Gå til innhold

Gjøre klart hus for salg 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er viktig å gjøre før huset blir lagt ut for salg, er ett hus som trenger litt oppgraderinger, men man kan fint flytte rett inn å bo.

Kjeller - grovkjeller, lagerrom.

Kjøkken - sliten innredning, «humpete» gulv pga vann.

Soverom - noen greie, ett som «har vært med i krigen» (ødelagt tapet, opprevet gulvbelegg)

Bad - greit bad, men stygg innredning (preget av vannsøl)

Loftsgang - slitent, stygt tak, og vegger, ulike dører og høyde på de til ulike rom.

Anonymkode: 59b95...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du neppe vil få igjen det du evt legger i overflatepynting. Rimelig bortkastet også å male en vegg om neste eier kommer til å rive, legge nye plater og male på nytt...

Det viktigste da er å rydde skikkelig, kast alt som kan kastes, pakk vekk alt som kan pakkes vekk, pass på at rommene ikke er overmøblert. På en visning må potensielle kjøpere kunne se for seg sine egne ting i huset.

Anonymkode: d51a6...8f4

Skrevet

Det høres ikke ut som et hus man kan flytte rett inn i med vannskader på både bad og kjøkken...

Jeg ville gjort noe med loftsgangen og det verste soverommet, male hvis det holder og bordet å bytte golv hvis det kan gjøres rimelig. Men antagelig vil de som kjøper tenke at det skal totalrenoveres uansett og da vil dere nok ikke få igjen noe for det. 

Anonymkode: 30b8a...d99

Skrevet

Jeg ville ikke flyttet rett inn sånn som du beskriver det. Hadde tenkt at det var ganske mye jobb. Soverommet som er en krigssone og humpete kjøkkengulv ville jeg prioritert. Ellers må du være rågod på rydding. Ta bort alt du tenker er nødvendig. Etter det tar du bort halvparten. Få ting ut og vis fra plassen og muligheten. Førsteinntrykket er viktig, utendørs også. 

Anonymkode: 38933...dea

Skrevet

Når det er så slitt tenker jeg det ikke er noe poeng å gjøre annet enn å rydde, rydde og rydde. 

Skrevet

Jeg tror det viktigste er å fikse vannskader. Selv om problemet ikke er der i dag så vil det virke avskrekkende på mange. Også rydde slik at potensiel kjøper kommer til i kriker og kroker for å sjekke for andre fukt og råte/mugg skader. 

Anonymkode: b5155...ef0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...