Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Hvor lange er de, og blir de «ertet» for det? Datteren min er lengst i klassen. Hun er 173 høy og bruker 42 i sko. Guttene er en Del lavere og kommer stadig med kommentarer som «hvordan er været der oppe» og «skyskraper». Hun ber de kutte ut, og vi har snakket med lærer om det, men lærer vil ikke ta det opp fordi de ikke hører det. Mor til den ene gutten kjenner jeg veldig godt, og hun sender ukentlig meldinger og spør hvordan han har oppført seg mot henne. Han må alltid sende melding og beklage. Jeg har mest henne svare «bra her oppe, hvordan går det i dumpa hos deg?» og «greit å ha en som er skyskraper og kan ha oversikt!» Men hun er drittlei daglige kommentarer og blir sint, ikke lei seg, og det går utover alle her hjemme. Hvordan har deres lange jenter på 10 år eller mer det? Anonymkode: eedfd...97f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 hvor gammel er hun da? jeg var lengst alltid. kan ikke huske å ha fått noen sånne kommentarer. Har ei på snart 8 som er ca 140 med 37 i sko. Anonymkode: 77f09...977
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Hun har nettopp fylt 11 Anonymkode: eedfd...97f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Hun er rundt 160 og bruker 35/36 i sko. Hun er 10 år Anonymkode: 2af57...2f6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Da er hun veldig lang, ja. Jenta mi er lengst av alle de 45 elevene på trinnet. Hun har akkurat fylt 11 og er 163 cm og bruker 39 i sko. Hun er ikke så høy at det bemerkes i særlig grad. Hun er over gjennomsnitteter, og er estimert til å bli ca. 177 cm. Tiden vil vise. Anonymkode: bafc7...d19
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Har en 15åring i hus som nok aldri kommer til å kommeover 150cm. Hun har alltid fått lignende kommentarer, men bae hvordan går det der nede. Hun er en liten kruttønne som ikke lar seg pelle på nesa, så hun gir tydlige beskjeder om hva hun mener. Jeg har aldri måtte ta det opp med skolen for hun tar det selv, hun er ikke den minste i kullet så hun har tatt denne kampen for hun vet de to som er mindre ikke tørr. Det er aldri de store tingene, men det er mengden som hun syns er problemet. Støtt og stadig kommenteres høyden på ulike vis. Hadde det vært en gang i ny og ned så hadde det vært helt greit, men det har vært så mye så jeg vil tro det er ganske likt for din datter bare at det er hvor hly hun er og ikke hvor lav hun er som min datter. Nå går hun siste året på ungdomskolen og utnytter høyden sin. Gutta er vist så lette å snurre rundt fingeren siden hu er så lita, hu må vist passes på osv så nå syns hun det er litt gøy. (Vi er lave på begge sider av familien, så sammen med oss så er hun helt normal. Så vi har også hørt og erfart det samme som hun slik at vi har gode samtaler her hjemme rundt dette, hun har måtte få ut litt damp innimellom her også. Hun er lik som meg, alt må ut, men om den som hører på faktisk hører på eller bare lar det gå rett igjennom er helt uvesentlig for all irritasjon og frustrasjon må bare ut og ting blir glemt med en gang) Skolen skal ordne opp i dette om de hører det eller ikke. Det er ett problem for ditt barn, da skal skolen gjøre jobben sin og gi ditt barn en skolehverdag som er god. Det er vel paragraf 9a eller noe slikt du kan kreve at skolen skal sette igang. Så krev ett møte med skolen og få de til å gjøre sin jobb, stå på ditt for at barnet ditt skal få en skolehverdag det bør ha. Ja, det kan nok bli en kamp, men den må du ta før det går for langt. Anonymkode: da8ef...5b4
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 11 år og 170, 41 i sko. 14 år og 176, 39 i sko. Begge får høre det og hu største plages med det. Går litt bedre nå. Må bare riste det av seg. Anonymkode: 92ee6...497
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Har dere hatt vekstoppfølging hos lege? Kan kanskje være greit å sjekke hvor lang hun kommer til å bli. Hvor langt hun har kommet i puberteten er vel kanskje avgjørende for hvor lenge hun kommer til å vokse. Gutt 11 165 cm her. Er ikke lengst i klassen. Anonymkode: acef1...50d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har dere hatt vekstoppfølging hos lege? Kan kanskje være greit å sjekke hvor lang hun kommer til å bli. Hvor langt hun har kommet i puberteten er vel kanskje avgjørende for hvor lenge hun kommer til å vokse. Gutt 11 165 cm her. Er ikke lengst i klassen. Anonymkode: acef1...50d Vi har vært fulgt opp i noen år. Hun er estimert å bli 185 høy, men det er hvis hun kommer i pubertet i normal alder. Senere betyr høyere, tidligere betyr lavere Anonymkode: eedfd...97f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Det var faktisk akkurat tema her hjemme. Har en 10-klassing som fortalte at det å være høy kan være skikkelig tøft på ungdomsskolen. Veldig mange som sliter med mye kommentarer og blikking Hun er høy selv, 172, men nå begynner det å jevne seg ut mer. Er et par år siden hun sluttet å vokse noe særlig i høyden. Hun har aldri brydd seg om kommentarer selv, men er nå engstelig for lillesøster. Lillesøster er 11 og 172 nå, så hun blir nok høyere. Eldste går nå helt bevisst inn for å booste selvtilliten når det gjelder høyden til yngste. Foreløpig så virker det bra, hun er skikkelig stolt av høyden sin. Det hjelper nok på at hun driver med 2 idretter der det er en stor fordel å være høy, da Anonymkode: b47c6...8bc
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Har ei jente som er 11,5 år, hun er 167 cm høy. Sønnen min på 13 er 190 cm høy. ingen av de blir ertet for høyden, men de er jo klart høyest i sine klasser. Har prøvd å styrke de i at det er flott å være høy ettersom jeg selv er en høy mor ( 185 cm) og ble kastet slengbemerkninger etter når jeg var på den alderen. Hos meg prellet det av. Høyden er liksom ikke noe man kan noe for. Anonymkode: 9bdeb...24e
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Min datter er litt over snittet, men sønnen er veldig lang. Han passerte 190 før ungdomsskolen. Skal sies at dette jevnet seg ut i løpet av ungdomsskole og nå er han blant mange høye på videregående. Ingen som kommenterer høyden mer. Han er også mindre klønete, virket en periode som kroppen vokste mer enn hodet fikk med seg. Så det blir bedre når resten av klassen vokser til. Anonymkode: 42f72...783
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå