Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Gjeld barneskolealder .(1.-6. klasse). Hvilken prosedyre har dere på det?🤔 Anonymkode: 44e50...90c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Kommer an på hvor syke de er. Ligger de strak ut med hodepine, feber, kaster opp osv klarer de selvfølgelig ikke konsentrere seg om lekser. Har de en ekstra hjemmedag for å komme skikkelig til hektene og egentlig er i fin form bruker de noen timer på de leksene de ikke har fått gjort når de var syke. Tror aldri det har skjedd at ungene ikke har gjort lekser siste dagen hjemme. Så mye de rekker egentlig. Anonymkode: 8969b...4a2
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Er man syk, så er man syk. Ingen lekser her i huset da. Anonymkode: f1724...f0d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 Kommer helt an på formen. Men hvis de greier litt, øver vi på gloser, leser leseleksene og plukker ut noen av matteoppgavene. Anonymkode: b4eb6...6d0
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Det kommer an på sykdomen. Med migreneanfall er drt ingen lekser men om det bare er forkjølelse eller liknende gjør de selvfølgelig lekser. Anonymkode: 08951...5fa
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gjeld barneskolealder .(1.-6. klasse). Hvilken prosedyre har dere på det?🤔 Anonymkode: 44e50...90c Her ser vi an formen og gjør lekser når det er mulig. Er de skikkelig dårlige og ligger rett ut så skal de selvsagt slippe lekser, men er de i noenlunde form så prøver vi å få til at de gjør leksene sine, særlig hvis fraværet varer mer enn et par dager slik at de ikke går glipp av for mye. Anonymkode: 625b7...b7b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 5 hours ago, Anonym bruker said: Gjeld barneskolealder .(1.-6. klasse). Hvilken prosedyre har dere på det?🤔 Anonymkode: 44e50...90c Ja hvis han ikke er for syk Anonymkode: 371d6...8e5
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 Nei. Men ble oppringt av læreren å spurte hvorfor han ikke har gjorekser,å pm han ikke pleier å gjøre det🙄 Han har nylig få ny lærer. Altså når barnet har 40 i feber eller er i dårlig form,så gjør han ikke lekser nei. Det er en grunn til at han var vekke fra skolen liksom. Han går i 4.klasse. Anonymkode: 21b6f...f3d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommer an på hvor syke de er. Ligger de strak ut med hodepine, feber, kaster opp osv klarer de selvfølgelig ikke konsentrere seg om lekser. Har de en ekstra hjemmedag for å komme skikkelig til hektene og egentlig er i fin form bruker de noen timer på de leksene de ikke har fått gjort når de var syke. Tror aldri det har skjedd at ungene ikke har gjort lekser siste dagen hjemme. Så mye de rekker egentlig. Anonymkode: 8969b...4a Ok. Det gjeld førsteklassingene min som ble syk i dag. Forkjølelse og slakk, og ble hentet på skolen. Er så redd han skal henge etter på bokstavlære og lesing. Han har forkjølelsesutløst astma og forkjølelsen varer så lenge. Usikker på når han kan tilbake på skolen og i disse tider..HI Anonymkode: 44e50...90c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Jeg ville øvd på bokstaver og lesing så sant formen ikke er veldig dårlig. Gjør leksene og spør læreren om å få oppgavene de holder på med på skolen. Jeg hadde også lest for ham eller satt på lydbok i stedet for tv/iPad hele dagen. Anonymkode: 96e3e...e29
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 Har ikke gjort lekser hun når er hjemme syk nei. Læreren har heller ikke etterspurt lekser. Anonymkode: 4423f...a98
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 Akkurat nå blir det gjort lekser om de er «syke», men ellers holdes de hjemme fordi de ikke er i en tilstand som gjør at de kan gå på skole. Er de hanglete må de prøve å være på skolen. Slik jeg gjør med jobben. Anonymkode: b10fb...4e9
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 Siden de MÅ være hjemme om de har det minste symptom. Så gjør de lekser om de ikke er i dårlig form Anonymkode: 319b6...9b8
Gjest Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 Er de sjuke så er de sjuke. Da går de glipp av både lekser og undervisning.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #15 Skrevet 10. november 2020 Kommer ann på hvordan syke de er. Har to kronisk syke barn, så noen ganger er de hjemme siden en skoledag hadde satt de ut av spill. Da gjør de lekser og evt oppgaver de får fra lærer. Er jeg litt usikker på om de er syke eller litt skulkesyke så må de gjøre lekser, da merker jeg fort hva de er. (Høres nesten ut som de er mye borte, mendet er de ikke. ) Anonymkode: 8879d...62e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #16 Skrevet 11. november 2020 På 9.11.2020 den 20.34, Anonym bruker skrev: Ok. Det gjeld førsteklassingene min som ble syk i dag. Forkjølelse og slakk, og ble hentet på skolen. Er så redd han skal henge etter på bokstavlære og lesing. Han har forkjølelsesutløst astma og forkjølelsen varer så lenge. Usikker på når han kan tilbake på skolen og i disse tider..HI Anonymkode: 44e50...90c Herregud. De har 2 år på å lære seg bokstavene. Anonymkode: 35fb6...399
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #17 Skrevet 11. november 2020 En førsteklassing hadde jeg nok gjort leselekser med om formen tillot det. Ellers er det jo spesielle tider hvor man er hjemme med ting man ellers ikke hadde brukt sykedager på, så da kan det legges til rette for litt mer skolearbeid enn ellers. Å øve på lesing kan gjøres ganske kjekt for en seksåring, man trenger ikke fokusere på at det er lekser. Lek med bokstaver er en god sykeaktivitet i sofakroken. Anonymkode: c8958...646
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå