Gå til innhold

Tips til morsomme ting å finne på med ungene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å kjøpe inn litt hobbyting slik at vi har noe mer å gjøre enn bare turer og brettspill. 

Har dere noen tips til noe dere har gjort som falt i smak. Jente 11 år her, kreativ. Liker å lage kostymer. Solgte dessverre symaskinen for noen år siden, men sikker mulig å finne på andre ting å gjøre. 

Anonymkode: 970a3...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp tusj for textil. Bruk enten gamle t-skjortene eller nye. Lag personlige gaver til venner og familie 😊 Eller personlige bærenett.

https://www.ark.no/boker/unknown-Tekstiltusj-Bruynzeel-Penseltupp-8stk-8712079452803?gclid=CjwKCAiAqJn9BRB0EiwAJ1Sztbv6M7p8eb-eSmE5JJDhSHkOBNGD2BZN1UWqk8aZIKdY10lmfXUwlhoCeAYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: aa228...c4f

Gøy, det er definitivt noe vi skal teste 👌🏻

Skrevet

Kino,VilVite,museum,akvariet eller lekeland :).Det gjør vi ofte i helger.

Anonymkode: 6cf66...a0d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått med deg at dette nå ikke er er tema i de fleste byer?

Anonymkode: 69592...7a0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat nå er mye stengt ned, men vi er litt ute ellers. Tenkte på litt hobbyting som kan gjøres hjemme. Årevis siden jeg holdt på med det selv 🙈

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått med deg at dette nå ikke er er tema i de fleste byer?

Anonymkode: 69592...7a0

Kinoen er forsatt åpen å vi bor i Bergen. Vi skal på kino idag.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kinoen er forsatt åpen å vi bor i Bergen. Vi skal på kino idag.

Det er fordi de nye restriksjonene ikke trår i kraft før på mandag. Så enn så lenge kan du nyte kino 😏

Skrevet

Kulltegninger.

Dra ut i skogen, tenn bål og ta med kull fra bålet hjem.

Bruk kullet til å tegne på ark. Bruk hårspray til å fiksere tegningene etterpå (så de ikke smitter av kull).

Skrevet

Titt i skuffer og skap etter hva dere har og se om det er ting dere kan kombinere dette med når du skal kjøpe nye ting. En har ofte endel ting hjemme som en kan bruke i kombinasjon med andre ting enn dere har brukt før. Så gjør du og din datter dette finner dere kanskje på ting dere vil, enten sammen eller alene. Pintrest er helt genialt, søk på hva dere har også dukker det opp mye rart. Sittr og lager kalendergaver til mamma på den måten idag. Jeg gjør ting jeg aldri har gjort før eller kan, men det har akkurat blitt en strikket flettet julekurv og nå hekler jeg ett juletre (er sikkert ikke riktig siden jeg ikke kan hekle eller skjlnner mønster, men jeg tror det kan bli tøft) 

Ta slik som vanlige rørperler, de kan brukes på mange måter og ofte noe en har hjemme når en har barn. En kan perle som vanlig, en kan perle juletrepynt, lage girlander osv. Jeg laget lekemat og penge til ett bonusbarnebarn engang. Laget to like is uten pinne, tok en ispinne mellom de to delene og limte de fast med limpistol. Vipps, så var det noen tøffe leke iser. Min ene datter laget sushi. Hun laget lange remser, strøk de som vanlig før hun tok de av perlebrettet og la bakepapir på hver side. Da smeltet hun nesten hele remsen unntatt litt på enden. Når de er godt smeltet kan de rulles og de fester seg sammen når de er varme. Vipps, så hadde hun en sushi rull. 
Jeg laget en boks engang, telysestaker, smykker, laget en bolle der jeg satte de oppi en glassbolle jeg hadde smurt med olje før jeg satte den inn i stekeovnen og lot den stå til de hadde smeltet sammen, kjølte den ned og tok den ut. Så en ting kan ha utallige bruksområder om vi bare er litt kreative. 

Her i huset har det gått i fletting/makrame i lang tid nå. Minsta mi ser filmer på nett og prøver seg frem. Det har gått mest i armbånd til siden hun ikke har verdens lengste tolmodighet, men det har blitt mange ulike varianter. Også kan det meste brukes. Hun laget en lang remse av gavebånd som søstra dekorerte en pakke med. Hun brukte samme metode som hun lager armbånd med. Vi har garn i ulike tykkelser her hun kunne ha brukt, men hun påstår det er ett skritt på veien til å strikke og det er det vist bare meg og mormor som skal kunne. 

Anonymkode: 63528...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...