Gå til innhold

Hvorfor får ikke barna deres godteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at det er mange her som ikke lar barna spise godteri. Hvorfor kan de ikke få lov til å spise litt godteri én gang i uka? 

Anonymkode: 4c4c2...807

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får gotteri. Hva tuller du med nå? 

Anonymkode: 2975c...6c2

Skrevet

Vi kjøper svært skjeldent små-godt. Det gjør vi kanskje 2-3 ganger i året, max... 

Men vi kjøper potetgull, sjokolade osv. Har bare alltid gjort det sånn. 

Skrevet

Han er bare to år og vet ikke hva det er for noe.

Anonymkode: 05f1d...a2d

Skrevet

Jeg holdt min unna de første årene. Det er helt idiotisk å putte brus og godteri i småbarn (0-3 år)

Nå er han 10. Brus liker han ikke, og spiser snop av og til, men foretrekker litt chips. Hvorfor skal man putte sukker (som er forferdelig usunt), i en bitteliten kropp som skal vokse?

Anonymkode: 84f0f...cea

Skrevet
7 minutter siden, Nullstress;) skrev:

Vi kjøper svært skjeldent små-godt. Det gjør vi kanskje 2-3 ganger i året, max... 

Men vi kjøper potetgull, sjokolade osv. Har bare alltid gjort det sånn. 

Men da får de jo godteri...? 

Skrevet

Fordi sukker ikke er bra for hverken kroppen eller tennene til barna (eller noen andre for den slags skyld). Ene barnet vårt har en kronisk sykdom som blir  bedre av å kutte ut sukker, det blir derfor naturlig å droppe godterier for begge barna. De får  litt i bursdager osv.

Anonymkode: 89c03...20d

Skrevet

Nr 1 var omtrent skolegutt før han smakte godteri. De tre neste ungene har fått lørdagsgodteri fra 1-2 års alder😁

Anonymkode: 8528f...bfa

Skrevet
On 11/8/2020 at 6:22 PM, Anonym bruker said:

Leser at det er mange her som ikke lar barna spise godteri. Hvorfor kan de ikke få lov til å spise litt godteri én gang i uka? 

Min fikk når barnet spurte selv, så ikke vitsen før, da var han nesten 4

Anonymkode: 971aa...1f5

Skrevet

Min er bare 2 og vet ikke hva godteri er ennå, ser ingen vits i å introdusere han for det før han selv eventuelt etterspør det. Enn så lenge er han fornøyd med frukt. 

Anonymkode: 7b1d3...c13

Skrevet

Hvorfor trenger barna mine godteri en gang i uka?

Jeg mener de ikke gjør det. De savner det ikke heller.

De får godteri innimellom, Halloween og bursdag.

Anonymkode: c4417...f32

Skrevet

De liker ikke. De spiser is i blant og enkelte kaker i bursdager. De har aldri vært glade i godteri som smågodt, sjokolade og drops. De ble introdusert sent for godteri alle sammen, og av andre enn oss foreldre. 

Anonymkode: fb247...7ae

Skrevet
På 8.11.2020 den 18.22, Anonym bruker skrev:

Fordi de er for små til det, ikke trenger det og ikke savner det. På samme måte som de ikke får lov å drikke litt kaffe én dag i uka.

Anonymkode: 10df1...5d2

Skrevet

Fordi jeg ikke fyller ungene med søppel og lærer dem å like dritt.

Anonymkode: 3131a...28e

Skrevet

Hvorfor skal det være så viktig å gi ungene sukker??

Det er nok av bursdager, feiringer i året, hvor man spiser kaker og kjeks.

Å gi ungene i tillegg mer sukker i ukene blir bare for dumt. Her er smågodt og brus forbudt. Ikke savner de det heller.

Anonymkode: 4d7cb...d18

Skrevet

Jeg tipper at vi her ser hvorfor enkelte unger ikke klarer å rive seg løs fra godteriskålen når de er i selskap. Å forby ting som de fleste andre får er sjelden en god måte å oppdra unger på.

Hva er det dere tror skjer om de får litt lørdagsgodteri? Hva konkret skjer med barn som spiser lørdagsgodt som er så ille? 

Anonymkode: 1c6c5...58c

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tipper at vi her ser hvorfor enkelte unger ikke klarer å rive seg løs fra godteriskålen når de er i selskap. Å forby ting som de fleste andre får er sjelden en god måte å oppdra unger på.

Hva er det dere tror skjer om de får litt lørdagsgodteri? Hva konkret skjer med barn som spiser lørdagsgodt som er så ille? 

Mer interessant er vel egt hva som skjer med de som ikke får, nemlig INGENTING.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mer interessant er vel egt hva som skjer med de som ikke får, nemlig INGENTING.

Selvsagt går de glipp av noe? Det er kos i god mat/godteri. Bare fanatikerne nekter for det. Og som sagt, det er de ungene som blir helt hole når de slipper løs fra foreldrenes overblikk. 

Mange av oss har nok opplevd de ungene i barneselskapene som ikke har tid til å leke fordi de står ved godteriskålen til det er tomt. 

Skrevet
På 9.11.2020 den 19.03, Anonym bruker skrev:

Min er bare 2 og vet ikke hva godteri er ennå, ser ingen vits i å introdusere han for det før han selv eventuelt etterspør det. Enn så lenge er han fornøyd med frukt. 

Anonymkode: 7b1d3...c13

Flink mamma 🙌🏼

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min 9-åring får godt i helgene. Men, jeg introduserte ham ikke til det før han var gammel nok. Jeg reagerer på at noen putter godteri i babyer, og nærmest gir dem brus før de kan gå. Det er helt unødvendig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...