Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Og får du barna interessert? Hva gjør du? Jeg har alltid strikket en del og min sønn strikket seg faktisk sokker i vår da alt var stengt. Ellers syr jeg enkle ting og det har alle barna syntes var moro, symaskin bør man jo kjenne til og kunne bruke, det er praktisk og alle må reparere tøy. Det er viktig at barn lærer seg vanlige tradisjonelle ferdigheter synes jeg, og det er mye glede i det uansett. Anonymkode: 04f6f...190
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Jeg strikker en del og har brodert litt. Begynte med det i voksen alder. Syntes det var dritt da jeg var yngre. Ikke noe jeg presser på barna mine. Anonymkode: de838...68d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Strikker og broderer. Foreløpig er ingen interessert, men så er de 4 og 7 år. Eldste fingerhekler på skolen. Anonymkode: c8ac9...db5
Himmel og hav Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 Jeg strikker og syr litt av og til. Ungene har fått såpass opplæring på symaskinen at de kan gjøre enkle ting. Strikkinga er det verre med. Den ene strikker litt av og til, men det skjerfet han begynte på i vinter er nok ikke ferdig på de neste 20 åra med det tempoet han holder.
Nyttårs barn Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 Jeg strikker og jeg sydde mye som barn. Enig i at det er viktig å ta vare på håndarbeidstradisjon da det er typisk kvinnesyssel fra gamle dager. Min bestemor heklet nydelige forseggjorte sengetepper og min mormor håndsydde dåpskjolen vi fremdeles bruker til 3 generasjon barn. Samtidig så er håndarbeid i dag rekreasjon og hobby, det koster jo mer med garn til en strikket genser enn det gjør å kjøpe ullgenser i butikken. Billigere klær har gjort at strikking og hjemmesøm er hobby og rekreasjon mer enn en måte og spare penger på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå