Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Vi bor øst i Oslo. Har ett barn som skal begynne på ungdomskolen, og ett barn som går i andre klasse. Vi vurderer å flytte ut av Oslo, og har begynt å titte litt på Jessheim. Noen med erfaringer derfra? Anonymkode: 743a5...e29
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Ingen som bor på Jessheim som vil dele? Anonymkode: 743a5...e29
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen som bor på Jessheim som vil dele? Anonymkode: 743a5...e29 Er vel ikke så mange som faktisk har lyst til å flagge at de bor på Jessheim. Ikke der, og ikke på Kløfta ... Anonymkode: 6c4d0...e8f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Jeg bor litt unna Jessheim, og aldri i verden om jeg kunne bodd der. Syns det er et sjelløst hull uten god togforbindelse. Men jeg syns eidsvoll er ganske fint. Bedre togforbindelse til Oslo og Gardermoen, kort vei til Oslo og Hamar, skog og vann, skiløyper og fritidsaktivitet. En fattig kommune, men med mange gode ildsjeler og et sted i utvikling. Kort vei til shopping er det og. Og jeg trives med å risikere å treffe kjentfolk på kiwi. Anonymkode: 650ad...a38
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Er vel ikke så mange som faktisk har lyst til å flagge at de bor på Jessheim. Ikke der, og ikke på Kløfta ... Anonymkode: 6c4d0...e8f Er det så ille der 😕 Anonymkode: 743a5...e29
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Anbefaler Leirsund Anonymkode: 32573...4ae
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det så ille der 😕 Anonymkode: 743a5...e29 Neida, er bare folk som knapt nok har vært der som liker å flagge fordommene sine. Har aldri bodd der selv, men de jeg kjenner som bor der trives godt. Jessheim er som alle andre steder i området rundt Oslo: i enorm utvikling. Mange tilflyttere fra hele landet, noe som gjør stedet «ungt» og mangfoldig. Litt sånn som i Oslo da den byen ble etablert... Og som ellers i landet, mange trives, andre ikke. Anonymkode: 73461...88b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 Jessheim er en flott by. Bodd der i totalt 15år, sant 10 år på kløfta. Trivdes godt begge stedene. Hyggelige folk, godt miljø. Kort vei inn til Oslo hvor både jeg og mannen jobber. Man har alt på Jessheim. Du får fine hus for en billig penge sammenlignet med Oslo. Jeg opplever folk som åpne, rause og imøtekommende. Litt multikulturelt begge plassene men dette har ikke vært noe problem. I Eidsvoll kommune har jeg også tilbringet 12år av livet mitt. Må innrømme at jeg ikke trives der. For langt til Oslo og mer sentrale strøk. Litt for mye «bygdetullinger» og redneck materiale for min smak. Jeg opplevde det som vanskelig å komme inn i vennegjenger der. Dette da det bor mange som har vokst opp der, å de har jo sine vennegjenger hvor det ikke er plass til fler. Dette gjelder både Råholt og Eidsvoll. Eidsvoll er en øde spøkelsesby. Alt for dødt for min smak med mindre man vil snuble i rullatorer, rullestoler og gamlinger som okkuperer sentrum på dagtid. Anonymkode: 244e6...f3d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jessheim er en flott by. Bodd der i totalt 15år, sant 10 år på kløfta. Trivdes godt begge stedene. Hyggelige folk, godt miljø. Kort vei inn til Oslo hvor både jeg og mannen jobber. Man har alt på Jessheim. Du får fine hus for en billig penge sammenlignet med Oslo. Jeg opplever folk som åpne, rause og imøtekommende. Litt multikulturelt begge plassene men dette har ikke vært noe problem. I Eidsvoll kommune har jeg også tilbringet 12år av livet mitt. Må innrømme at jeg ikke trives der. For langt til Oslo og mer sentrale strøk. Litt for mye «bygdetullinger» og redneck materiale for min smak. Jeg opplevde det som vanskelig å komme inn i vennegjenger der. Dette da det bor mange som har vokst opp der, å de har jo sine vennegjenger hvor det ikke er plass til fler. Dette gjelder både Råholt og Eidsvoll. Eidsvoll er en øde spøkelsesby. Alt for dødt for min smak med mindre man vil snuble i rullatorer, rullestoler og gamlinger som okkuperer sentrum på dagtid. Anonymkode: 244e6...f3d Takk for svar! Anonymkode: 743a5...e29
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 Jeg er født og oppvokst på Jessheim, har familie og venner over hele fjøla, Jessheim, Algarheim, Nord Kisa, Borgen, Kløfta, Sand, Dal, Eidsvoll, Råholt osv osv. Stedet har endret seg veldig mye fra jeg var barn, veldig mange flere innbyggere og en rasende utvikling. Det er selvfølgelig både positive og negative sider ved det, og noen "barnesykdommer" blir det når utviklingen går så fort Men jeg føler at det begynner bli en ganske typisk forstad til hovedstaden. Mye av det harry er borte, for det bor mye mennesker her nå og prisene har skutt i været så det er ikke mye rednecks på Jessheim, da må du som allrede nevnt i tråden lenger ut. Jeg holder til på Gystadsiden og trives godt med det. Anonymkode: f01e7...bbf
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 Jessheim er fint sted å bo på. Bodd på Ekornrud for mange år siden og trivdes veldig. Anonymkode: 89357...8b6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Neida, er bare folk som knapt nok har vært der som liker å flagge fordommene sine. Har aldri bodd der selv, men de jeg kjenner som bor der trives godt. Jessheim er som alle andre steder i området rundt Oslo: i enorm utvikling. Mange tilflyttere fra hele landet, noe som gjør stedet «ungt» og mangfoldig. Litt sånn som i Oslo da den byen ble etablert... Og som ellers i landet, mange trives, andre ikke. Anonymkode: 73461...88b Litt sånn som under vikingtiden? Oslo ble grunnlagt i 1048 😂 Anonymkode: 696a2...053
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt sånn som under vikingtiden? Oslo ble grunnlagt i 1048 😂 Anonymkode: 696a2...053 Litt sånn som i Oslo som i: mange tilflyttere som fører til stort mangfold. Veldig mange steder rundt de store byene er i dag i en enorm utvikling, men mange synes å tro at tiden har stått stille alle andre steder enn i byene. Anonymkode: 73461...88b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 Så godt å høre om positive erfaringer. Vi har tittet på ekornrud og på siden mot Nordby ungdomskole. Anonymkode: 743a5...e29
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så godt å høre om positive erfaringer. Vi har tittet på ekornrud og på siden mot Nordby ungdomskole. Anonymkode: 743a5...e29 Ekornrud er fint, bodd der med barn. Jeg har bodd flere steder på Jessheim å har ikke noe vondt å si om noen av stedene. Anonymkode: 244e6...f3d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så godt å høre om positive erfaringer. Vi har tittet på ekornrud og på siden mot Nordby ungdomskole. Anonymkode: 743a5...e29 Området rundt Nordby ungdomsskole føles kanskje mer sentralt, men Ekornrud er ikke usentralt det heller. Reis og se på områdene, det har blitt veldig tett noen steder, fortetting og bygging av firemannsboliger i "alle hager" gjør at mye av villastrøkfølelsen forsvinner mange steder. Men det er kanskje ikke det dere er ute etter heller? Jeg har bodd både på Gystad og på Nordbymoen, og begge steder er fine med barn. Nordbymoen føles hakket mer sentralt, særlig med tanke på toget. Jeg har også bodd i området rundt Døli barneskole, og trivdes der også. Anonymkode: f01e7...bbf
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Området rundt Nordby ungdomsskole føles kanskje mer sentralt, men Ekornrud er ikke usentralt det heller. Reis og se på områdene, det har blitt veldig tett noen steder, fortetting og bygging av firemannsboliger i "alle hager" gjør at mye av villastrøkfølelsen forsvinner mange steder. Men det er kanskje ikke det dere er ute etter heller? Jeg har bodd både på Gystad og på Nordbymoen, og begge steder er fine med barn. Nordbymoen føles hakket mer sentralt, særlig med tanke på toget. Jeg har også bodd i området rundt Døli barneskole, og trivdes der også. Anonymkode: f01e7...bbf Takk for tips! Det fine ved Nordby skole ( vet ikke hva område heter) var at det var gåavstand til sentrum og tog Anonymkode: 743a5...e29
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 Ville mye heller flyttet nærmere Hamar Anonymkode: dbd17...a25
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #19 Skrevet 13. november 2020 Takk for mange fine tips ☺️ Anonymkode: 743a5...e29
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #20 Skrevet 14. november 2020 På 8.11.2020 den 11.51, Anonym bruker skrev: Vi bor øst i Oslo. Har ett barn som skal begynne på ungdomskolen, og ett barn som går i andre klasse. Vi vurderer å flytte ut av Oslo, og har begynt å titte litt på Jessheim. Noen med erfaringer derfra? Anonymkode: 743a5...e29 Skal du flytte ditt er der viktig å bo på riktig sted for å få riktig skoler.. det er mye fattigdom og mye utlendinger som fyller opp hele klasser. Er ikke rasist men ville ikke at datteren min skulle være den eneste hvite i klasse med 23,1 klassinger. Måtte jeg bodd på Jessheim måtte jeg bodd på med tilknytning til Døli eller Skogmoskole. Det er er hardt ungdomsmiljø på Jessheim. Det har det dessverre alltid vært. I det siste har det vært mye barneran på senteret og mye sexpress og klikker. Men skal man sammenligne med Oslo har jeg ikke noe erfaring. Det er fint å vokse opp på Jessheim som barn men som ungdom er det hardt. Lykke til med valget Anonymkode: 7fb6d...c10
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #21 Skrevet 14. november 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Skal du flytte ditt er der viktig å bo på riktig sted for å få riktig skoler.. det er mye fattigdom og mye utlendinger som fyller opp hele klasser. Er ikke rasist men ville ikke at datteren min skulle være den eneste hvite i klasse med 23,1 klassinger. Måtte jeg bodd på Jessheim måtte jeg bodd på med tilknytning til Døli eller Skogmoskole. Det er er hardt ungdomsmiljø på Jessheim. Det har det dessverre alltid vært. I det siste har det vært mye barneran på senteret og mye sexpress og klikker. Men skal man sammenligne med Oslo har jeg ikke noe erfaring. Det er fint å vokse opp på Jessheim som barn men som ungdom er det hardt. Lykke til med valget Anonymkode: 7fb6d...c10 Takk. Ja, eldste vil jo da begynne på ungdomskolen. Ganske tøft på østkanten av Oslo også, derfor vi er så i tvil. Anonymkode: 743a5...e29
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #22 Skrevet 14. november 2020 Jeg ville aldri bodd på Jessheim. Har en venninne som er beredskapshjem, og det er en overvekt av ungdommer fra Jessheim hos dem fra kommunene i Akershus og Østfolds alle forteller om narkotika, slåsskamper mellom gjenger og et generelt hardt miljø fra de siste årene på barneskolen. Altså starter rekrutteringen på skoleveien fra de er 10-11 år. Anonymkode: b1655...623
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #23 Skrevet 14. november 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk. Ja, eldste vil jo da begynne på ungdomskolen. Ganske tøft på østkanten av Oslo også, derfor vi er så i tvil. Anonymkode: 743a5...e29 Hvis dere vil til øvre Romerike ville jeg anbefale Nannestad. Ca 50 min tim Oslo med bil. Det har også sine sider men ikke på langt nær Jessheim tilstander og prisene er bedre. Anonymkode: 7fb6d...c10
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #24 Skrevet 14. november 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: R bJeg ville aldri bodd på Jessheim. Har en venninne som er beredskapshjem, og det er en overvekt av ungdommer fra Jessheim hos dem fra kommunene i Akershus og Østfolds alle forteller om narkotika, slåsskamper mellom gjenger og et generelt hardt miljø fra de siste årene på barneskolen. Altså starter rekrutteringen på skoleveien fra de er 10-11 år. Anonymkode: b1655...623 Det er det over alt. Dessverre. Men det er mer av der i Oslo enn alle andre nevnte steder. Jessheim er bra. Nannestad er bra. Leirsund er bedre og mer sentralt. Frogner er bra. Råholt er bra. Men byen er i Oslo. Spørs hva du ønsker. Selv hadde jeg heller bodd sør eller vest for Oslo. Asker, Lier, Ringerike. Men er ikke perfekt alt der heller. Anonymkode: f06b4...5bf
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #25 Skrevet 14. november 2020 På 8.11.2020 den 23.16, Anonym bruker skrev: Anbefaler Leirsund Anonymkode: 32573...4ae Fint på Leirsund, men ofrer du noen få kilometer havner du på Vardefjellet og der er det vakkert. Anonymkode: b3de5...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå