Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Hvordan gjør dere det med faste utgifter til barna? F.eks barneforskning, telefon, treningsavgift. Mannen min tjener en god del mer enn meg. Skal det likevel deles 50/50 ? Og, har jeg krav på barnebidrag? Barna bor litt mer his meg. De er hos far tors- man annen hver uke. Anonymkode: bf355...d8f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjør dere det med faste utgifter til barna? F.eks barneforskning, telefon, treningsavgift. Mannen min tjener en god del mer enn meg. Skal det likevel deles 50/50 ? Og, har jeg krav på barnebidrag? Barna bor litt mer his meg. De er hos far tors- man annen hver uke. Anonymkode: bf355...d8f Mente selvfølgelig barneforsikring... Anonymkode: bf355...d8f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Han skal selvsagt betale bidrag. Kontakt nav og hør om dine rettigheter Anonymkode: 9c4f8...666
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan gjør dere det med faste utgifter til barna? F.eks barneforskning, telefon, treningsavgift. Mannen min tjener en god del mer enn meg. Skal det likevel deles 50/50 ? Og, har jeg krav på barnebidrag? Barna bor litt mer his meg. De er hos far tors- man annen hver uke. Anonymkode: bf355...d8f Jeg betaler barneforsikringen, telefon, barnehage og SFO, treningsavgifter til alle aktiviteter (som jeg kjører dem til, også i far sine uker), dyre ting som sykler, vinterdresser, startavgifter på stevner, kinobilletter, badeland +++. Vi tjener cirka like mye og har barna 50/50. Jeg orker ikke kampen, gjør det som er best for barna. Jeg har ny samboer, mens far har kjæreste han ikke bor med. I ditt tilfelle har du krav på barnebidrag, mest sannsynlig. Far har mindre samvær enn deg og tjener mer. Søk NAV og fastsett barnebidrag. Anonymkode: 28d54...99c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Det vil si av 14 dager har han dem 5 dager, det er ikke 50/50 det er 35/55, selvfølgelig har du krav på bidrag Anonymkode: e1284...2ef
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Om han tjener en del mer enn deg har du krav på bidrag ja, det hadde du hatt selv om dere hadde ungene 50/50 også. Utgiftene til barna skal deles etter evne, så den som tjener mest skal bidra mest. Det er da sånn at den som har ungene mest får bidrag og skal av det betale alle disse utgiftene. Om barna bor mest hos deg skal du og bidraget du får dekke alle innkjøp til barna, også forsikring, også skal far dekke mat og hygieneartikler når de er der. Anonymkode: f67d4...85a
Gemini77/ Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 Jeg og eksen har barna 50-50. Vi overfører 3000 kr hver inn på en felles konto hvor vi begge har bankkort. Derfra gikk faste trekk til sfo i sin tid etc. Nå betaler vi trening og andre faste kostnader derfra. Kjøper også ytterjakker, sko og utstyr man ikke har dobbelt opp av fra den kontoen. Fungerer fint. han tjente en del mer enn meg da vi gikk fra hverandre men delte alt likt. Nå tjener jeg mye mer enn han og vi deler fortsatt 50/50.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Vi har 90/10 fordeling. Han betaler bidrag og jeg betaler alt for barna Anonymkode: 6f347...9e9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #9 Skrevet 10. november 2020 On 11/9/2020 at 7:40 PM, Anonym bruker said: Hvordan gjør dere det med faste utgifter til barna? F.eks barneforskning, telefon, treningsavgift. Mannen min tjener en god del mer enn meg. Skal det likevel deles 50/50 ? Og, har jeg krav på barnebidrag? Barna bor litt mer his meg. De er hos far tors- man annen hver uke. Anonymkode: bf355...d8f barnebidrag skal dekke dette, jeg betaler med den og barna er 80 hos meg of 20 hos faren, far tjener mye mer enn meg, men slik ting man skal bruke på slike ting Anonymkode: 170c7...c6e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 På 9.11.2020 den 19.40, Anonym bruker skrev: Hvordan gjør dere det med faste utgifter til barna? F.eks barneforskning, telefon, treningsavgift. Mannen min tjener en god del mer enn meg. Skal det likevel deles 50/50 ? Og, har jeg krav på barnebidrag? Barna bor litt mer his meg. De er hos far tors- man annen hver uke. Anonymkode: bf355...d8f Du skal ha bidrag fra ham. Hvis du tjener under en viss sum kan du være kvalifisert til overgangsstønad også. Og du kan søke om utvidet barnetrygd. Anonymkode: a1ac9...303
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #11 Skrevet 11. november 2020 Selv om han sannsynligvis skal betale bidrag til deg, er det ikke sikkert dette vil utgjøre særlig mye pr mnd. Prøv kalkulatoren på nav om du vet sånn ca hva han tjener. Vi har barna 50/50, og jeg betaler absolutt alt bortsett fra det barna spiser i hans uker. Det er fordi det bare blir krangling dersom far skal involveres. Han er en skikkelig gjerrigknark. Er det noe stort barna trenger, begynner han bare å krangle om prisen og alt trekker ut i tid. Dette går alltid ut over barna. Derfor ordner jeg alt. Surt for meg (han tjener mer enn meg), men best for barna. Anonymkode: c9d62...94a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #12 Skrevet 11. november 2020 Den gangen jeg ble skilt så var det en vannvittig skjevfordeling på inntektene våres. Han hadde 600.000 mot mine 200.00 som da satt med tre mindreårige. Jeg fikk bidrag og han betalte også treningsavgiftene som var høye. Etterhvert så ble det mindre da inntekten min økte betraktig etter endt studie. Anonymkode: c6e8a...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå