Gå til innhold

Lavkarbo vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har god erfaring med lavkarbo? 

Hvor mye har dere gått ned og hvor lang tid tok det? 

Noen gode tips til en nybegynner? Bør man teller kalorier i tillegg? 

Anonymkode: e5f63...9a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen her som har god erfaring med lavkarbo? 

Hvor mye har dere gått ned og hvor lang tid tok det? 

Noen gode tips til en nybegynner? Bør man teller kalorier i tillegg? 

Anonymkode: e5f63...9a0

Har gått på lavkarbo i 6 måneder. Vektnedgang - 0. Holdt meg på striks kaloritelling med 1100 kcal per dag pluss trening 4 ganger i uka, da gikk vekta sakte men sikkert ned. Har stoffskifte som er vanskelig å regulere og må gå på kortison mot astma, så jeg har ganske sært tilfelle. Men dette er altså min erfaring. Fikk også mye hodepine og slapphet på lavkarbo. 

Anonymkode: 03a2c...ebb

Skrevet

Begynte for 1 mnd siden. Gått ned 6 kg av 15 kg til nå. Den første tiden er det mye vann som forsvinner. Jeg regner med at det stabiliserer seg på 0.5-1 kg i uka denne mnd. Jeg veier ikke maten og teller ikke kalorier. Spiser masse, men ikke mel, sukker, frukt eller grønnsaker under jorda.

Ekspertene sier at det bør være en livsstilsendring til lavkarbo, men det er det nok ikke før meg. Mulig jeg går på en smell etterpå, men min plan er når jeg har nådd målet så introdusere karbohydrater (frukt og grønnsaker under jorda) forsiktig. Være mer påpasselig med å passe vekta og justere meg inn i god tid. Min store synd er nok sukker og det må jeg passe på å spise på lørdager ikke alle dager i uka. Å ikke øke porsjonene min med middagsmat. Det er ihvertfall planen min, men vi får se 🙂

Anonymkode: 2f2c6...199

Skrevet

Kjenner mange som har gått ned masse på lavkarbo, meg selv inkludert. Samtlige har gått opp alt eller mer etterpå. Orker ikke å ha et slikt kosthold resten av livet. 

Anonymkode: 08858...2d5

Skrevet

Hva mener du med lavkarbo? Jeg spiser 50-100 g karbohydrater om dagen. Har gått ned 27 kg. 

Har tidligere prøvd meg på ketose, da gikk jeg opp nøyaktig 400 g, hver eneste uke, og jeg ble svært syk. 

Anonymkode: c654c...68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...