Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Får ikke gjøre det i Norge, og ønsker VIRKELIG ikke å utsette noen andre for risiko. Går dette bra så lenge jeg går rett i en 14 dagers karantene? Bør jeg eventuelt ta en test når jeg kommer tilbake, sånn at jeg kommer fortere tilbake i jobb? Har hørt at det går fortere enn 14 dager å få svar... Noen som vet? Anonymkode: 3b14f...c26
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Du må i karantene i 10 dager. Ta test hvis du får symptomer. Og uansett om du tar test når du kommer hjem, så må du sitte de 10 dagene i karantene. Lykke til!! Anonymkode: a5108...77b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Karante må du ta uansett. Det du bør tenke på og undersøke er om fosteret tar skade av at du evt pådrar deg covid ved å reise. Anonymkode: cbc3b...d3c
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Du må ta karantene i 10 dager når du kommer hjem, uansett om du tester, men du bør ta test også. Om du i tillegg må i karantene når du skal inn i Danmark vet jeg ikke. Det bør du sjekke. Anonymkode: 47335...798
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Er det ikke mulig å vente? Utsette timen? Anonymkode: 8ae8e...7e1
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Om dette er en behandling som går i flere steg og du ikke har startet hadde jeg utsatt litt om mulig. Du kan risikere at Norge stenger grensene helt mot Danmark på grunn av mink-smitte og at det da blir vanskeligere å reise dit. Norge kan også bli stengt for innreise til Danmark. For tiden er det flere fylker som krever karantene ved innreise til Danmark (deriblant Vestland og Viken). Mulig de har noen unntak for nødvendige reiser, men hvis ikke (eller dette ikke kommer innunder) må du i karantene i 10 eller 14 dager i Danmark ved innreise. Deretter er det karantene i 10 dager ved innreise til Norge. Alle som kommer fra Danmark skal nå uansett teste seg ved ankomst grunnet minksmitte. Det er mer smitte i Danmark enn i Norge, men om man har på munnbind, sprite hender og holder avstand når du kan og bare skal treffe behandlere (som også har på munnbind) vil jeg tro sjansen for å bli smittet er liten. Flyene er nesten tomme, det samme er flyplassene. Anonymkode: 72301...94b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Jeg har vært gjennom ivf behandling i Danmark flere ganger, før Covid 19. I løpet av hormonbehandlingen skal du undersøkes med ultralyd, for å se hvor modne eggene dine er. Disse undersøkelsene gjorde jeg her hjemme i Norge. Så ble resultatene sendt til den danske klinikken, og legen der vurderte videre behandling. Det kunne være fortsett som før, og ta ny ultralyd om x antall dager, endring av medisindose og ny ultralyd om x antall dager eller, sett deg på et fly og vær her på klinikken i morgen for uttak av egg. Sistnevnte blir jo litt vanskelig i dagens situasjon. Jeg vil derfor tro at du må belage deg på å bo i Danmark over en periode på flere uker. Da blir det jo et spørsmål om det er mulig å finne et sted å bo i dagens situasjon. Er hotellene åpne? Du vil også, etter dagens regler, måtte ha 10 ukers karantene ved hjemkomst til Norge. Jeg ville planlagt for at karantenetiden kanskje kan endre seg. Dersom minkkoronaen kommer ut av kontroll ser jeg for meg at karantenetid fra Danmark kanskje kan komme til å øke. Anonymkode: 95cf6...47d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #8 Skrevet 13. november 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært gjennom ivf behandling i Danmark flere ganger, før Covid 19. I løpet av hormonbehandlingen skal du undersøkes med ultralyd, for å se hvor modne eggene dine er. Disse undersøkelsene gjorde jeg her hjemme i Norge. Så ble resultatene sendt til den danske klinikken, og legen der vurderte videre behandling. Det kunne være fortsett som før, og ta ny ultralyd om x antall dager, endring av medisindose og ny ultralyd om x antall dager eller, sett deg på et fly og vær her på klinikken i morgen for uttak av egg. Sistnevnte blir jo litt vanskelig i dagens situasjon. Jeg vil derfor tro at du må belage deg på å bo i Danmark over en periode på flere uker. Da blir det jo et spørsmål om det er mulig å finne et sted å bo i dagens situasjon. Er hotellene åpne? Du vil også, etter dagens regler, måtte ha 10 ukers karantene ved hjemkomst til Norge. Jeg ville planlagt for at karantenetiden kanskje kan endre seg. Dersom minkkoronaen kommer ut av kontroll ser jeg for meg at karantenetid fra Danmark kanskje kan komme til å øke. Anonymkode: 95cf6...47d Ikke skrem HI, hun må ikke i 10 UKERS karantene. Det er da måte på tiltak. Anonymkode: aee97...d8e
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #9 Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke skrem HI, hun må ikke i 10 UKERS karantene. Det er da måte på tiltak. Anonymkode: aee97...d8e Oisann, det var litt vel voldsomt ja! Jeg mente selvsagt ti dager. Anonymkode: 95cf6...47d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå