som står før som ironisk, eller negativt iallefall. Men har ein kjenning som skriv på Facebook:"Tusen takk til deg som sette ei kasse eple utanfor døra mi i dag... " Eg veit ho vart glad for epla, men hadde eg vore den anonyme givaren hadde eg jo tolka det som at ho syns det var plagsomt å få epler. Ikkje første gong ho brukar... slik. Ho er litt hårsår og kjem fort i forsvar, så har ikkje orka å påpeike det for henne. Men lurer litt på korleis ho tolkar verda når andre skriv... 

Anonymkode: cc408...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg betyr dette bare at der er noe som er utelatt. Det behøver ikke være negativt. Jeg hadde ikke lest den setningen om eplene slik du tolker det.

Skrevet

Enig med Pashla, trenger ikke være negativt. Det er bare noe som er utelatt. Noen ganger positivt, noen ganger negativt, noen ganger ironisk.

I eksemplet med eplene er det unødvendig, kunne heller satt punktum. Men slik det står ville jeg tenkt at det som er utelatt er i betydningen "selv om jeg ikke vet hvem du er, men gjerne ville likt å vite, men takk uansett hvem du er :) "

Anonymkode: 12b3c...e87

Skrevet
50 minutter siden, Syngensang skrev:

Måtte Google litt https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ellipse_(skrift) ser her at de har heilt rett. Men går utfrå at eg tolkar det negativt fordi det oftast er negative ting som blir uteletne kanskje? 

Jeg bruker ... en del, men har faktisk lagt merke til at det spesielt her på forumet ofte brukes i negativ retning.

Jeg bruker det selv i ulike retninger, avhengig av sammenhengen.

Skrevet
41 minutter siden, Syngensang skrev:

Måtte Google litt https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ellipse_(skrift) ser her at de har heilt rett. Men går utfrå at eg tolkar det negativt fordi det oftast er negative ting som blir uteletne kanskje? 

Du tolker det vel negativt fordi ditt verdensbilde er negativt.

Anonymkode: 9d699...2d1

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har tydeligvis ikke fått med deg særlig av Syngensangs innlegg på forumet.

Men du bekrefter kanskje mer av ditt eget verdensbilde siden du selv hopper rett til en negativ konklusjon?

Skrevet

... er for meg en setning med litt undring. F.eks: "Per virket litt rar i dag. Som om han ville si noe, men ikke klarte..."

Anonymkode: a7a80...ec4

Skrevet

Det står for noe som er utelatt, som i "så kan dere tenke dere resten selv". Ettersom det som regel er en grunn til at man ikke sier resten, er det jo lett å tenke seg at det må være noe negativt. Enten det, eller noe litt på kanten, men min fantasi strekker ikke til for å tolke eplekassa slik.

Skrevet

For meg har de prikkene bare blitt et irritasjonsmoment etter hvert. Det VAR et godt «virkemiddel» en gsng tiden, men der er stadig flere som peprer teksten sin med de prikkene nå. Dessverre. 

Det verste eksemplet jeg har sett så langt var et dame som hadde 11 ... i teksten sin, som var omtrent dobbelt så langt som den jeg har skrevet over her. Og det var ikke bare tre i hver «gruppe», må dere tro. Sånt går ut over både humør og «autismen» ass. 😩

Anonymkode: 0ada1...95b

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har tydeligvis ikke fått med deg særlig av Syngensangs innlegg på forumet.

Men du bekrefter kanskje mer av ditt eget verdensbilde siden du selv hopper rett til en negativ konklusjon?

Takk😊

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, eg har ikkje negativt verdsbilete. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...